€uropa Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Har inntrykk av at jeg ikke får lov til å være med på ekskursjonen siden han ikke ga meg info arket og hvis jeg ikke får være med på den får jeg sikkert heller ikke være med på prøven på mandag. Hvis han nekter deg å følge undervisningen og delta i vurderingssituasjoner, så gjør han den motsatte av å tilrettelegge for deg, som det heter i loven Araho siterer. Da går han i hvert fall for langt. Så lenge du møter opp, så har du ditt på det rene. Da du sa "Idag snakket vi litt om ekskursjonen til neste uke og han delte ut et ark med praktisk informasjon. Var en han ikke ga til og det var meg. Hmmm tror han hater meg," betyr det at du bare satt der og ikke reagerte? Du skulle sagt ifra at du vil ha et ark og/eller spurt hvorfor du ikke fikk et ark og om nødvendig tatt en krangel der og da. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 21. september 2013 Forfatter Del Skrevet 21. september 2013 Vet jeg burde gjort det, men var ikke hypp på en krangel forran klassen. Skal sende han en Mail . Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Dette må du bare ta opp med elevrådet som igjen tar det opp med avdelingsleder. Dersom dette ikke hjelper så tar du dette opp med rektor Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Hmm, det er i så fall nytt for meg, så jeg skal ikke hevde noe bastant. http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=2014 "Unntaksvis kan legen skrive sykemelding med tilbakevirkende kraft, men da må legen skrive begrunnelse om dette" http://sykmelderveileder.helsedirektoratet.no/grunnleggende-sykmelding/tilbakedatering/Sider/default.aspx F.eks. hadde jeg bihulebetennelse og gikk til legen en mandag eller tirsdag. Spurte om å få tilbakedatert den til torsdagen før. Legen såg på blodprøven og sa til meg at det ikke var noen tvil om at jeg hadde vært syk en hel uke så det var i orden. Ingen protester fra hverken jobb eller skole. (Jeg leverte egenmelding på jobb, men fikk beskjed at ingen av egenmeldingsdagene var brukt siden jeg leverte legemeldingen.) §8-7 i folketrygdloven regulerer vel bare retten til sykepenger når det gjelder tilbakedatering, ikke om det er ugyldig fravær fra jobb? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå