Albert Andersson Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Ungskarv til tørk ... . Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Nils Christian Skjauff Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Detaljert og fint nærbilde ! Ikke lett å komme innpå, men du har lykkes! Et av de aller beste skarvefoto jeg har sett ! Mvh N.Chr. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Detaljert og fint nærbilde ! Ikke lett Ã¥ komme innpÃ¥, men du har lykkes! Et av de aller beste skarvefoto jeg har sett ! Mvh N.Chr. Hei, Nils Christian Skjauff. Takk for hyggelig og positiv kommentar ! Det har "tatt noen timer" å komme nær skarv, - ofte(st) tar de vingene fatt når man er nesten nær nok ... . Vennlig hilsen Albert Andersson. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Kjempe flott dette Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Kjempe flott dette Hei, Jan Erik.Takk for hyggelig kommentar ! Vennlig hilsen Albert Andersson. Lenke til kommentar
Jentungen2 Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 (endret) Dette ble kjempeflott og for en super positur du har fanget den unge Storskarven i Denne skapningen fascinerer og fenger meg, hadde den i telelinsa på Hornborgasjøen, men kom aldri nær nok, de satt blant annet to stykker ute på en "øy" i sjøen, på betryggende avstand fra foto folket, hehe Har du noen snike innpå triks du vil dele, så hører jeg gjerne om det, men regner med det gjelder her som med det meste annet, at det er tålmodighet som gir uttelling :) Endret 19. september 2013 av Jentungen2 Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Gratulerer med et utrolig flott skarvebilde, detaljene er veldig gode..litt utbrent på brystet men det er lett å fikse på Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Dette ble kjempeflott og for en super positur du har fanget den unge Storskarven i Denne skapningen fascinerer og fenger meg, hadde den i telelinsa på Hornborgasjøen, men kom aldri nær nok, de satt blant annet to stykker ute på en "øy" i sjøen, på betryggende avstand fra foto folket, hehe Har du noen snike innpå triks du vil dele, så hører jeg gjerne om det, men regner med det gjelder her som med det meste annet, at det er tålmodighet som gir uttelling :) Hei, Jentungen2. Takk for meget hyggelig og positiv kommentar ! Rolig entré, minst mulig bevegelse og lyd øker muligheten for å komme i rimelig nærhet, - 20-30 meter, men et lavt kremt eller host kan være nok til at de flytter seg 200 meter vekk, og det kan da ta både én og to timer før de vender tilbake. Men det er fascinerende og majestetiske fugler enten de brer ut vingene eller sitter urørlige og speider ut over vannet ... . Og som du skriver, - tålmodighet er det viktigste ! Jeg håper å kunne ta flere og bedre bilder etter hvert, men med den i hovedsak mørke fjærdrakten og det lysreflekterende,- nesten skinnende nebbet, er det ikke alltid enkelt (for meg, i hvert fall) å få korrekt eksponering. Lykke til ! Vennlig hilsen Albert Andersson. . Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Gratulerer med et utrolig flott skarvebilde, detaljene er veldig gode..litt utbrent på brystet men det er lett å fikse på Hei, Terje. Takk for hyggelig, positiv kommentar og konstruktiv kritikk ! Jeg "sliter litt" med å få korrekt eksponering av skarv, da lyse partier som bryst og nebb lett blir overeksponert. Jeg har forsøkt å fotografere når det er overskyet, men får likevel lett utbrent brystparti. Kom gjerne med råd, Terje, for du mestrer dette fullkomment ! Vennlig hilsen Albert Andersson. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg