Gå til innhold

Test: Sony Xperia Z1

Anbefalte innlegg

Hvordan takler den å sende ut masse sms? JEg bruker den funksjonen mye på jobb for å melde i fra om nyheter til kunder, og for å kommunisere diverse til elle de ansatte på jobben. Har en htc i dag, som går i heng når jeg sender ut til for store grupper + at den i litt mindre grupper bruker LAAAANG tid. Hvordan takler denne en slik oppgave?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Dette kombineres med X-Reality Engine, som er en logaritme for bildeforbedring i sanntid."

Her har det gått litt fort i svingene. Det vil nødvendigvis være mer riktig å benytte ordet algoritme i denne sammengen. X-Reality Engine er derimot ikke en enkelt algoritme, men isteden inneholder programvaren en samling ulike algoritmer som behandler bildet på flere ulike måter. Blant annet finnes det ulike algoritmer for å behandle ulike typer bildestøy, i tillegg til algoritmer for skalering og for behandling av farger, kontrast og skarphet. Kildematerialet analyseres i sanntid og programvaren velger automatisk hvilke(n) algoritme(r ) som utføres. Kilde: http://www.sony-asia.com/article/437690/section/product/product/kdl-40nx720

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Hva er greia med Sony og vann ? Skal da for pokker ikke bade med telefonen, legge den i vått gress og så videre.

Hilsen kontormedarbeider.

vel, når man ser mengden mobiler som går i stykker og er uten garanti pga fukt/vannskader, ja da kan da virkelig ikke dette være så ubrukelig? Iallefall når det ikke engang går på bekostning av design og størrelse.

Min er forresten på vei og skal være her i morgen, gleder meg ikke akkurat mindre av å lese denne testen :)

Endret av Apox
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hva er greia med Sony og vann ? Skal da for pokker ikke bade med telefonen, legge den i vått gress og så videre.

Hilsen kontormedarbeider.

Tja, det er greit at du kan ha telefonen i lomma medan du trener utan at fukt frå svette eller regn tar knekken på mobilen.

I tillegg så blir den forhåpentligvis brukbar å benytte medan det regner. Mobiltelefonen som eg har i dag lugger og plagast så mykje at den nesten er ubrukelig når skjermen blir våt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Z1 er ikke alene om denne skjermoppløsningen.

HTC Butterfly S sin super LCD3-skjærm ligger på 1080 ganger 1920 bildpunkter, som innebærer en pixeldensitet på 441 pixler per tomme.

Butterfly S koster drøye 4.000 kroner - levert på døra en uke etter at den er bestilt og sendt fra lager i Hong Kong. Jeg gravde ned min røde, min hvite og min svarte HTC One da pakken kom...

Lenke til kommentar

Kan skrive under på at å ha en vanntett telefon er også kjekt til hverdags. Slipper å tenke på fuktskader om du føler for å sjekke telefonen mens det regner eller snør litt, eller at noen ringer mens du er i dusjen. Trenger heller ikke bytte telefon om man skal f. eks stå på alpin hvor det er fort at en jakke som ikke er vannavstøtende kan bli gjennomvåt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette hadde vært en perfekt Nexus-mobil... Evig venting på oppdateringer fra Sony trekker MYE ned, dessverre!

Hva prater du om? Sony er jo best i klassen på oppdateringer og de har bred støtte for AOSP. Heldigvis et område hvor det er fint å være en liten produsent.

Ser at Sony har oppdaga at de lager spydspissmobiler igjen og tar seg godt betalt. Telenor la ut forhåndsbestilling for Z1 i dag, med mitt abb (Komplett Large) er totalprisen over 9000 ;)

Skal jeg bytte ut min Xperia Z? Ja, men venter nok litt og lar prisene falle.

Espen: Det fulgte med dock på Xperia Z også, så man slipper å åpne noen luker for å lade.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...