mFaFa Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Har forresten "løst" mitt problem med en midlertidlig løsning. Så lenge jeg FSB + RAM @ 100MHz fungerer det. Hvis jeg kjører FSB og/eller RAM'en @ 133MHz fungerer ikke grafikk! Alt som ikke involverer skikkelig grafikk funker som bare rakkern. Minnet er forøvrig 2x 128mb PC133 + 1x 256mb PC133 Quote: On 2002-02-15 15:00, The Jackal skrev:Litt underlig at du har problemer med Abit KT7A-RAID kort som er helt nytt. Har 1.0 versjonen av dette kortet, og det er stabilt som f. Kjører WinXP. Hvis det er AGP kortet ditt som feiler, kan jo ting som shadowing slåes av, sette agp til 2X, og en kamerat av meg fiksa noen ting ved å sette AGP aparture size til 32MB, det var riktignok Abit KT7-RAID. Ellers er det jo mulig å oppdatere bios, hvis du ikke allerede har gjort det. Har tenkt til å finne meg nyeste BIOS, drivere etc. Tror ikke BIOS'en på kortet er så gammal. Kortet er forresten ikke nytt, kjøpt brukt.. Ergo det er Rev 1.0 ~ 1.2 (Støtter ikke AMD XP) Kjører en Tordenfugel 1,33GHz 266BUS. Så jeg satser på at 133MHz FSB problemet er direkte BIOS relatert!! :wink: Quote: On 2002-02-15 15:13, Dimm skrev:ikke for¨å være frekk, men burde du ikke vurdere muligheten at det ikke er noe galt med chipsettet, men deg... Hehehe. Ser ut til å være "min skyld" for øyeblikket. Uansett var jeg ganske sikker på at noe var seriøst gærnt i øyeblikket jeg skreiv posten.. Jeg må nesten ta med at jeg har hatt -veldig- fæle opplevelser med data før. Den forrige pc'en min måtte jeg sende inn til Komplett 3-4 ganger før den fungerte! Det var en Athlon 650, den gangen den kostet over 2000kr, og jeg hadde ikke noe kunnskap om data. Så jeg fikk en kamerat til å bygge den -Men hadde tydligvis ikke peil! (jeg reagerte nemlig litt på måten han satt i skjermkortet og slikt. Holdt for fa** meg på å brekke!) Altså, jeg var sikker på at jeg var så uheldig at min nåværende PC var like ødelagt som min forrige :razz: Jeg vil også legge til at før jeg i det hele tatt fikk testet om sakene fungerte, loddet jeg ledningene til chipsett vifta. Kan sverge på at jeg ikke sølte noe på hovedkortet.. men var ikke like brå-sikker når det skjedde -ingenting- når jeg trykket på ON! :oops: Quote: On 2002-02-15 16:07, strafix skrev:Kanskje dere skulle tatt Statisk elektrisitet (ESD) er på alvor? Etter mine forferdelige data erfaringer bruker jeg ALLTID min (hjemmemekkede) jordingslenke når jeg skrur PC! Selvom om jeg bare skal sette i en vifte! Lenke til kommentar
Rhaps Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Quote: On 2002-02-15 14:06, dirtydawg skrev:Via = bøll, har hatt 3 hk med via chipset og alle har vært klikk, Første MSI kt7-pro - svært ustabilt hengte seg mye.Andre Abit kt7a133 - 686b bøll, fikk ikke fixa den, selvom jeg prøvde alt som stod på viahardware.com osvtredjekort Abit kg7-lite - bøll med viachipset som ikke takkler amd 761 chipsete, når man legger inn agp driverne til amd chipsete pc=klikk, restarter seg hele tia. uten agp driver ytelse=shit.....Neste maskin blir med intel p4 ja!, ytelse eller ikke, jeg vill ikke ha bøll og lange kvelder... Precis Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Å høre om alle som skryter av sine "rock solid" via konfigurasjoner er lite fruktbart for de som sliter. Dere kan jo åpne en post: "vi som er fornøyd med via"? Jeg søker heller folk som har litt konkrete løsninger, det med statisk el. er bare tull. Har ingen problemer med de via133 jeg har bygd, men med via266! Og jeg vet at dette er en gjenganger her på forumet. (og jeg må virkelig beherske meg for å ikke bruke et "frisk språk" om dere "fjellstøe") [ Denne Melding var redigert av: ronndi på 2002-02-16 02:52 ] Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Quote: On 2002-02-15 16:07, strafix skrev:Dere som har så masse problemer: Kanskje dere skulle tatt Statisk elektrisitet (ESD) mer på alvor? Ikke monter pc på et teppe, ikke bruk skrutrekker med magnet, men ha i nettkabelen til strømforsyninga, slik at kabinettet er jordet. Hvis du har ei jordet kontakt....... ha hånda på chassi.. ESD prøven på meg: monterer PC på teppe: jepps Bruker skrutrekker med magnet: selvsagt jordet kabinett: niks lar rambrikker osv ligge rett på gulvet: ja, legger dem der det er plass Hehe, jeg stryker med glans Ganske heldig som ikke har hatt noe spesielt problem da. Lenke til kommentar
vwalle Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 hallo via er noe søppel! har et asus A7M266 (AMD761) er fornøyd med det! det er stabilt som ****! har også et Epox KHA+ som jeg ikke har testa (fikk et brukt hovedkort fra multicom, feste til viftta på sokelen ver brekt + to ting til!) :sad: Lenke til kommentar
[bErZeRk] Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 maskina mi har aldri vært så stabil etter at jeg kjøpte abit kt7a for et år siden. VELDIG fornøyd med dette kortet! Jeg kan kjøre ram'n min, som er pc100 på 134mhz! synes det er bra til å være noname, så det må jo ligge litt i HK't óg. skjønner ikke helt at du har så dårlig erfaring med via chipset, kan være din egen feil... Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 ABit lager veldig stabile kort,... har ingen ting å utsette på disse,... Men chipset messig,.. er SIS sine for AMD noe bra ? Lenke til kommentar
rXtotal Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Quote: On 2002-02-15 22:15, vwalle skrev:via er noe søppel!har et asus A7M266 (AMD761) er fornøyd med det! det er stabilt som ****! Du er vel klar over at det er VIA south bridge (686B) på dette hovedkortet? Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Quote: On 2002-02-15 16:07, strafix skrev:Dere som har så masse problemer: Kanskje dere skulle tatt Statisk elektrisitet (ESD) mer på alvor? Ikke monter pc på et teppe, ikke bruk skrutrekker med magnet, men ha i nettkabelen til strømforsyninga, slik at kabinettet er jordet. Hvis du har ei jordet kontakt....... ha hånda på chassi.. Kan du gi en liten begrunnelse på hvorfor man ikke skal bruke skrutrekker med magnet? *nysgjerrig* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå