kimleviisaksen Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Hei. jeg har en gmc jimmy 1991 mod 4,3 l motor v6. fore eier før meg sa bensinpumpa ikke fungerte det kunne være tett eller brent. så jeg skrudde av bensintanken under bilen. plaste opp røra og skrudde på tenninga bensinpumpa begynte og pumpe bensin. så jeg skrudde på bensinslangene igjen. satt meg i bilen og prøvde og starte og den ville ikke starte. så jeg skrudde av luftfilteret og der sitter det to elektriske klokker som opner og lukker etter hvor mye gass jeg gir. dem opna ikke. så jeg målte strømmen fram til klokkene det var 12v er det riktig ?? opner ikke. så jeg skrudde ned hjernen på bilen sitter mellom hanskerommet og brannmuren/ torpedoveggen om den kunne være brent eller elektriske. den var ok. så jeg skrudde av bensin slangene som kommer opp til klokkene og bensinen kom dit. så jeg tenker at at hjernen på bilden er ødelakt eller at bensin pompa ikke pomper høyt nok trykk. håper jeg får svar alt av ideer hjelper Hey. I have a gmc jimmy 1991 mod 4.3 l V6 engine. the owner before me said fuel dispenser did not work it could be clogged or burned. so I unscrewed the gas tank under the car. plaste up pipe and turned on the ignition petrol pump and began pumping gasoline. so I turned on the fuel lines again. put me in the car and tried and restart and it would not start. so I turned off the air filter and there sits the two electric clocks opner and close by how much throttle I give. those not opened. so I measured the flow until the clocks were 12v is that correct?? opner not. so I turned down the brain of the car sits between the glove compartment and firewall / bulkhead if it could be burned or electrical. it was ok. so I turned off the fuel lines that come up to the bells and gasoline got there. so I think that the brain of the image is ødelakt and the fuel pompa Pomper not high enough pressure. hope I get answers all of the ideas helps: D Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 så jeg skrudde av luftfilteret og der sitter det to elektriske klokker som opner og lukker etter hvor mye gass jeg gir. dem opna ikke. så jeg målte strømmen fram til klokkene det var 12v er det riktig ?? Med klokker mener du spjeldhuset? Bilde hadde vært fint. Jeg kan ikke skjønne at det ikke skal være "gass-by-wire" på denne. Elektronikken som går fram til spjeldhuset er til noen injektorer. Mulig det er disse som er defekt? Er tennpluggene våte av bensin? 1 Lenke til kommentar
kimleviisaksen Skrevet 21. september 2013 Forfatter Del Skrevet 21. september 2013 ja Med klokker mener du spjeldhuset? Bilde hadde vært fint. Jeg kan ikke skjønne at det ikke skal være "gass-by-wire" på denne. Elektronikken som går fram til spjeldhuset er til noen injektorer. Mulig det er disse som er defekt? Er tennpluggene våte av bensin? injektorer / mangnetventiler som åpner og lukker seg. dem klikker når jeg kobler dem opp til batteriet da åpner dem og lukker seg det klikker. så da tror jeg det er hjernen som ikke fungerer ?? jeg har målt strømmen den er på 12v fram til injektorer men dem åpner seg ikke kan det være bensin pumpa som ikke pumper høyt nok trykk så dem åpner ?? takk for svar Lenke til kommentar
kimleviisaksen Skrevet 21. september 2013 Forfatter Del Skrevet 21. september 2013 Med klokker mener du spjeldhuset? Bilde hadde vært fint. Jeg kan ikke skjønne at det ikke skal være "gass-by-wire" på denne. Elektronikken som går fram til spjeldhuset er til noen injektorer. Mulig det er disse som er defekt? Er tennpluggene våte av bensin? jeg har helt bensin i gasseren og da starter bilen går som faen når den får bensin Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Tja, feilen ligger tydeligvis i injektorene (jeg tror dette er de klokkene du skriver om) evt. motorhjernen. Det er vel ikke ukjent at disse injektorene må byttes, samtidig er det rart hvis begge er defekte samtidig. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 injektorer / mangnetventiler som åpner og lukker seg. dem klikker når jeg kobler dem opp til batteriet da åpner dem og lukker seg det klikker. så da tror jeg det er hjernen som ikke fungerer ?? jeg har målt strømmen den er på 12v fram til injektorer men dem åpner seg ikke kan det være bensin pumpa som ikke pumper høyt nok trykk så dem åpner ?? takk for svar Jeg så ikke dette. Er det ikke mulig å starte bilen når du har koblet injektorene opp til batteriet? Lenke til kommentar
kimleviisaksen Skrevet 21. september 2013 Forfatter Del Skrevet 21. september 2013 Jeg så ikke dette. Er det ikke mulig å starte bilen når du har koblet injektorene opp til batteriet? nei dem slipper ikke ut bensin men dem klikker som dem skal. jeg tror det kan være bensinpumpa som ikke pumper høyt nok trykk så derfor det ikke kommer bensin ut av klokkene /injektorer Lenke til kommentar
kimleviisaksen Skrevet 21. september 2013 Forfatter Del Skrevet 21. september 2013 Jeg så ikke dette. Er det ikke mulig å starte bilen når du har koblet injektorene opp til batteriet? nei dem slipper ikke ut bensin men dem klikker som dem skal. jeg tror det kan være bensinpumpa som ikke pumper høyt nok trykk så derfor det ikke kommer bensin ut av klokkene /injektorer nei dem slipper ikke ut bensin men dem klikker som dem skal. jeg tror det kan være bensinpumpa som ikke pumper høyt nok trykk så derfor det ikke kommer bensin ut av klokkene /injektorer Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Jeg tror ikke det er bensinpumpa som leverer for lavt trykk. injektorer / mangnetventiler som åpner og lukker seg. dem klikker når jeg kobler dem opp til batteriet da åpner dem og lukker seg det klikker. så da tror jeg det er hjernen som ikke fungerer ?? jeg har målt strømmen den er på 12v fram til injektorer men dem åpner seg ikke kan det være bensin pumpa som ikke pumper høyt nok trykk så dem åpner ?? Forstår jeg deg rett her så åpner og lukker injektorene seg når du kobler dem til batteriet, men de virker ikke når de er koblet normalt. Dette tyder på et strømproblem ifm injektorene og bilen kan ha en blåst sikring eller et problem med motorstyringsenheten. Motoren har tenning. Det er strøm fram til injektorene (strømmen kommer direkte fra batteriet). Jordingssiden på injektorene er koblet til motorstyringsenheten der det er elektronikk som kobler kretsen til jord og injektorene vil åpne. Man skal visst ikke tjuvkoble injektorene da de kan bli ødelagt. Sjekk sikringene deretter sjekk motorstyringsenheten. Referanse: http://www.twoguysgarage.com/forum/showthread.php?t=3068 (Innlegg nr 5) Lenke til kommentar
kimleviisaksen Skrevet 22. september 2013 Forfatter Del Skrevet 22. september 2013 Jeg tror ikke det er bensinpumpa som leverer for lavt trykk. Forstår jeg deg rett her så åpner og lukker injektorene seg når du kobler dem til batteriet, men de virker ikke når de er koblet normalt. Dette tyder på et strømproblem ifm injektorene og bilen kan ha en blåst sikring eller et problem med motorstyringsenheten. Motoren har tenning. Det er strøm fram til injektorene (strømmen kommer direkte fra batteriet). Jordingssiden på injektorene er koblet til motorstyringsenheten der det er elektronikk som kobler kretsen til jord og injektorene vil åpne. Man skal visst ikke tjuvkoble injektorene da de kan bli ødelagt. Sjekk sikringene deretter sjekk motorstyringsenheten. Referanse: http://www.twoguysgarage.com/forum/showthread.php?t=3068 (Innlegg nr 5) tusen takk når du sier motorstyringsenheten hvor sitter den ?? er det noe jeg må ha nytt eller justere ?? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 (endret) Det er vel snakk om feilsøking foreløpig. Motorstyringsenheten er vel det du har kalt hjernen i første innlegg og som det fremgår av linken jeg ga deg så trenger du "high impedance DVOM (digital Volt Ohm meter) and a schematic to diagnose it properly". Forøvrig så er riktig metode for å feilsøke drivstoffpumpa med en drivstofftrykkmåler. Siden du sannsynligvis ikke har drivstofftrykkmåler, high impedance DVOM eller schematics så er heller spørsmålet om du skal forsøke å likevel tjuvkoble injektorene og forsøke å starte bilen. Det er i så fall lurt å være to, en som starter bilen og en som kobler injektorene til jord mens bilen startes. Dersom bilen starter så er det noe feil med enten motorhjerne eller dens forbindelse til jord. Jeg vil ikke holdes ansvarlig for at injektorene ryker i et slik forsøk. Endret 22. september 2013 av mobile999 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå