Lykketrolling Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Kjøpte Killzone; Mercenary i dag, og siden det er det første Killzone-spillet jeg har prøvd kunne jeg trengt en kjapp innføring. Fikk noen ting forklart i starten, men en bedre forklaring hadde ikke vært så dumt. Sånn jeg forsto det dreier det seg om en koloni på en annen planet som ville løsrive seg fra jorden, og i krigen som fulgte vant jorden. Helghast er dermed de overlevende fra kolonien som prøver å ta tilbake planten sin. Men hvorfor gjør dette dem til slemmingene? Blir det ikke noe av det samme som om England hadde vunnet krigen mellom Amerika og England, da Amerika ville løsrive seg? Om England hadde vunnet og amerikanerne hadde prøvd å ta tilbake hjemmet sitt, ville ikke det ha blitt mye av det samme? Så hvorfor er ikke amerikanerne slemmingene? Som sagt, trenger en del innføring her. Takk. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 http://killzone.wikia.com/wiki/Category:History_of_Killzone Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 Takk for den. Men ser fortsatt ikke hvorfor Helghast er de slemme? Det var jo ISA som tvang dem til å leve på Helghan, og deretter invaderte hjemplaneten deres? Alt Helghast gjør er jo å forsvare seg, og prøve å ta hjemmet sitt tilbake? Har jeg misforstått noe her et sted? Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 http://community.us.playstation.com/t5/Killzone-2/Killzone-Storyline-for-those-who-can-t-view-KZ-COM/td-p/29409174 Her er hele Storylinen, med datoer og greier for hva som skjedde når. Er fra den offisielle siden, men når jeg sjekket der istad for å finne noe til deg ville det ikke vises. Er sikkert verdt en titt. Lenke til kommentar
Lykketrolling Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 Leste raslt gjennom en del der, men skjønner det fortsatt ikke. Helghan kjøpte Vekta lovlig fra UCN (mest fordi UCN ikke hadde råd til å si nei), og prøvde senere å løsrive seg - noe de klarte. Men deretter kom idiotene fra ISA og angrep dem fordi Helghastene var for mektige, bare for å utnytte dem da de tapte krigen? Da er jo ISA minst like ille om Helghast? Er nok mye som skjedde etter det første spillet jeg ikke aner (leste ikke så langt), men det er jo bare etterdønninger etter den første krigen. Hvis Helghast først er blitt de slemme, vil det nok mye til for å gjøre dem snille. Det jeg ikke skjønner er hvorfor de er regnet som de slemme i første omgang. Men nuvel, får vel spille gjennom Mercenary og se om det er noe for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå