foto_12 Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Noen som har fått Sony Xperia Z1 fra netonnet ?? Ble den levert med ladekrybbe ??? Lenke til kommentar
Chutikran Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 (endret) Ser ut til å være en god ide å vente et par måneder før man kjøper denne. Inntil de fleste oppdateringer er på plass. Spesielt kameraoppdateringer. Har selv en N8 og en Xperia V og begge tar bedre bilder enn de som er vist her! Endret 26. september 2013 av Chutikran 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 denne telefonen skal jeg ha:) eller g2, men liker sony bedre Lenke til kommentar
Mala Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Liker designet på G2 godt, og den har bedre utnyttelse av plassen. MEN..det er plastikk og den er ikke vanntett. Men skjermen...den skjermen Lenke til kommentar
Mala Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Noen som har fått Sony Xperia Z1 fra netonnet ?? Ble den levert med ladekrybbe ??? Fikk bekreftet at den blir levert med ladekrybbe fra Spaceworld i ihvertfall. Så da regner jeg med det gjelder alle retail-utgavene. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 ikke sikkert netonnet er nordisk så... har i dag htc one og z1 blir nokk beste erstatningen pga vanntett og har god byggekvalitet. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Ett par bilder jeg tok av en ipad jeg skal selge. Godt dagsbelyst rom. Forferdelig støy. 1 Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Ett par bilder jeg tok av en ipad jeg skal selge. Godt dagsbelyst rom. Forferdelig støy. Ja det ser ikke helt bra ut. Men jeg legger merke til at kameraet har selv valgt skyhøye ISO-verdier for å få ned lukketiden til 1/64. Prøv med manuell ISO til 100 og sett kameraet i fra deg, og bruk selvutløser for å unngå bevegelser under lukketiden som sikker øker til 1/5 eller deromkring. Selv en speilrefleks må gjennom dette ved dårlig lys (bare at "dårlig lys" for den er langt mørkere enn for et mobilkamera da) Gidder du teste og legge ut etterpå? Dette er jeg fryktelig spent på. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Sure, her er 2 stk i manuell modus, 20mpix, iso satt til 100. Mindre støy, men fortsatt ikke så veldig bra. 1 Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 (endret) Straks bedre på bildet med sofaen i bakgrunnen. Lukketid 1/16 og ISO 100. Om du nå hadde hatt mulighet for å ta bilde i 8 mpx med samme innstillingene mener jeg det ville blitt rimelig bra. Edit: husk også at ved blenderåpning f/2 som bildene er tatt i vil det kun bli en øøøørliten del av bildet som er i fokus, jfr makro. Endret 26. september 2013 av gammalerik 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Dette her skal forskes på når jeg får min på mandag 1 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Vil ikke en høyere lukketid gjøre det upraktisk å ta bilder med mobilen ellers? Er ikke så lett å holde en mobil stille alltid, og fokuset er ofte ikke helt optimalt heller. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 jeg klarer ikke å bestemme meg, htc one eller xperia z1? i tillegg så syntes jeg begge er for store er vandt til iphone Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Du kan kjøpe min one og så kjøper jeg z1;) hehe. Jeg skal ha denne selv om HTC one er rå. Liker å ha det nyeste selv om det koster Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 samme her Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 LG g2 frister også. Bedre skjerm og kamera og batteritid men den gir ikke mye nytt fra one, Z1 har premium feel og er vanntett Lenke til kommentar
LMH Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Står foreløbig mellom Z1 og ein eventuell N5 basert på G2 her. Hadde eg ikkje vore så usikker på kameraet på Z1 hadde eg kjøpt umiddelbart då eg vektlegger at den er vanntett over stock Android og raske oppdateringar. Håpar kameraet kan få seg ei oppdatering! Lenke til kommentar
R_Florida Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Jeg har nå mottatt min Z1-telefon, men den kom ikke med noen "øreplugger med mikrofon på ledningen", som det ble sagt i artikkelen. Er det en feil artikkelen, eller har de endret spesifikasjonene? Eller skulle det faktisk fulgt med? Lenke til kommentar
KAS Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 (endret) Ein 4k-film tar vell fire ganger så mykje plass som vanlig "full HD" opptak? Du skal ikkje filme så veldig mykje før du fyller opp minnekortet med videofiler. Med dagens videokodek (H.264) så er det vel rimelig å anta det ja, uten at jeg vet dette med sikkerhet. Jeg synes ikke dette er god grunn nok til å ta vekk muligheten. Som regel filmer en sjelden lange klipp med mobil. Hvis vi går ut fra at bitraten er noe mindre enn det firedobbelte av det som er vanlig på mobiler, jeg vil tippe den kommer til å ligge på rundt 50 Mbit/s (som er lavere enn hva det burde være), vil dette oppta 375 MB pr minutt. Dvs at dersom du har 8 GB ledig plass å gå på vil du kunne filme i 21,5 minutt. Dytter du i et minnekort på 64 GB, har du plass til nesten 3 timer 4k video. Synes ikke dette er uoverkommelig. Det er jo bare å overføre filene til en harddisk ved første anledning. Dersom ein ser på fotografering med mobiltelefon så er det mange også i dag som fotograferer med nedsatt oppløysning sidan det er praktisk med tanke på MMS meldinger at bildefilene ikkje er større enn 300 kB. Hvem er det som sender noe så stusselig som MMS i våre dager? De fleste har smarttelefon og facebook/skype eller lignende app, som gir atskillig bedre kvalitet ved bildeutveksling. Å ta bilder i lav oppløsning fordi man kanskje skal sende det på MMS en gang er det mest korttenkte jeg har hørt på lenge, man kan jo bare resize bildet i etterkant i applikasjonen man sender fra dersom man absolutt må bruke dette steinalderformatet. Endret 28. september 2013 av KAS 1 Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 28. september 2013 Del Skrevet 28. september 2013 (endret) Dette tilbudet er vel ikke så værst ? http://www.netshop.no/Telefoni/Mobiltelefoner/Sony/Sony-Xperia-Z1--Black-Sony-HDR-AS15-Action-cam-inkludert-1276-2949NSB-p0000063026 Endret 28. september 2013 av kenny28 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg