Gå til innhold

Santander Consumer Bank

Rankiz

Anbefalte innlegg

Santander Consumer Bank er en norsk bank som gir 3,6% effektiv rente med månedlig disontering og er med i Bankenes sikringsfond. Eneste jeg er litt redd for er at de bruker en annen nettbankløsning, som ofte er mer vanlig for mindre banker. Problemet er at det ikke brukes BankID for å logge inn, så man trenger bare fødselsdato og det personlige passordet, samt de fire siste sifrene på kontonummeret ditt. Er ikke dette litt risikabelt mtp at hvis noen får tak i passordet ditt, så er det ikke vanskelig å finne fødslesnummeret ditt, samt at kontonummeret akkurat ikke er noe som er beskyttet informasjon.

Hva synes dere?

Har jo ikke så mange gode alterantiver egentlig, sparesmart har bare 3,4% eff rente og Topprente går net til 3,41% eff. rente om noen måneder.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men spørsmålet som da svever i luften, er:

Hvordan bekrefter du at den overføringen du vil gjøre, faktisk blir lagt inn av kontoeier ?

(Jeg har nemlig en nettbank hvor jeg altså ikke bruker BankID (heldigvis), men et system med engangskoder som jeg selvfølgelig da må sikre mot mulig kopiering.)

Lenke til kommentar

Jeg har Santander Høyrente. Litt tungvint innlogging og nettbank, men jeg overfører stort sett inn dit så ikke noe stort problem egentlig, det er til å leve med.

Effektiv rente 3.6 % nå ser jeg, tror den var 3.7% for litt siden, uansett av de beste der ute.

Verdt å merke seg at de har en konto som tilbyr 3.45 % fra første krone, det er ikke mange som slår. 3.6 % forutsetter minst 100 tusen på konto.

Lenke til kommentar

Santander har også et system med engangskoder så vidt jeg vet.

Eg prøvde å ta ut pengar for fyrste gong i dag. Eg måtte ikkje gje opp noko eingongskode, eg fekk berre melding om at overføringa som regel vert behandla påfølgjande yrkedag. Dersom pengane ikkje stod på konto etter to yrkedagar var ein velkommen til å ringe.

Eg går ut frå at sikkerheita ligg i at ein må eige den kontoen som pengane vert overført til. Uansett er dette ei uvant løysing i forhold til BankID og BBS-overføring, som er det ein er vant til.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Eg prøvde å ta ut pengar for fyrste gong i dag. Eg måtte ikkje gje opp noko eingongskode, eg fekk berre melding om at overføringa som regel vert behandla påfølgjande yrkedag. Dersom pengane ikkje stod på konto etter to yrkedagar var ein velkommen til å ringe.

Eg går ut frå at sikkerheita ligg i at ein må eige den kontoen som pengane vert overført til. Uansett er dette ei uvant løysing i forhold til BankID og BBS-overføring, som er det ein er vant til.

Overføringa vart lagd inn i 12-tida i går (fredag), og pengane står allereie på konto (Yabank/Terra-systemet)! Eg er imponert.

Endret av torbjornen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et bedre alternativ, som riktignok ikke markedsføres aktivt ennå:

www.365direkte.no/turbospar.

Del av Danske Bank (bruker deres nettbank) 3,71 % effektivt over 100 000. Har foreløpig ikke varslet nedgang i renten.

Jeg har hatt denne siden april og er meget godt fornøyd både med produktet og nettbankløsningen.

Høres bra ut. Hvorfor har jeg aldri hørt om dette før? Finner det heller ikke uten å skrive inn webadressen direkte.

Lenke til kommentar

Så på Santander kan man bare overføre pengene til den kontoen man først satt inn penger med? Da er det plutselig mer betryggende.

Anngående 365 Turbospar, noen som vet noe mer om det? 3, 71% eff. rente er jo sabla bra.

Endret av Rankiz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så på Santander kan man bare overføre pengene til den kontoen man først satt inn penger med?

Dette er vel ikkje heilt rett. Det rette er vel at ein kan overføre pengane til valfritt kontonummer, så lenge ein er eigar av kontoen ein overfører til.

I praksis betyr dette at nettbanken er ganske trygg.

Endret av torbjornen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En høyrentekonto brukes ikke til å betale regninger med, det sier seg selv og da har du misset poenget.

Det finst mange sparekontoar som kan brukast til å betale rekningar, og då er det opp til kvar og ein korleis ein ynskjer å bruke kontoen. I ein gitt situasjon er det enklare å betale ei rekning direkte frå sparekontoen, i staden for å fyrst måtte overføre til ein annan konto, for så å måtte legge inn betalinga der.

Spørsmålet mitt om funksjonalitet er difor relevant. Likeeins om ein kan bruke BankID, må bruke eingongskodar eller om ein må ha eiga brikke for den slags skuld.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Høres bra ut. Hvorfor har jeg aldri hørt om dette før? Finner det heller ikke uten å skrive inn webadressen digrekte.

For de som ikke har opprettet konto kan jeg informere om at siste mulighet for dette er idag, da dette er en begrenset kampanje. Så her er det bare å kjappe på! :)

Lenke til kommentar

Og da var det slutt på nytegning av konti i TurboSpar.

I forrige uke fikk jeg beskjed om at de skulle få opp en løsning med kontobestilling med BankID før de lanserte produktet på Finansportalen. Men nå har de plutselig bestemt at dette skulle være en "tidsbegrenset kampanje".

Et utmerket produkt med full nettbank fra Danske Bank, Ingen begrensning i antall uttak eller hvem du vil betale til. Så får vi bare se hvor lenge de lar oss beholde 3,71 %.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...