Gå til innhold

Test: Sony Xperia Z1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en interessant sak her. Alle de Xperia Z1-telefonene jeg har vært borti, inkludert min egen, har skjermpanelet fra Sharp som er av samme type som i Xperia Z. Kjennetegnes ved god fargegjengivelse men med svært dårlig synsvinkel. Skjermen i Xperia Z ultra har ikke dette problemet og er en IPS skjerm fra en annen produsent.

Jeg spurte dermed en ansatt på Expert ved jernbanetorget om hvilke skjermpanel som Sony opererer med på Z1 da det går rykter om at de bruker flere forskjellige. Dette er svaret jeg fikk..

De første modelle som kom ut ( ikke for salg) hadde som du sa samme panel som xperia z. Dette ble trekt tilbake og alle z1 som har vært i salg inneholder samme panel som i z ultra :)

Konklusjonen man kan trekke er en av følgende:

* De telefonene som er i salg burde egentlig vært tilbakekalt.

* Sony og/eller Expert prøver å lure meg..

Noen som har noen tanker her?

Lenke til kommentar

tror selgeren ikke viste hva han snakket om. er tft skjerm på z1. jeg endte med å kjøp lg g2 pga tft er no go! blir nokk en sony på meg til våren når deres neste toppmodell kommer med regza skjerm

Tviler ikke på at selgeren ikke vet stort men han påstår nå at det er Sony som har svart han på dette

Lenke til kommentar

Tviler ikke på at selgeren ikke vet stort men han påstår nå at det er Sony som har svart han på dette

Riktig at Z1 har TFT skjerm som på Z og G2 har IPS. Og det har vel aldri vært noen andre alternativer heller... Om du ikke trenger 20mp kamera eller IP58 så er G2 et minst like godt valg.

Lenke til kommentar

Fikk min Xperia Z1 i hende i går. Gleden var kortvarig da start skjermene ikke lenger vil rotere etter at jeg var inne og endret bakgrunnsbilde. Hjalp ikke å skifte tilbake, Min forrige Sony mobil, en Acro S sluttet helt å virke etter to dager. Sender de ut mobiler med bugs eller er dette en forbannelse som hviler over meg? Er forøvrig veldig fornøyd med nettbrettet til Sony.

Lenke til kommentar

tror selgeren ikke viste hva han snakket om. er tft skjerm på z1. jeg endte med å kjøp lg g2 pga tft er no go! blir nokk en sony på meg til våren når deres neste toppmodell kommer med regza skjerm

Må nok skuffe deg og si at IPS bruker TFT da dette går på styring av pikslene(en transistor per piksel , også kjent som active-matrix) og ikke utførselen av selve LCDen. Ryktene skal ha det til at Z1 bruker et VA panel, disse har en del dåliger innsynsvinkel enn IPS. Men er ganske bra på fargegjengivelse så lenge du ser rett på dem.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...