Gå til innhold

Test: Sony Xperia Z1


Anbefalte innlegg

2 uker ti jeg kjøper min z1:) da blir htc one solgt. vantett er så kjekt å ha når man er fotgjenger og kjrer tohjuling hehe:) gleder meg! :D

 

kan dog nevne at det ikke følger med noen displayfilm på norsk z1

 

Uansett så er det jo digg at det følger med dock. Hodetelefoner har man somregel fra før (om man er som meg og har eid en drøss med telefoner), og den filmen klarer man seg vel greit uten.

 

Slipper å frykte at man sliter ut de lukene hver gang man skal lade den.

Endret av Apox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Returnerte min Z1 jeg, har ikke tålmodighet til å vente på firmware sånn at man kanskje får et brukbart kamera.

 

Siden jeg fokuserer så mye på kamera så kjøpte jeg en Lumia 1020 isteden. Ja det er windows phone, men det kan man alltids venne seg på. (bra OS i mine øyne, men mangel på apps gjør det litt kjipt)

 

Bildekvaliteten ble straks noe helt annet :)

 

anyway, lykke til med Z1, jeg skal nok følge med i tråden å se hvordan sluttresultatet blir når Sony hiver seg rundt og hører på kundene.

Det var jo litt synd at du måtte returnere Z1'en din, men når jeg ser resultatet av bildene tatt med Lumia'en er det ikke så vanskelig å begripe. En mobil er tross alt mye mer en en haug med ubrukelige apper! Det kommer nok et rimelig godt utvalg til WP etterhvert også.

Endret av Chutikran
Lenke til kommentar

Var på Spaceworld en tur i dag for å se på Z1. Fin telefon, men for en størrelse da mann! Blir nesten mandatorisk med rumpetaske for å få den med seg ;)
Ellers kunne de bekrefte at Z1 mini skulle lanseres i løpet av 2013, med tilsvarende specs som Z1.
Blir spennende å se når den får release samt hvordan batteritiden blir!

Lenke til kommentar

Synes mer at bildene tatt med Z1 er noe bleke. . . .

Spørsmålet er vel hva som representerer fargene ordentlig og ikke hva som nødvendigvis gir mest farger? Noe ala "amoled"-syndromet; veldig sterke farger, men det er ikke nødvendigvis en god ting siden det ikke er en god representasjon av ekte farger.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel hva som representerer fargene ordentlig og ikke hva som nødvendigvis gir mest farger? Noe ala "amoled"-syndromet; veldig sterke farger, men det er ikke nødvendigvis en god ting siden det ikke er en god representasjon av ekte farger.

Nettopp!

Ett godt kamera skal gjengi motivet mest mulig likt slik det er i virkeligheten. Endel kamera feiler ved å gjengi feil/ukorrekte farger...

På samme måte skal heller ikke ett bilde tatt i skumring/mørke se ut som høylys dag... ;-)

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel hva som representerer fargene ordentlig og ikke hva som nødvendigvis gir mest farger? Noe ala "amoled"-syndromet; veldig sterke farger, men det er ikke nødvendigvis en god ting siden det ikke er en god representasjon av ekte farger.

Min erfaring med Sony sine telefoner er at bildene er mer bleke enn hos feks iPhone eller Samsung. Det er lett å se om bildenes farger stemmer med slik en ser motivet i vireligheten. Andre kan selvfølgelig vurdere dette annerledes :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...