DementedAlbino Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Trenger en rask og billig minnepenn. Antar at USB3 da er veien å gå. Noen som har erfaringer med en som de vet holder bra lese/skrive hastighet og samtidig ikke koster så mye? Vet fra tidligere erfaringer at det kan variere stort på hastighet på slike, så vil derfor ha en konkret anbefaling. Det aller beste er om den er å oppdrive i butikker som lefdal, expert, clas ohlson osv så jeg får plukket den opp i morgen. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Vel, jeg er meget fornøyd med mine Transcend Jetflash 700 USB3-minnepenner...de er ikke av de aller raskeste, men de gjør en god jobb til en billig penge. http://www.dustinhome.no/search/TRANSCEND%20JETFLASH%20700 Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Sikkert ikke dum den, men er ikke så lett å få kjøpt i butikk her i Bergen. Eneste som har den er harddisk.no til 150 kroner mer enn dustin, noe som ikke er aktuelt. Er avhengig av å få kjøpt i butikk i løpet av dagen. Lenke til kommentar
Karamell2 Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Sikkert ikke dum den, men er ikke så lett å få kjøpt i butikk her i Bergen. Eneste som har den er harddisk.no til 150 kroner mer enn dustin, noe som ikke er aktuelt. Er avhengig av å få kjøpt i butikk i løpet av dagen. Elkjop.no Åsane har Sandisk Cruzer Extreme til 400.- nettpris OBS ! Nummeret er 81532000 Den skal ifølge specs klare 190 Mb/s les og 55 Mb/s skriv Lenke til kommentar
Karamell2 Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Spaceworld Bergen Storsenter: 55366010 Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Spaceworld har den ikke på lager i følge nettsiden deres, så ikke mye hjelp der dessverre. 400 er ihvertfall dobbelt så mye som jeg vil bruke på en 16 GB. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 (endret) Billig + må ha den i løpet av dagen = Syntax Error Butikker som skal holde dyre lokaler ørten plasser i landet og et korps av selgere kan sjeldent konkurrere med nettbutikkene på pris. I hvert fall på slike småvarer som ofte har de høyeste marginene. Noe som er helt nødvendig siden andre varer er mer presset på pris og de må ha høy margin for å holde det kostbare distribusjons og salgs-maskineriert i gang. Du må velge enten billig eller i løpet av dagen. Siden du allerede har fått et par forslag på sistnevnte så drister jeg meg frempå med et forslag om billig. Du skriver ikke noe om ønsket kapasitet eller pris så jeg tar bare et forslag midt i sjiktet: Lexar 32 GB, USB 3.0, 100 MB/s les, 55 MB/s skriv, 17,99£ + 1,99£ frakt = ca 188 kr (= tollfritt) helt hjem i postkassa. Frakt fra mymemory tar vanligvis ca ei uke. Endret 19. september 2013 av Simen1 Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Er ute etter 16 eller 32GB. Spaceworld hadde inne en 32GB til 300,- mens Clas Ohlson har inne en 16GB til 139,- Så tenker jeg går for en av disse. Blir som du sier godt over nettpris, og var derfor jeg hadde ett håp om å kunne bruke collect@store på lefdal/elkjøp. Problemet der er at de er ikke spesielt flink til å merke hva som er USB3 og hva som er USB2. Men får ta turen innom å se hvilken av de to overnevnte som er raskest på les/skriv så får jeg går for den. Takker for hjelpen:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå