Hexafix Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Nå blir det bare kaldere og jeg merker det godt på kroppen alt. Jeg blir bare kald og må anstrenge meg mye for å takle kulda. Merker at dette med vinter er ikke noe jeg vil oppleve igjen dersom jeg ikke må det igjen. Og det som er så fint er at jeg er ikke tvunget til å bo i Norge. Og nå i natt så holdt jeg på å bli forkjøla på grunn av kald luft. Feber, vondt i lungene og hoste. Jeg sliter også med å få sove slik at jeg får en søvnkvalitet som er så dårlig at jeg tar skader av dette. Jeg må ha riktig varme og luftfuktighet for å kunne få sove i det hele tatt og dersom jeg har feil forhold så kan det gå helt opp til 2-4 døgn uten søvn på meg. Jeg er sliten av dette og jeg blir ikke tatt på alvor når jeg sier at jeg ikke kan arbeide på grunn av dette. Jeg blir også generelt mer anstrengt i hele kroppen når det er kaldt. Da blir det som en ond sirkel for meg siden den blir enda mer vanskelig å sove. Og på grunn av dette så har jeg et behov for å ha det varmt. Så varmt at jeg ikke fryser fordi jeg kan hverken slappe av i kroppen eller sove når det er for kaldt. Har jeg muligheter til å få statlig / offentlig hjelp med dette? Eller så er vinteren noe som jeg kunne ha gjort mye for å slippe i år. Og siden jeg ikke har forbindelser her i Norge så kan jeg egentlig reise til varmere strøk men jeg har ikke så god erfaring med dette. Jeg lurer litt på hilken løsning jeg kan regne med fordi dette er et ufør for meg. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Da er du i hvertfall helt motsatt av hvordan jeg er. Synes det er perekt med 10 varmegrader, føler det er først da jeg kan puste. 40 grader i sola blir jeg helt slapp og ødelagt av. Hva slags jobb har du? Høres sikkert for enkelt ut i forhold til problemet ditt, men kle på deg mer? Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Sliter med noe av det samme. Fryser. Så nå gikk jeg i boden og hentet fram en ovn slik at det blir varmt og behagelig her inne. Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Da er du i hvertfall helt motsatt av hvordan jeg er. Synes det er perekt med 10 varmegrader, føler det er først da jeg kan puste. 40 grader i sola blir jeg helt slapp og ødelagt av. Hva slags jobb har du? Høres sikkert for enkelt ut i forhold til problemet ditt, men kle på deg mer? jaggu... 40 grader hadde gitt meg mer energi og god form. Det kunne jeg hatt hver dag. Alle som blir slapp og ødelagt av sola er folk som drikker for lite. En skal drikke så mye at det renner ut igjen. Da har du fått i deg nok drikke. Jeg skriver jo at jeg ikke har tvang til å være i Norge. Det betyr at jeg ikke har noen jobb. Eller personer som jeg ikke kan reise i fra. Så, nei... jeg har ingen jobb. Lufta er like kald å puste inn uansett hvor mye jeg kler på meg så det hjelper ikke så lenge jeg må puste inn kald luft. Setter jeg noe foran kjeften så blir jeg tungpusta av alt støvet og den dårlige lufta. Etterhvert blir det fuktig og fuktighet på huden i kald luft er noe som gjør meg fort syk. Kan ikke gå et kvarter med rå sokker uten å bli forkjøla med feber, hoste og faens oldefar.... Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Sliter med noe av det samme. Fryser. Så nå gikk jeg i boden og hentet fram en ovn slik at det blir varmt og behagelig her inne. Du er nok heldig. Jeg har alle ovnene mine på fullt men fortsatt halvkjølig. For kaldt til å sove.. Jeg har heller ikke råd til å ha på mer varme. Veggene her i huset holder ikke på varmen heller slik som de fleste trehus i Norge gjør. Jeg tipper at du bor i et trehus som holder varmen på veggene mer enn den kommunale drittleiligheta som jeg er "tvunget" til å bo i... Det er vel den mest usunne leiligheta jeg har bodd i... er ikke rart at folk blir sjuke av å bo i slike hus... faens norge.... Lenke til kommentar
oOF Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Du syns for mye synd på deg selv og grubler altfor mye på ting som ikke er helt etter din smak. 5 Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Du syns for mye synd på deg selv og grubler altfor mye på ting som ikke er helt etter din smak. Det har ingenting med saken å gjøre. Jeg har 43 vintere bak meg nå. Og det som skjer er at min helse har endret seg slik at jeg takler vinteren dårligere enn før. Så hold kjeft før du prater om noe du ikke veit. Lenke til kommentar
stiaros Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Du er nok heldig. Jeg har alle ovnene mine på fullt men fortsatt halvkjølig. For kaldt til å sove.. Jeg har heller ikke råd til å ha på mer varme. Veggene her i huset holder ikke på varmen heller slik som de fleste trehus i Norge gjør. Jeg tipper at du bor i et trehus som holder varmen på veggene mer enn den kommunale drittleiligheta som jeg er "tvunget" til å bo i... Det er vel den mest usunne leiligheta jeg har bodd i... er ikke rart at folk blir sjuke av å bo i slike hus... faens norge.... Faens Norge... Hvem er du sint på? Det norske folk? Eller det at du ble født i dette landet (som desverre ligger langt nord)? 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 jaggu... 40 grader hadde gitt meg mer energi og god form. Det kunne jeg hatt hver dag. Alle som blir slapp og ødelagt av sola er folk som drikker for lite. En skal drikke så mye at det renner ut igjen. Da har du fått i deg nok drikke. Jeg skriver jo at jeg ikke har tvang til å være i Norge. Det betyr at jeg ikke har noen jobb. Eller personer som jeg ikke kan reise i fra. Så, nei... jeg har ingen jobb. Lufta er like kald å puste inn uansett hvor mye jeg kler på meg så det hjelper ikke så lenge jeg må puste inn kald luft. Setter jeg noe foran kjeften så blir jeg tungpusta av alt støvet og den dårlige lufta. Etterhvert blir det fuktig og fuktighet på huden i kald luft er noe som gjør meg fort syk. Kan ikke gå et kvarter med rå sokker uten å bli forkjøla med feber, hoste og faens oldefar.... Har du sjekka deg for astma eller andre problemer med oksygenopptak? Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 (endret) Har du sjekka deg for astma eller andre problemer med oksygenopptak? nei, har ikke det. Eneste jeg veit er at jeg mangler litt D3 vitaminer. Men til tross for en god sommer så har jeg ikke klart å få nok av sola i år heller. Sol og varme får meg alltid til å føle meg fin. Jeg har egentlig god fysisk form. Men de siste årene så har jeg blitt mer og mer følsom for det som skjer i kropp og hjerne. Og nå etter en lang og varm sommer så blir overgangen til vinteren enda større siden jeg er mer vant til varmluft enn det jeg har vært på minst 3 år. Men astma og oksygenopptaket kan påvirke meg slik at jeg fryser lettere? Endret 19. september 2013 av Hexafix Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 (endret) nei, har ikke det. Eneste jeg veit er at jeg mangler litt D3 vitaminer. Men til tross for en god sommer så har jeg ikke klart å få nok av sola i år heller. Sol og varme får meg alltid til å føle meg fin. Jeg har egentlig god fysisk form. Men de siste årene så har jeg blitt mer og mer følsom for det som skjer i kropp og hjerne. Og nå etter en lang og varm sommer så blir overgangen til vinteren enda større siden jeg er mer vant til varmluft enn det jeg har vært på minst 3 år. Men astma og oksygenopptaket kan påvirke meg slik at jeg fryser lettere? Jeg sliter også med kuldeplager, spesielt om vinteren når det er mindre sol. Jeg fikk påvisst en liten grad av astma da jeg var liten. I tillegg tror jeg kanskje vi har dårlig stoffskifte? les mer om det. Uansett så prøver jeg å motvirke plagene, sover med vinduer lukket og sjokklufter før jeg legger meg, har kjøpt meg UGGs som jeg sitter i på pcen eller går med når det er kaldt (sees på som litt skjønnsforvridd?), og sist men ikke minst så tar jeg solarium, det hjelper også på kviser, tror det har en sammenheng med kuldeplagene mine.. Endret 19. september 2013 av Bruker-182691 Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Nå... sitter jeg ved komfyren på kjøkkenet for å slippe å fryse. Med en gang den varme lufta kom så merket jeg at kroppen begynte å sige sammen. Jeg blir mer avslappet når det er varmt. Kjenner det spessielt i magen.. Den blir mye bedre. Kjenner det også i ansiktet at jeg blir mindre anspent og jeg blir trøtt av det. Med en gang jeg føler litt kulde så blir jeg bare mer våken igjen og kan bare glemme å få sove. Det er vel ikke meninga at jeg skal ha det slik? Jeg må jo nesten bære senga inn på kjøkkenet da.... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 På sikt bør du prioritere å skaffe deg hus med vannbåren-gulvvarme Til den tid må du bare klare deg med varme på soverommet, skaff deg en elektrisk ovn eller to og sjokkluft hvis du trenger frisk luft. Pass også på å ha et sunt kosthold, det hjelper på alt! Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Jeg sliter også med kuldeplager, spesielt om vinteren når det er mindre sol. Jeg fikk påvisst en liten grad av astma da jeg var liten. I tillegg tror jeg kanskje vi har dårlig stoffskifte? les mer om det. Uansett så prøver jeg å motvirke plagene, sover med vinduer lukket og sjokklufter før jeg legger meg, har kjøpt meg UGGs som jeg sitter i på pcen eller går med når det er kaldt (sees på som litt skjønnsforvridd?), og sist men ikke minst så tar jeg solarium, det hjelper også på kviser, tror det har en sammenheng med kuldeplagene mine.. Jeg har et høyt stoffskifte som er mye mer kraftig enn det som er normalt men det gjør ikke slik at jeg fryser... Det gjør slik at jeg eter dobbelt så mye som det som er normalt og gjerne mer enn det. Det blir på en måte kroppens drivkraft og noe av det beste med å trene er jo høyt stoffskifte for makimalt næringsinntak. Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 På sikt bør du prioritere å skaffe deg hus med vannbåren-gulvvarme Til den tid må du bare klare deg med varme på soverommet, skaff deg en elektrisk ovn eller to og sjokkluft hvis du trenger frisk luft. Pass også på å ha et sunt kosthold, det hjelper på alt! Jeg er sunnere enn der alle fleste jeg jeg kjenner og veit om. Kunne ha drevet med idrett på et greit nivå. Men det er bare fordi jeg liker å være i god form for min egen del. Jeg klarer meg mer enn bra nok med bare et rom. Går jeg på kjøkkenet er det jo for å jobbe og da går det bra at det er kjølig.. Eller så er det jo varmt å lage varm-mat. På bdet så blir det bare kaldt å sette seg ned på ramma En varm dusj ville ha vært varmt og godt likevel. Der som jeg sitter mest og sover så må det være varmt. Ellers kan det være minusgrader i resten av leiligheta fordi jeg bruker bare soverommet uansett... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Jeg har et høyt stoffskifte som er mye mer kraftig enn det som er normalt men det gjør ikke slik at jeg fryser... Det gjør slik at jeg eter dobbelt så mye som det som er normalt og gjerne mer enn det. Det blir på en måte kroppens drivkraft og noe av det beste med å trene er jo høyt stoffskifte for makimalt næringsinntak. Hmm, riktig riktig, las raskt om stoffskifte nå, og jeg har sterke symptomer på begge deler, men jeg er ekstremt slank, så det tilsier at jeg har høyt, samtidig er jeg veldig ofte søvning og frossen som det du er, det tilsier at jeg har lavt. Kan godt hende at det er noe helt annet en stoffskifteproblemer dette baserer seg på.. hmm Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Hmm, riktig riktig, las raskt om stoffskifte nå, og jeg har sterke symptomer på begge deler, men jeg er ekstremt slank, så det tilsier at jeg har høyt, samtidig er jeg veldig ofte søvning og frossen som det du er, det tilsier at jeg har lavt. Kan godt hende at det er noe helt annet en stoffskifteproblemer dette baserer seg på.. hmm Jeg er også svært slank. Og flesket holder på varmen så jeg tror at det også er fordi vi er slanke. Lett for å fryse... Men jeg kjenner folk som er mye mer usunne enn meg som burde hatt mange helseplager. Men det er ingen som sliter på samme måte som meg. Min teori på dette er at folk er så fjerne at dem ikke merker forandringer i og på kroppen så lett. Så det kan også være en mulighet for at vi er mer følsomme enn det som er normalt.. De gale har det godt... XD Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 (endret) Jeg er også svært slank. Og flesket holder på varmen så jeg tror at det også er fordi vi er slanke. Lett for å fryse... Men jeg kjenner folk som er mye mer usunne enn meg som burde hatt mange helseplager. Men det er ingen som sliter på samme måte som meg. Min teori på dette er at folk er så fjerne at dem ikke merker forandringer i og på kroppen så lett. Så det kan også være en mulighet for at vi er mer følsomme enn det som er normalt.. De gale har det godt... XD Haha ja, bestekompisen min lever et liv i sus og dus uten noen som helst problemer, unner ham det, men er også misunnelig! Men vannbåren gulvvarme er legendarisk! 23 grader i hele huset 24/7 Synd jeg har flytta på hybel... Det går mye på gener tror jeg, selv har jeg en mor som var veldig syk, nå som hun har tatt skikkelig godt vare på helsa går livet rundt Endret 19. september 2013 av Bruker-182691 Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Haha ja, bestekompisen min lever et liv i sus og dus uten noen som helst problemer, unner ham det, men er også misunnelig! vannbåren gulvvarme er legendarisk! 23 grader i hele huset 24/7 Synd jeg har flytta på hybel... Det går mye på gener tror jeg, selv har jeg en mor som var veldig syk, nå som hun har tatt skikkelig godt vare på helsa går livet rundt Jeg leste det lenger opp. Glemte å takke for forslaget da. Men jeg regner ikke med å få meg hus i livet så det gidder jeg ikke å tenke på. Jeg tror det går mest på den personen man er. Jeg har ikke bil en gang fordi jeg har et helvetes næringsbehov og et behov for å kose meg. Jeg ofrer ikke 35 år uten kos og dårligere helse for å få råd til et hus som jeg kanskje kan bruke i 5 år før jeg ligger på gamlehjemmet... Jeg lever i dag og ikke om 40 år.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Har jeg muligheter til å få statlig / offentlig hjelp med dette? Offentlig hjelp med att du fryser? Sponsa sydenturer da eller? Det håper jeg da virkelig ikke! Du er selv ansvarlig for og ha på nok varme osv, flytt om der du bor ikke er bra nok. Ta annsvar sjøl og ikke forvent og få alt på sølvat. Jeg er selv en frossenpinn og fryser hele tida, men det er mitt problem og ikke staten eller noen andre sitt. Jeg velger selv og bo i dette landet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå