Gå til innhold

Tror jeg er hjemsøkt

ShyGuy89

Anbefalte innlegg

I går morges våkna jeg av en gammel dame med skurrete stemme som sa: "kom sander" fra kjellergangen. Gikk ut, og ingen der.. tenkte jeg må ha hallusinert, og prøvde å glemme det. I dag har ting flyttet på seg, dusjdøren har blitt slått igjen, ting som sto på vinduskarmen har havnet på gulvet etc. I tillegg lå hunden nettopp stille og rolig i sengen og slappet av, og helt plutselig havnet hun på gulvet, som om noen skubbet henne.

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Noe ånden ville meg når hun sa kom sander? huset er 90-100 år gammelt btw.. blir å sove på sofaen i etasjen over inatt, men hadde ikke noen plan om å gjøre det i 1 år liksom..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du har er vrangforestillinger og innbilninger. At det er ett gjenferd er lite sannsynlig

Har hatt akkurat samme holdning som det du har tidligere, men det ble alt for mye på en gang her nå til at det kunne stemme. Jeg ser ikke på meg som mentalt syk, som jeg måtte ha vært om jeg hørte en gammel dame stå å prate til meg uten at det var det..

Heter du Sander?

Ja

Lenke til kommentar

Vel, er ikke så mye jeg kan få gjort til å overbevise deg. Vit bare at man har prøvd i århundre på å bevise spøkelser og lignende, og ikke et eneste spøkelse har blitt bevist. Bare en haug med "det er helt sant, virkelig!"-utsagn. Har selv en kollega som sverger på at han har opplevd spøkelser.

Men nei. Menneskehjernen er ikke til å stole på.

Lenke til kommentar

Hva er du redd for skal skje, da? Skal denne gamle damen skade deg på noe vis? Det finnes ingenting som tyder på at det finnes spøkelser, og i hvert fall ikke at de kan skade deg. Her er det bare én ting som gjelder: Ta deg sammen, Sander!

Jævlig creepy å ligge på ett soverom å sove når jeg vet(tror) det er spøkelse® rundt meg. Skade meg fysisk er kanskje ikke mulig, men psykisk..

Sett opp kameraer så får vi litt beviser...

Hvorfor skal jeg bevise noe for dere? Startet ikke denne tråden for å få annerkjennelse for å ha sett/hørt spøkelser men for å få tips til hva det evt. mente med "kom sander".. ?

Får jo håpe hun ikke mente at jeg skulle komme til den andre siden... :p

Lenke til kommentar

Vel, er ikke så mye jeg kan få gjort til å overbevise deg. Vit bare at man har prøvd i århundre på å bevise spøkelser og lignende, og ikke et eneste spøkelse har blitt bevist. Bare en haug med "det er helt sant, virkelig!"-utsagn. Har selv en kollega som sverger på at han har opplevd spøkelser.

Men nei. Menneskehjernen er ikke til å stole på.

Jeg har opplevd "spøkelser". Som minst en annen i familien og har opplevd uten at vi har snakket om det før årevis etterpå. Men jeg tror ikke på dem av den grunn. :p

Fellesnevneren her er at "fenomenet" skjedde når vi var veldig trøtte/lå og prøvde å sove, så vi hadde begge gjort samme konklusjon. At det rett og slett bare var hjernen som spilte oss et puss.

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Det kan godt skje i hjernen at den blander drøm og virkelighet når du er våken.

Sett opp et videokamera og prøv å få det dokumentert og la andre se over det. Da vet du med en gang om det er innbilning eller at det faktisk skjer. Skjer det i hodet ditt vises/høres det ikke på kamera.

Har du en PC så kan du f.eks bruke programvare som tar opp bare når det er bevegelse.

Tror nok det kan være lurt å ta opp dette med legen din snarest, sånn at du har de beste muligheter for å få kontroll over dette.

Du kan også ring 51515959 og fra 0800-1500 og høre med dem for å ta tak i dette raskt. De er eksperter på å bedømme hva dette kan være.

Lenke til kommentar

Jævlig creepy å ligge på ett soverom å sove når jeg vet(tror) det er spøkelse® rundt meg. Skade meg fysisk er kanskje ikke mulig, men psykisk..

Selv sliter jeg med at jeg har forferdelige mareritt flere ganger i uken. Disse er så ekle og føles så ekte at jeg ofte våkner av dem, kun for å finne kroppen min helt paralysert. Slik kan jeg bli liggende i flere minutter; vettskremt og uten mulighet for å bevege meg. Du aner ikke tranger jeg har for å se meg rundt i rommet for å forsikre meg om at jeg ligger i sengen og alt var en drøm. I denne paralyserte perioden kan kan jeg ofte føle nærvær av personer, føle at jeg blir presset ned i sengen, se skygger, høre stemmer osv. Så jeg vet akkurat hvor skummelt det kan være. Jeg vet også at det kalles søvnparalyse og ikke onde ånder.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Det kan godt skje i hjernen at den blander drøm og virkelighet når du er våken.

Sett opp et videokamera og prøv å få det dokumentert og la andre se over det. Da vet du med en gang om det er innbilning eller at det faktisk skjer. Skjer det i hodet ditt vises/høres det ikke på kamera.

Har du en PC så kan du f.eks bruke programvare som tar opp bare når det er bevegelse.

Tror nok det kan være lurt å ta opp dette med legen din snarest, sånn at du har de beste muligheter for å få kontroll over dette.

Du kan også ring 51515959 og fra 0800-1500 og høre med dem for å ta tak i dette raskt. De er eksperter på å bedømme hva dette kan være.

Hvilket nummer er det der til? Er på PCT og har veldig lite hormoner i kroppen for tiden, og kan lett være litt psykisk ustabil, noe jeg selv forsøkte å konkludere med i går, men når ting begynner å flytte på seg (ikke mens jeg har sett på, enda ihvertfall) så begynner jo man å lure..

Lenke til kommentar

Selv sliter jeg med at jeg har forferdelige mareritt flere ganger i uken. Disse er så ekle og føles så ekte at jeg ofte våkner av dem, kun for å finne kroppen min helt paralysert. Slik kan jeg bli liggende i flere minutter; vettskremt og uten mulighet for å bevege meg. Du aner ikke tranger jeg har for å se meg rundt i rommet for å forsikre meg om at jeg ligger i sengen og alt var en drøm. I denne paralyserte perioden kan kan jeg ofte føle nærvær av personer, føle at jeg blir presset ned i sengen, se skygger, høre stemmer osv. Så jeg vet akkurat hvor skummelt det kan være. Jeg vet også at det kalles søvnparalyse og ikke onde ånder.

Har hatt ganske mange fucked up mareritt/drømmer i det siste, og sover ganske dypt.. i natt for eksempel drømte jeg at det kom noen å skulle rane meg, som endte opp med at jeg slo i hel og drepte den personen, før jeg flyktet. Var wanted over hele verden og hadde en stor frykt for at de skulle finne meg. Våknet opp ganske deprimert og ødelagt, men var naturlig nok lettet over at det bare var en drøm..

Lenke til kommentar

Hvilket nummer er det der til? Er på PCT og har veldig lite hormoner i kroppen for tiden, og kan lett være litt psykisk ustabil, noe jeg selv forsøkte å konkludere med i går, men når ting begynner å flytte på seg (ikke mens jeg har sett på, enda ihvertfall) så begynner jo man å lure..

Ta det opp med legen så fort som mulig. Be om akutt-time. Ta gjerne med så mye informasjon om det du har tatt som mulig, og gjerne produktene også. Dette er ikke noe å tulle med, som du selv har erfart.

Telefonnummeret er til TIPS.

http://www.tips-info.com/

Lenke til kommentar

Syns det er litt drøyt å henvise til psykose-telefonen for noen som tror på spøkelser.

Dette er høyst sannsynligvis medikamentelt indusert, og prinsippet for å avklare og forholde seg til dette er likt uansett. Det viktigste er å ta tak i dette raskt, og disse er både tilgjengelige og kompetente. Det å ta det via lege tar sannsynligvis lengre tid. Dette er ikke noe å tulle med selv, og det er viktig å ta raskt tak i det.

Lenke til kommentar

Hva mener du en lege kan gjøre? tar 2-3 mnd før hormonene er på plass i kroppen igjen uansett, og om det er psykisk så burde det det bli bedre med tiden, men har litt vanskelig for å tro at det bare er pyskisk for å være helt ærlig.. (håper jo selfølgelig dere har rett)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...