digitalw Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Jeg satte den til lading idag, og alt virket greit. Jeg plugget den ut, skrudde på roaming og datatrafikk for å kunne sende mms til min kjæreste. Denne skrur jeg alltid av når den ikke er i bruk. Tlf var ladet, og plutselig, iløpet av få sekunder så var batteriet nede på 97%. Merkelig tenkte jeg, men jeg vet jo at roaming suger litt av battieret, kanskje litt vel fort til å være roaming? Jeg skrur av roaming og datatrafikk og legger den på idle, og får en melding i ny og ne. Etter knappe 3-4 minutter så er batteristatus 91%. Den har altså iløpet av ca 5 minutter sunket med 9%, det har aldri skjedd før. Jeg setter den så i laderen for å prøve å lade den opp igjen. Det som er overraskende er at det tar mer eller mindre null tid, ja, ca 1-2 minutter før den er ladet opp til 100%. For så å plugge den ut, og på mindre enn et minutt så ender den opp på 92% Vanligvis så står det alltid gjenværende forventet batterilevetid er rundt 4 dager. Nå droppet den til 91% på og har forventet levetid på 2 dager og 5 timer? Dette kan da umulig være normalt. Jeg har ikke installert noen apper eller noe. Hva kan være årsaken? Noen tips? Det som gjør meg urolig er det at det tok så kort tid å lade opp fra 91% til 100%, det pleier vanligvis å ta en stund, og som regel så bruker den litt ekstra lang tid på den siste prosenten før den når 100%, nå gikk det altfor fort, og batteriet ble tømt like fort som den ble ladet opp igjen :/ Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Har du prøvd å starte den på nytt? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Det som gjør meg urolig er det at det tok så kort tid å lade opp fra 91% til 100%, det pleier vanligvis å ta en stund, og som regel så bruker den litt ekstra lang tid på den siste prosenten før den når 100%, nå gikk det altfor fort, og batteriet ble tømt like fort som den ble ladet opp igjen :/ Sannheten er nok at det ikke har skjedd så mye med batteriet, men det er den 'logikken' som prøver å finne ut nivået på batteriet som driver og tuller. Da kan den miste fotfestet og gjøre feil beregninger. Ettersom batteriet sannsynligvis var fullladet, så er det naturlig at det tok 'null tid' før det var oppe på 100% igjen - det gikk vel ikke an å dytte mer energi inn i det. Ta det med ro, bruk telefonen på vanlig måte, bruk den gjerne helt til du er nede på 5% batteri før du lader den opp igjen. Det hender at slike ting fikser seg selv. Av og til kommer det en oppdatering fra produsenten som fikser software-feil (som dette godt kan være et eksempel på). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå