Niklasp Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Anslår 5 millioner solgte konsoller de første månedene.Sony regner med ekstrem-salg av PlayStation 4 Lenke til kommentar
G Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Hvorfor ikke enda høyere salg, er det produksjonsproblemer som ikke klarer å dra salget enda høyere? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Hvorfor ikke enda høyere salg, er det produksjonsproblemer som ikke klarer å dra salget enda høyere? Det er amerikanere og patriotisme. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 PS2 har solgt 158 mill PS3 har solgt 80 mill Dette var ganske interessant og overraskende, omtrent en halvering. Hva kan årsakene være? Lover ikke bra for PS4 salget dette. En ting jeg tenkte på, vil PS3 fortsatt selges etter PS4 er lansert? Lenke til kommentar
G Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Den "omtrentlige halveringen" tror jeg skyldes noe i retning "pris vs. etterspørsel". Ikke glem at PS3 var en grisedyr konsoll. (les: grisedyr, nå kopierer jeg bare en av artikkelskribentene i Tek.no-nettverket. Jeg bruker ikke ordet selv særlig mye. Samme gjelder ordet, les: "er helt konge") Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Her fant jeg en artikkel: http://www.vg.no/spill/artikkel.php?artid=159998 PS3 kostet 6000 ved lansering, Her gjør de en stor forandring når den nye nå koster bare 3500, vil nok utgjøre en stor forskjell det. Samtidig må man regne med å bruke hvertfall en 6-7 tusen på PS4 også når man skal ha med litt tilbehør og 3-4 spill. 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 PS2 har solgt 158 mill PS3 har solgt 80 mill Dette var ganske interessant og overraskende, omtrent en halvering. Hva kan årsakene være? Lover ikke bra for PS4 salget dette. En ting jeg tenkte på, vil PS3 fortsatt selges etter PS4 er lansert? Flere grunner til det: Først og fremst var Sony alt for sent ute med lansering i forhold til konkurrentene. For det andre prisen for høy. Xbox 360 var ute en del tidligere enn PS3, var samtidig billigere og viste seg å kjøre spillene ca like bra, noe som tok vekk litt av poenget sony prøvde å få fram med PS3. For det tredje tok Nintendo en enormt stor del av kaka med å lansere en billig konsoll med helt nye kontrollere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg