Solros62 Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 (endret) Jeg har flyttet og satte pc'en samme tidligere idag. Startet den opp og den fungerte perfekt. Gjorde noen uviktige oppdateringer relatert til spill og prøvde å få en av skjermene min til å fungere, men uansett hva jeg gjorde så hjalp det ikke. Pga oppdateringene så valgte jeg å restarte pc'en, men nå vil den ikke starte opp. Når jeg starter opp kommer det først opp en "hovedkort"-meny. Jeg kan da velge mellom å trykke DEL eller TAB, men ingen av delene fungerer og der står den og ikke noe mer skjer. Noen som har forslag til hvor jeg skal starte og feilsøke? Endret 19. september 2013 av Solros62 Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Jeg har flyttet og satte pc'en samme tidligere idag. Startet den opp og den fungerte perfekt. Gjorde noen uviktige oppdateringer relatert til spill og prøvde å få en av skjermene min til å fungere, men uansett hva jeg gjorde så hjalp det ikke. Pga oppdateringene så valgte jeg å restarte pc'en, men nå vil den ikke starte opp. Når jeg starter opp kommer det først opp en "hovedkort"-meny. Jeg kan da velge mellom å trykke DEL eller TAB, men ingen av delene fungerer og der står den og ikke noe mer skjer. Noen som har forslag til hvor jeg skal starte og feilsøke? Har du mulighet til å ta et bilde (f.eks med mobilen) av hvordan skjermen ser ut når du kan trykke DEL eller TAB? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Jeg tolker deg dithen at det er en stasjonær PC du har (dvs. ikke laptop). En flytteprosess kan gjøre at ting mer eller mindre "ristes løs" inni kabinettet, så det kan jo være en ide å åpne det og sjekke at alle kort og plugger sitter skikkelig på plass. (Det skal ikke være nødvendig å bruke makt for å få dette til.) En annen sak er jo muligheten for at de "uviktige oppdateringene" var mer omfattende enn du tror, og at noe på disken har blitt ødelagt. En tredje mulighet er at disken har tatt kvelden eller er blitt mer eller mindre midlertidig svekket slik at PC'en ikke klarer å få lest data ut fra den. Et program som SpinRite(fra grc.com) kan muligens få disken i såpass form at du kan få startet opp PC'en og kopiert ut viktige filer - før du eventuelt bytter den ut med en ny disk. [Det finnes 2 typer PC-brukere: De som har opplevd diskcrash, og de som kommer til å oppleve det.] 1 Lenke til kommentar
Solros62 Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2013 Takk for svar. Jeg har vært litt av og på siden jeg for tiden ikke har noe annet enn dårlig mobilt bredbånd, men nok om det.Jeg fant ut såpass at når jeg tok ut min eksterne usb plugg hvor jeg har plugget inn 4 forskjellige enheter på så startet den helt greit. Ser ut som om maskina ikke klarer å starte opp når for mye er plugget inn, kan kanskje ha med strømkapasiteten og gjøre eller motherboardet, dessverre er jeg ikke så pc kyndig at jeg vet. Når pc'n er startet opp og jeg er innlogget så kan jeg plugge den inn igjen uten at det får noen betydning. Jeg sitter på stasjonær pc. Diskcrash har jeg opplevd mange ganger og er absolutt ikke særlig morro så derfor har jeg to backup eksterne harddisker. Har nettopp tatt backup av alt for å sikre meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå