Gå til innhold

Kan signaler til dekoder (CanalDigital) bli for sterke?

Anbefalte innlegg

Holder på å rehabiliterer borettslag jeg bor og har bedt om omlegging av kabel.

Kom hjem fra jobb og både nett og tv signal var borte. Utifra hva fruen sier, så fikk de ikke til å få signal fram til dekoder og de fant ikke ut hvorfor. (tror de testet kun ved å slå på vår TV for å se)

Så jeg sjekka og fant ut at de har koblet fra det de holdt på med og det var 3 kabler som ikke var koblet sammen. Så tok bare å tvinna sammen tråd og la 'netting' kabel-delen inntil hverandre. (altså 3 stk ledning liggende parallelt)

Kom på nett (som var det viktige) og regnet med TV signal var så sem så, og det så slik ut også, for både lyd og bilde hakker og er ikke bra.

Men ... ser jeg på innstillingene på dekoder og på signalstyrke, så ligger det på over 80% på begge tunerne. Ca 10% MER enn hva jeg noengang har hatt, og det med utmerket bilde/lyd. Mulig elektrikerne koblet bedre enn min jalla nød-løsning og fikk ennå bedre signal, og derfor ikke fikk fram engang bilde?

Så spørsmålet er som sagt: Kan signalet bli for sterkt? (selv om det ligger 'bare' på ca 83% - ( funka utmerket på 69-73% tidligere)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...