Gå til innhold

Bør "dumme" personer få barn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg syns direkte synd på eventuelle avkom dere skal oppfostre.

Jeg synes synd på dine eventuele barn som vil være flaue over at faren har så mye metall i ansiktet. Det er ikke tøft å være radiss lenger. Og Brann kommer til å rykke ned i 1. divisjon.

 

:yes: Stakkars barna dine...... De får vel Palestina-skerf til sin første fødselsdag.....

Lenke til kommentar
Jeg syns direkte synd på eventuelle avkom dere skal oppfostre.

Jeg synes synd på dine eventuele barn som vil være flaue over at faren har så mye metall i ansiktet. Det er ikke tøft å være radiss lenger. Og Brann kommer til å rykke ned i 1. divisjon.

 

FiskePinna! Nå går det for langt... å pirke på noen for deres politiske meninger er EN ting, det kalles debattering. Men når du går løs på noen for deres utseende er det noe HELT annet...

Lenke til kommentar
:yes: Stakkars barna dine...... De får vel Palestina-skjerf til sin første fødselsdag.....

 

Vel, palestinaskjerf er en fin ting:

 

1. Det symboliserer din sympati til et undertrykket folk.

2. Det er godt og varmt, dessuten svært mykt. Altså behagelig.

 

Jeg syntes nok mer synd på dine barn som får poloskjorter og slipsnåler i gull, dessuten blir nok oppveksten deres preget av utpreget egoistisk tankegang AKA. dine politiske synspunkter...

Lenke til kommentar
FiskePinna! Nå går det for langt... å pirke på noen for deres politiske meninger er EN ting, det kalles debattering. Men når du går løs på noen for deres utseende er det noe HELT annet...

Vel, det var jeg som skulle kastreres og puttes i kjøttkverna. Jeg begynte ikke. Personlig så synes jeg en sosialistradiss med 3 kg metall i ansiktet = IDIOT, men jeg sier det ikke, fordi jeg prøver å holde en saklig tone her. Moderator er varslet.
Lenke til kommentar

Vel, det var jeg som skulle kastreres og puttes i kjøttkverna.

 

Det var en illustrasjon på hvor idiotisk iddeen er, dessuten var det fremstilt på ironisk vis... det du sier her er REN kverulering, for du SKJØNTE hva jeg mente...

 

Jeg begynte ikke.

 

Sånne påstander har jeg ikke hørt siden barnehagen...

 

Personlig så synes jeg en sosialistradiss med 3 kg metall i ansiktet = IDIOT

 

At du mener sosialister = idioter er din sak, hvor mye metall de har i trynet er uansett uinterresant. Det har absolutt INGENTING med denne diskusjonen å gjøre... apropos barnehage...

 

men jeg sier det ikke, fordi jeg prøver å holde en saklig tone her.

 

Du sa det...

 

Moderator er varslet.

 

BRA! Da slipper jeg å gjøre det, takk! (du graver din egen grav)

Lenke til kommentar

Jøss... her har vi jo del 1 i innføringen til hvordan tenke som Hitler jo... Fjern de svake leddene og samfunnet er bedre.

 

Vel, jeg tror en del her ikke fatter hvor mange gen- feil/typer/variasjoner som skaper "svake" ledd. Ser Downs er nevnt her, det er en "sykdom" som kommer av at man har 3 kromosoner i par 21. (Alle mennesker har 23 kromoson par, der av 1 par kjønnskromosoner).

 

Dessuten har man genfeil hvor man det ene kromosonet i par 13 og 14 henger sammen. I Norge skal det vist nok være 0,1% av befolkningen, og INGEN av dem kan du se eller skille ut fra massen. Feilen får nemlig konsekvenser når man skal ha barn, da har man nemlig større sjanse for at barnet blir seenes ut som potetmos bokstavlig talt (ja, du vil ikke vite hvordan de kan se ut). Kom ikke å si da at du kan føde det barnet hvis den ser slik ut, staten FORBYR deg nemlig det. Ja, det viste du ikke det...

 

Som sagt, det finnes mange ting som gjør folk til et "svakt" ledd et eller annet sted. Jeg skal våge å gå så langt at en svært stor del av befolkningen i verden ville vært døde om vi skulle fjerne "svake" ledd, og bare så det er sagt, det kan være DEG! Ja, for som jeg har sagt, du vet i de fleste tilfeller av genetiskfeil ikke hvem som har og ikke har den genetiske feil. Du trodde sikkert genetiskefeil er synlig som Downs, du tar altså FEIL.

 

Når det gjelder dette forslaget om at folk med lav IQ ikke skal få barn:

Hvor skal denne grensen gå? I dag kan ikke folk med IQ under 80 (tror det er det) fostre opp barn fordi staten sier at de ikke kan. Vist ****** kan de, IQ har egentlig lite med sosialeferdigheter å gjøre. Så hva er da egentlig problemet? Jo, folk liker ikke "dumme" folk. Folk liker kort og greit ikke at noen er en utgift for resten av samfunnet. Nok en gang, du kan faktisk være et av de "svake" leddene. Så pass på hva du sier om dem ;)

 

Edit: Blødere, fargeblinde, (til dels) stamming, (i noen tilfeller) kreft og mye annet ofte kommer av at det finnes en feil genene til personen. I mange tilfeller er genet dominant, altså har man genet blir man "syk". Sjansen for da å få "sykdommen" er da 50% hvis en av foreldrene har genet og 75% hvis begge har et gen. Har en av dem begge gene er sjansen 100%

Lenke til kommentar
Det var en illustrasjon på hvor idiotisk iddeen er, dessuten var det fremstilt på ironisk vis... det du sier her er REN kverulering, for du SKJØNTE hva jeg mente...
Du som mener jeg er for dum til å få barn bør være gnske forsiktig med ironi, kanskje jeg ikke er smart nok til å ta den.
hvor mye metall de har i trynet er uansett uinterresant
Det er det. Men jeg møter personangrep med motangrep. Jeg er ikke en feig pasisfist lar andre slå på meg.

 

Atpn: Interresant innlegg! Men jeg er ikke helt enig med deg. Jeg er først og fremst ikke opptatt av hvor høy Iq en forelder må ha. For meg kommer barns rettigheter før foreldres rettigheter til å få barn. Personlig mener jeg at foreldre man vet vil føde vanskapte barn bør på det sterkeste frarådes å få barn. I mine øyne så er narkomane dumme, så de synes jeg ikke bør få oppdra barn.

Lenke til kommentar
Personlig så synes jeg en sosialistradiss med 3 kg metall i ansiktet = IDIOT, men jeg sier det ikke, fordi jeg prøver å holde en saklig tone her.

 

Jeg ventet egentlig på akkurat den kommentaren der. Hvis du da hadde vært ansvarlig for å plukke ut uegnede foreldre, og jeg hadde dukket opp, regner jeg med jeg ville gått ut uten sædledere. Og akkurat det beviser egentlig hvor sløvt hele forslaget er. Man kan ikke avgjøre hvor godt egnet en person er som forelder, før ungen er født.

Lenke til kommentar
Man kan ikke avgjøre hvor godt egnet en person er som forelder, før ungen er født.

Jeg kan med ganske stor sikkerhet si at en narkoman på Torgalmeningen vil bli en dårlig foresatt enn en rørlegger fra Nesstun. Og jeg tror det er ganske stor sannsynlighet for at en person som f.eks Thomas Quick blir en dårlig pappa.
Lenke til kommentar

Atpn: Interresant innlegg! Men jeg er ikke helt enig med deg. Jeg er først og fremst ikke opptatt av hvor høy Iq en forelder må ha. For meg kommer barns rettigheter før foreldres rettigheter til å få barn. Personlig mener jeg at foreldre man vet vil føde vanskapte barn bør på det sterkeste frarådes å få barn. I mine øyne så er narkomane dumme, så de synes jeg ikke bør få oppdra barn.

Så du mener at folk med lav IQ ikke kan oppdra et barn? Hvorfor? Et barn trenger mye kjærlighet, noe en biologisk far og mor er best egnet til. Dessuten er ser jeg ingen problemer med at man kan få hjelp fra familie...

 

Edit: "I mine øyne så er narkomane dumme"

Hvor bor du? Langt ute på et jorde? Finnes nok en god samling narkomane som faktisk har HØYERE IQ enn deg, så pass kjeften litt du.... Narkomane blir narkomaner straks samfunnet, venner og familie rundt personen svikter, dessverre. Og ikke fordi de er dumme.

Lenke til kommentar
Man kan ikke avgjøre hvor godt egnet en person er som forelder, før ungen er født.

Jeg kan med ganske stor sikkerhet si at en narkoman på Torgalmeningen vil bli en dårlig foresatt enn en rørlegger fra Nesstun. Og jeg tror det er ganske stor sannsynlighet for at en person som f.eks Thomas Quick blir en dårlig pappa.

 

:yes: Helt enig. En narkoman er ikke sikket til å ha barn. Uansett.

Lenke til kommentar

Fiskepinna, det var det værste eksempelet på fordommer jeg har sett på lenge.. Jeg tror nok at psilocybe er utrolig mye bedre til å skikkes som forelder enn det du er, rett og slett. Har fått intrykk av at han er en hyggelig fyr som kan ta vare på seg selv(medeier i ett piercingstudio), og som har mye mer sunn fornuft en det visse andre her har.

Kanskje en unnskyldning er på sin plass?

Lenke til kommentar
Så du mener at folk med lav IQ ikke kan oppdra et barn? Hvorfor? Et barn trenger mye kjærlighet, noe en biologisk far og mor er best egnet til. Dessuten er ser jeg ingen problemer med at man kan få hjelp fra familie...
Hvis IQ'n er såpass lav at barnet ikke vil lære normer og tilpasse seg samfunnet så kan foreldrenes lave intelligens bli et problem. Nå hadler ikke dette først og fremst om IQ er 75 eller 67 eller 83, det handler om at barnet skal ha en god oppvekst. Jeg mener at det er ingen drøy påstand at de færreste på "plata" er istand til å oppdra et barn. De narkomane kan sikket vise kjærlighet, men det hjelper lite når de fysiologisk behovene som mat og klær ikke kan dekkes.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...