meikeland Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 (endret) Jeg har en Samsung BD-E8900S (kjøpt hos Komplett) med en Strong Canal Digital CI+ Ca Module (Kjøpt hos Proshop). Dette er en BluRay spiller med 1TB HDD og 2 stk tunere. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=745809 Denne Samsung spilleren har 2 tunere for parabol tilknytting slik at jeg skal kunne ta opp en annen og så skifte til en annen. Jeg benytter Canal Digital. Jeg har 2 seperate coax kabler fra parabol tilknyttet tuneren som jeg vet begge virker. Men dette fungere ikke som forventet... Dersom jeg starter et opptak på feks NRK1 og deretter forsøker å skifte til NRK3 får jeg beskjed " Forvrengt Signal - du kan ikke se på en kryptert kanal mens et opptak pågår". Dersom jeg skifter til kanalen "Visjon Norge" går det derimot helt fint. Trodde NRK*/TV2/TVN etc var gratiskanaler (og dermed ikke kryptert)? Har vert i kontakt med Samsung og de sier at dette burde fungere. Har satt tuneren tilbake til fabrikkinnstillinger og deretter oppdatert til nyeste Firmware uten mer suksess. Har snakket med Canal Digital men de gir begrenset hjelp iom at de ikke har support på Samsung produkter. Denne Samsung spilleren er forøvrig listet på Canal Digitals oversikt over godkjente IDTV produkter. Er det noen andre som har erfaringer de kan dele så setter jeg stor pris på det? Endret 18. september 2013 av meikeland Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Det er svært få FTA (ikke kryptert) kanaler på Thor. De du nevner er kryptert. Kan det være at CAM ikke klarer å dekode mer enn en kanal av gangen? Som nevnt her: http://www.digitalworldz.co.uk/278838-ways-decrypt-2-channels.html Hadde en tuner med CAM for noen år siden, da ble opptaket lagret i krypert form når jeg så på en annen kanal samtidig. Jeg kunne spille av opptaket, men bare hvis kortet hadde riktig kode. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Maskinen kan bare dekode en kryptert kanal av gangen. Alle kanalene fra Canal Digital er kryptert (pga opphavsrettigheter) uansett om det er betal-TV eller "gratis-kanaler". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå