borgja Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Jeg har bygget meg en HTPC, basert på følgende:Silverstone Sugo SG08B kabinettMSI Z77IA-E53 hovedkortIntel Core i7-3770s prosessorCrucial DDR3 1333mhz minne (8GB)Corsair SSD Neutron Series, 256GBWindows 8 OS Alt fungerer meget bra når det er oppe, men det er et skår i gleden:Hvis jeg avslutter PCen helt (ikke hvile-/dvalemodus), og starter PCen, så booter den til EFI-shell. Jeg må da restarte PCen igjen, trykke 'delete' for å entre BIOS, bytte om på boot priority (spiller ingen rolle til hva), så velge lagre og avslutt/reboot.Når dette er gjort, starter PCen på vanlig måte rett inn win8.Noen som har noen tips på hva dette kan være? Lenke til kommentar
dbass Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Jeg vet ikke hva som forårsaker dette hos deg. Er det mulig å skru av alle andre BOOT options enn disken? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Hva skjer om du setter BIOS til "Legacy BIOS" og ikke UEFI BIOS? Lenke til kommentar
borgja Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Takker for svar Jeg skal prøve disse to tipsene i kveld, håper det gjør nytta.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå