TooBorg Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Har greid å glemme BIOS-passordet på min bærbare IBM. Er det mulig å resette dette eller komme rundt det på noen måte? IBM sa at jeg bare kunne avskrive denne og kjøpe ny (salgstriks fra IBM sin side tenker jeg) Gode tips?? Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Hei! Det finst ulike metoder for å komme forbi bios passord eventuelt software program eller resette biosen manuelt..Det hadde vært ein fordel å fortelle kva bios det gjaldt..Sjølv vil eg pressissere at informasjon anngåande fjerning av bois passord bare er til eiget formål og ikkje å få urettmessig tilgang til andres datamaskin... Lenke til kommentar
Prof. Balle Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 først er det garanti på maskin? metoden under kan kreve litt skruing!(for og finne bios batteri!) Den manuelle metode er sonm følger: -kobl fra lader. -ta ut hoved batteriet. viktig! -finn cmos batteriet og kobl det fra. -ta en kopp kaffe eller to (15-20 min) -start maskin batterier -> får du 162 og eller 172 feil? vis ikke vent lengere -vis du får 162 og eller 172 feil skru maskinen sammen. og legg inn dato ovs. på nytt. denne metode funker på de maskinene jeg har testa på (ibm, compaq,cinet(asus) ovs. jeg har ikke hørt om noen maskiner som har "uslettelig" bios passord lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå