Gå til innhold

Hjelp til gaming PC+Skjerm

Anbefalte innlegg

Hei!

Skulle gjerne hatt hjelp til å sette sammen en PC som først og fremst skal brukes til gaming og film. Jeg har null peiling på hvor jeg burde bestille ifra, og jeg klarer heller ikke å montere sammen en PC selv, så den må være ferdig montert. Siden jeg er ganske grønn på hardware så veit jeg ikke hva som lønner seg av å ha AMD eller Intel-basert system. Jeg ønsker at den skal dra de nyeste spillene som kommer uten store problemer. Trenger ikke å ha et stort og opplyst kabinett! Så lenge alt funker, så kan det se ut som dritt for alt jeg bryr meg :)

budsjett PC: 10-12k

I tillegg trenger jeg en TV/skjerm som egner seg godt til både filmtitting og spilling. Jeg ikke kommer til å bli sittende særlig langt unna skjermen så det holder med størrelse 32"-42". Utseende og størrelse på skjermen har egentlig ikke så mye å si, det er bildekvaliteten jeg er ute etter!

budsjett TV: 5-6k

på forhånd, takk for hjelpen.

mvh Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komplett Gamer i30 - Crazy Edition

• Støtsikker PC-eske
  • Corsair Carbide 200R Komplett Edition
  • Corsair TX 750W PSU
  • Intel Core i5-4670K Processor
  • MSI B85M-E45, Socket-1150
  • Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB
  • Gainward GeForce GTX 770 2GB PhysX CUDA
  • Corsair SSD Neutron Series GTX 120GB SATA3, 2,5", 555MB/330MB/s read/write, 80K IOPS(4k aligned)
  • Seagate Barracuda® 2TB
  • Samsung DVD Writer, SH-224DB
  • Microsoft OEM Wired Desktop 400
  • MS ROYALTY Win 8 Nordic
  • MS COA Win 8 Nordic
  • Garanti 3 år - Sende inn

Burde vel være ganske OK for denne prisklassen selv om prisen blir litt stiv ved selvbygd.

Spør komplett om de kan sette f.eks inn en Noctua NH-D14 for å ungå mye støy og ha litt å gå på om du vil overklokke senere.

Du kan sjekke på Cdon sine thor modeller etter noe tilsvarende som over.

Bare så det er sagt Ivybride (i5 3570k) funger supert ennå også i5 2500k (Sandy brigde) så om du vil kjøpe brukt cpu eller hovedkort går også det uten det går over ytelsen. Prosessorytelsen har hatt liten stiging siden 2008.

HD 7970 GHZ edition kan også velges istedenfor, skal du først ha AMD bør du velge AMD FX-9370 men da trekker denne 220 watt og er dårlig overklokker, samt du bør ha heftig kjøleløsning så intel er langt bedre isåfall.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...