Gå til innhold

Nordkorea (kvinne tvunget til å drukne sin egen unge)


Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10135248

Kvinne tvunget til å drukne sin egen unge.

 

 

Er det ikke verdenssamfunnet sin oppgave, å få slutt på så alvorlige brudd på menneske rettigheter? Når de ikke klarer å ordne opp i det selv.

 

Og burde man ikke invadert landet før sånne gærninger får tilgang til atomvåpen? Stilt han tullingen som styrer der ansvarlig for 10000vis av drap.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10135248

Kvinne tvunget til å drukne sin egen unge.

 

 

Er det ikke verdenssamfunnet sin oppgave, å få slutt på så alvorlige brudd på menneske rettigheter? Når de ikke klarer å ordne opp i det selv.

 

Og burde man ikke invadert landet før sånne gærninger får tilgang til atomvåpen? Stilt han tullingen som styrer der ansvarlig for 10000vis av drap.

Utover at dette er urealistisk (Kinas maktsfære), så synes jeg dette er en særdeles dårlig idé. Invasjoner fra «verdenssamfunnet» har drept nok folk de siste tiåra. Two wrongs does not make a right.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med en rivende teknologisk utvikling og stadig billigere dippedutter med kommunikasjonsmuligheter tror jeg det er uunngåelig å stoppe informasjonslekkasjene inn og ut av landet. Dippedutter med trådløs enveis eller toveis kommunikasjon fra utlandet vil smugles inn i stort monn og på sikt gi befolkningen en annen verdensforståelse. Den biten blir ikke i nærheten så blodig som en invasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For min del så er det helt greit at USA er verdenspoliti, da de har ett tilnærmet normalt syn på ting. Menneskerettigheter osv... Tenk om han som styrte i Egypt eller kim skulle hatt makta, da hadde ikke verden vært ett bra sted å leve. Kyniske muslimer uten empati for andre mennesker, eller asiatere som fortsatt tror på spøkelser og overtro...

 

Det er jo klart en krig koster penger for dem, må jo dekke noen av utgiftene... Synd nord korea ikke har olje.

Endret av Kortsluttning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For min del så er det helt greit at USA er verdenspoliti, da de har ett tilnærmet normalt syn på ting. Menneskerettigheter osv...

 

USA har overraskende lite respekt for menneskerettigheter. Fordi kulturen deres er så lik vår er det lett å se seg blind på at de er "på vårt lag", men hvis du står på andre kanten av verden, ser ikke USA særlig mye bedre ut enn de landene de angriper, med sin dødsstraffpraksis i mange stater, tusener på tusener som sitter fengslet uten dom (både i guantanamo men også de som sitter i varetekt i årevis), NSA, politibrutalitet, misbruk av krigsfanger etc.

 

Og ikke minst bruk av droner, kryssermissiler og utarmet uran, som i mitt hode gjør USA inhabilt når det gjelder å pushe på at andre skal drive "ren" krigføring

Endret av Kevlar
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg tror det er særdeles lite realistisk at noen land vil gripe inn der nå. Spesielt Sør-Korea, og da heller ikke deres nærmeste allierte USA.

 

Kina er en alt for god kompis av Nord-Korea til at de vil la noen andre ta kontrollen, og samtidig nekter jeg å tro at USA både tør og vil gjøre enda flere land til fiender...

 

Det er trist å se Nord-Korea, men de er overlatt til seg selv ser det ut som.

Lenke til kommentar

Det kunne blitt et særdeles blodig oppgjør a la 2. verdenskrig eller verre. Jeg tror nesten det er lurere å la regimet råtne og kollapse innenfra selv om det koster titusenvis av liv og nød i påvente av det. Det de trenger er et folkeopprør a la Romania i 1989.

 

Det er ganske urealistisk. Fordi Nord Koreas samfunn og befolkning er mye mer gjennomkontrollert av regimet enn hva det var i Romania. Romania var nærmere et normalt samfunn, mens NK er nærmere Pol Pot regimet. I NK vil et slikt forsøk på opprør bli slått brutalt ned før det fikk startet. Regner hvertfall med det.

 

Men et angrep kunne kanskje gjøres innenfra og teknologisk i stor grad. Ved hjelp av fallskjermtropper, droner osv.

Nøye planlagt og regissert kunne man kanskje kjapt satt viktige strategiske militære installasjoner, baser osv ut av spill og gjort den N Koreanske hæren radikalt svekket før man satte i gang et hovedangrep og invasjon.

 

Men det må selvsagt være enighet og vilje til å gjøre det.

Lenke til kommentar

Når de er på skolen og er 9-10 år må de se på henrettelser som undervisning, hva skal vi med et sånt land ? Nord korea hadde jo blitt masse flotte parkeringsplasser og fornøyelsesparker.

 

 

Hadde blitt en lang spasertur for å handle fra parkeringsplass Nord-Korea til nærbutikken på Tøyen.

 

For ikke å si en Søndagsutflukt til fornøyelsespark, hvis man bodde i Kristiansand eller Namsskogan.

Lenke til kommentar

Fortsatt så klager folk på at USA gjør en dårlig jobb. Vi så jo hvordan det gikk når USA presset på Nord korea en stund. Da begynte alle å klander USA for å gjøre en dårlig jobb. USA forsøker i hvert fall. Jeg har ikke sett at noen andre land har gjort noen betydelig forskjell mot mishandlingene i dette landet som har blitt ødelagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...