Tåkefyrste Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Det ser vi frem til! Og den er stoppet i tollen, typisk. Blir vel der noen dager da. Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Mulig jeg har lange fingre, men har ingen problemer med Xperia Z. Er f.eks uproblematisk å treffe "innstillinger"-knappen øverst til høyre på skjermen med telefonen i venstre hand. Note 2 derimot var håpløs, for min bruk. Det er mulig at du klarer, og greit er det. Men om alle klarer det er en annen sak. Jeg ville ikke kalt noen mobil med 5"+ skjerm for ènhånds. Men så er da Z1 0,3 cm bredere og 0,5 cm lengre enn Z. Og som du selv sa, så merkes de ekstra målene godt i hånden? Lenke til kommentar
delfin Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Men ikke vanntett Det gjenstår å se om Z1 er vanntett. Dessverre var ikke Z det... http://www.xperiablog.net/2013/08/05/some-xperia-z-owners-complain-of-loose-back-panels-water-resistance-compromised/ Vi får håpe Sony har lært og bruker skikkelig lim denne gangen.... Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 (endret) Ja, min opplevelse var i hvert fall at jeg irriterte meg over størrelsen på Note II stort sett hele tiden, mens jeg kjapt ble venn med Xperia Z. Det var faktisk vanskeligere å venne seg til hvor "skarp" kantene på Xperia Z er, enn størrelsen. For ordens skyld kom jeg fra Galaxy Nexus. Edit: Min er ihvertfall vanntett. Testet ufrivillig hjemme, i basseng og saltvann. Endret 19. september 2013 av thklinge Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 (endret) Ja, min opplevelse var i hvert fall at jeg irriterte meg over størrelsen på Note II stort sett hele tiden, mens jeg kjapt ble venn med Xperia Z. Det var faktisk vanskeligere å venne seg til hvor "skarp" kantene på Xperia Z er, enn størrelsen. For ordens skyld kom jeg fra Galaxy Nexus. Edit: Min er ihvertfall vanntett. Testet ufrivillig hjemme, i basseng og saltvann. Note 3 er heldigvis mindre i alle størrelser enn Note 2 til tross for større skjerm, og mest hjelper at den går fra 9.4mm til 8mm tykk. Fleste som testet sier vel også den ligger bedre i hånden. Hadde sony klart å lage Z1 uten de svære tablet-rammene rundt hadde jeg nok bestilt den på sekundet. Ser det godt her feks. http://www.phonearena.com/phones/size/Sony-Xperia-Z,Sony-Xperia-Z1,Samsung-Galaxy-Note-3/phones/7539,8000,7984 Men dette har folk helt klart forskjellige meninger om. Endret 19. september 2013 av el_salvad Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Z1 er ikke alene om denne skjermoppløsningen. HTC Butterfly S sin super LCD3-skjærm ligger på 1080 ganger 1920 bildpunkter, som innebærer en pixeldensitet på 441 pixler per tomme. Butterfly S koster drøye 4.000 kroner - levert på døra en uke etter at den er bestilt og sendt fra lager i Hong Kong. Jeg gravde ned min røde, min hvite og min svarte HTC One da pakken kom... Hei, fant denne siden http://bit.ly/1gD7tKR hvor de selger Butterfly S for 5.199,- hkd, ca. 3.882,- kr. Men hvor kjøpte du din fra? Lenke til kommentar
Br®mm Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Det sies at aptX® ikke støttes, men Sonys eget white-paper sier ettertrykkelig at det skal være innebygd på side 7 og 10: http://www-support-downloads.sonymobile.com/c6902/whitepaper_EN_c6902(l39h)_xperia_z1.pdf Så hvem har rett ? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Og den er stoppet i tollen, typisk. Blir vel der noen dager da. Tull & toll ja! Like herlig hver gang Hvor har du bestilt fra, og til hvilken pris om jeg får lov til å spørre ? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Får jo nesten lyst til å hive ut Zen min til fordel for Z1 nå jo. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Får jo nesten lyst til å hive ut Zen min til fordel for Z1 nå jo. Jeg også, men synes prisen ved release var vel høy.. Lenke til kommentar
Furu-Z Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Vil det bli mulig å lagre spotify spillelister på SD-kortet? Ble litt skuffet når Xperia Z ikke støttet det, mens Samsung Galaxy S4 gjorde det. Litt kjedelig å bruke hele internminnet på en app. Og er trilominus bedre enn AMOLED skjermene? Klarer ikke velge mellom Z1 og Note3... Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Tull & toll ja! Like herlig hver gang Hvor har du bestilt fra, og til hvilken pris om jeg får lov til å spørre ? http://www.handtec.co.uk/sony-xperia-z1-black.html Siden jeg bor i USA så ble det null moms, ingen importavgift osv, så totalpris ble 4600kr ( kommer med gratis smartwatch2 også) Lenke til kommentar
Strandball Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 http://www.handtec.co.uk/sony-xperia-z1-black.html Siden jeg bor i USA så ble det null moms, ingen importavgift osv, så totalpris ble 4600kr ( kommer med gratis smartwatch2 også) Er det 558 dollar jeg må betale for å få den tilsendt til Norge? Er det da med norsk moms, toll og alt? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Aner ikke hvordan det blir til norge. Tipper du får trukket fra britisk moms og lagt på norsk. Lenke til kommentar
Strandball Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Aner ikke hvordan det blir til norge. Tipper du får trukket fra britisk moms og lagt på norsk. Aner ikke jeg heller, men det står £557.99 inc VAT UK & Europe only Lenke til kommentar
setpos Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Hadde planlagt en Xperia Z Ultra, men at det ikke går an å bytte batteri er en showstopper for meg. Fint at de likevel har beholdt minnekortstøtte, dog, i motsetning til f.eks. HTC One. Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 etter å ha lest denne artikkelen må jeg si at jeg er fristet til å kjøpe telefon,men jeg håper dere får inn en Note 3 prøveversjon, ærlig talt så vet jeg ikke hvilken jeg bør kjøpe enna. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 (endret) Jeg ble litt mer skeptisk når jeg leste gsmarena.com sin test. De sier at de ble skuffet over kameraet. og hvis man ser på sammenligningsbilder i det programmet deres, så virker det som både LG G2 og S4 tar skarpere bilder. Og for å ikke nevne batteritesten: http://blog.gsmarena.com/the-sony-xperia-z1-battery-tests-are-done-heres-the-score/ Bra score på talk, men hvem bruker vel smarttelefonen sin bare til ringing disse dager. Hvordan de klarte å lage en telefon med samme SoC, samme batteristørrelse men mindre skjerm enn G2, og få halvparten av G2 sin tid på browsing og video er for meg et mysterium. Var forøvrig på telefon med fedex i kveld angående pakken min, og må bare si at det er den beste kundesupporten jeg noen gang har opplevd. 0min ventetid, og ei kjempehyggelig dame som gjorde alt hun kunne for å hjelpe. Sjelden man opplever slikt i digre selskaper som fedex. Ganske motsatt av Dell der det er bare sure indere som ikke gidder å hjelpe. Endret 20. september 2013 av Apox Lenke til kommentar
Mala Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Aiai, det var da ett skår i gleden. Jeg bruker vel nesten telefonen mer til browsing enn samtaler faktisk. Men de tallene der var virkelig ille. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 (endret) Samme her. Vi får se om det er så ille som de skal ha det til. Mulig den har meget bra standbytid og da har det ikke så mye å si. Mange telefoner som mister masse batteri på standby, og da går det jo litt opp i opp at den varer lenge mens du faktisk bruker den. Håper ikke det blir å angre på at jeg ikke kjøpte G2 Endret 20. september 2013 av Apox 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg