Rankiz Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 (endret) Santander Consumer Bank er en norsk bank som gir 3,6% effektiv rente med månedlig disontering og er med i Bankenes sikringsfond. Eneste jeg er litt redd for er at de bruker en annen nettbankløsning, som ofte er mer vanlig for mindre banker. Problemet er at det ikke brukes BankID for å logge inn, så man trenger bare fødselsdato og det personlige passordet, samt de fire siste sifrene på kontonummeret ditt. Er ikke dette litt risikabelt mtp at hvis noen får tak i passordet ditt, så er det ikke vanskelig å finne fødslesnummeret ditt, samt at kontonummeret akkurat ikke er noe som er beskyttet informasjon. Hva synes dere? Har jo ikke så mange gode alterantiver egentlig, sparesmart har bare 3,4% eff rente og Topprente går net til 3,41% eff. rente om noen måneder. Endret 19. september 2013 av Rankiz Lenke til kommentar
( ) Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Men spørsmålet som da svever i luften, er: Hvordan bekrefter du at den overføringen du vil gjøre, faktisk blir lagt inn av kontoeier ? (Jeg har nemlig en nettbank hvor jeg altså ikke bruker BankID (heldigvis), men et system med engangskoder som jeg selvfølgelig da må sikre mot mulig kopiering.) Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Santander har også et system med engangskoder så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
nojac Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Et bedre alternativ, som riktignok ikke markedsføres aktivt ennå:www.365direkte.no/turbospar. Del av Danske Bank (bruker deres nettbank) 3,71 % effektivt over 100 000. Har foreløpig ikke varslet nedgang i renten.Jeg har hatt denne siden april og er meget godt fornøyd både med produktet og nettbankløsningen. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Jeg har Santander Høyrente. Litt tungvint innlogging og nettbank, men jeg overfører stort sett inn dit så ikke noe stort problem egentlig, det er til å leve med. Effektiv rente 3.6 % nå ser jeg, tror den var 3.7% for litt siden, uansett av de beste der ute. Verdt å merke seg at de har en konto som tilbyr 3.45 % fra første krone, det er ikke mange som slår. 3.6 % forutsetter minst 100 tusen på konto. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 (endret) Santander har også et system med engangskoder så vidt jeg vet. Eg prøvde å ta ut pengar for fyrste gong i dag. Eg måtte ikkje gje opp noko eingongskode, eg fekk berre melding om at overføringa som regel vert behandla påfølgjande yrkedag. Dersom pengane ikkje stod på konto etter to yrkedagar var ein velkommen til å ringe. Eg går ut frå at sikkerheita ligg i at ein må eige den kontoen som pengane vert overført til. Uansett er dette ei uvant løysing i forhold til BankID og BBS-overføring, som er det ein er vant til. Endret 20. september 2013 av torbjornen Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 (endret) Santander betaler ut pengene til konto som kontoinnhaver er eier av, så ikke noe problem. Endret 21. september 2013 av Wisd0m 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Uttak kan kun skje til en konto som kunden disponerer i annen norsk bank. Med andre ord, du kan ikke overføre til en konto du ikke eier selv. Skal du overføre til noen må du først overføre til en annen konto og så til den du skal betale til. 1 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 (endret) Eg prøvde å ta ut pengar for fyrste gong i dag. Eg måtte ikkje gje opp noko eingongskode, eg fekk berre melding om at overføringa som regel vert behandla påfølgjande yrkedag. Dersom pengane ikkje stod på konto etter to yrkedagar var ein velkommen til å ringe. Eg går ut frå at sikkerheita ligg i at ein må eige den kontoen som pengane vert overført til. Uansett er dette ei uvant løysing i forhold til BankID og BBS-overføring, som er det ein er vant til. Overføringa vart lagd inn i 12-tida i går (fredag), og pengane står allereie på konto (Yabank/Terra-systemet)! Eg er imponert. Endret 21. september 2013 av torbjornen 1 Lenke til kommentar
Snorre87 Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Et bedre alternativ, som riktignok ikke markedsføres aktivt ennå: www.365direkte.no/turbospar. Del av Danske Bank (bruker deres nettbank) 3,71 % effektivt over 100 000. Har foreløpig ikke varslet nedgang i renten. Jeg har hatt denne siden april og er meget godt fornøyd både med produktet og nettbankløsningen. Høres bra ut. Hvorfor har jeg aldri hørt om dette før? Finner det heller ikke uten å skrive inn webadressen direkte. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 (endret) Kva slags nettbank har denne turbobanken? Er det vanleg BankID-løysing? Kan ein betale rekningar? Er det mogeleg å legge inn avtalegiro, betale efaktura osv? Elles er eg litt skeptisk, sidan denne banken ikkje kjem opp på Finansportalen. Endret 23. september 2013 av torbjornen 1 Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 23. september 2013 Forfatter Del Skrevet 23. september 2013 (endret) Så på Santander kan man bare overføre pengene til den kontoen man først satt inn penger med? Da er det plutselig mer betryggende. Anngående 365 Turbospar, noen som vet noe mer om det? 3, 71% eff. rente er jo sabla bra. Endret 23. september 2013 av Rankiz 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 En høyrentekonto brukes ikke til å betale regninger med, det sier seg selv og da har du misset poenget. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 (endret) Så på Santander kan man bare overføre pengene til den kontoen man først satt inn penger med? Dette er vel ikkje heilt rett. Det rette er vel at ein kan overføre pengane til valfritt kontonummer, så lenge ein er eigar av kontoen ein overfører til. I praksis betyr dette at nettbanken er ganske trygg. Endret 23. september 2013 av torbjornen 1 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 23. september 2013 Del Skrevet 23. september 2013 En høyrentekonto brukes ikke til å betale regninger med, det sier seg selv og da har du misset poenget. Det finst mange sparekontoar som kan brukast til å betale rekningar, og då er det opp til kvar og ein korleis ein ynskjer å bruke kontoen. I ein gitt situasjon er det enklare å betale ei rekning direkte frå sparekontoen, i staden for å fyrst måtte overføre til ein annan konto, for så å måtte legge inn betalinga der. Spørsmålet mitt om funksjonalitet er difor relevant. Likeeins om ein kan bruke BankID, må bruke eingongskodar eller om ein må ha eiga brikke for den slags skuld. 1 Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Høres bra ut. Hvorfor har jeg aldri hørt om dette før? Finner det heller ikke uten å skrive inn webadressen digrekte. For de som ikke har opprettet konto kan jeg informere om at siste mulighet for dette er idag, da dette er en begrenset kampanje. Så her er det bare å kjappe på! Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 ... då set dei vel ned renta i morgon? Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Slik jeg forstod han jeg snakket med i telefonen ville de som har opprettet konto få behold renta. Lenke til kommentar
nojac Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Og da var det slutt på nytegning av konti i TurboSpar. I forrige uke fikk jeg beskjed om at de skulle få opp en løsning med kontobestilling med BankID før de lanserte produktet på Finansportalen. Men nå har de plutselig bestemt at dette skulle være en "tidsbegrenset kampanje".Et utmerket produkt med full nettbank fra Danske Bank, Ingen begrensning i antall uttak eller hvem du vil betale til. Så får vi bare se hvor lenge de lar oss beholde 3,71 %. 1 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Det er jo ikkje utenkjeleg at det vert ny kampanje når dei har fått til kontobestilling med BankID. Har du tilgang til avtalegiro og efaktura i nettbanken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå