Gå til innhold

Test: Sony Xperia Z1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er glasset på Z? Ingen som har svart i tråden for telefonen...utrolig nok. Er den lett mottagelig for striper ? Orker ikke bruke film på skjermen, da det hemmer touch feelingen til det verre. Har hatt iPhone 5 nå i snart 1 år uten å bruke film, og den skjermen har holdt seg veldig,veldig godt :) Regner med Sony ikke er noe dårligere her.

Bildet jeg postet er Xperia Z. Dette har ikke skjedd alle Xperia Z som har blitt solgt, men man bør være obs. Har selv Z, min er helt fin og fungerer topp. Vil tro at viss man leter så finner man feil med alle telefoner på markedet, ingenting er perfekt ;)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Bildet jeg postet er Xperia Z. Dette har ikke skjedd alle Xperia Z som har blitt solgt, men man bør være obs. Har selv Z, min er helt fin og fungerer topp. Vil tro at viss man leter så finner man feil med alle telefoner på markedet, ingenting er perfekt ;)

Godt at det var Z og ikke Z1. Så sånn ut pga avrundede kanter.

Lenke til kommentar

Hvordan er glasset på Z? Ingen som har svart i tråden for telefonen...utrolig nok. Er den lett mottagelig for striper ? Orker ikke bruke film på skjermen, da det hemmer touch feelingen til det verre. Har hatt iPhone 5 nå i snart 1 år uten å bruke film, og den skjermen har holdt seg veldig,veldig godt :) Regner med Sony ikke er noe dårligere her.

Jeg bruker filmen som man må sette på selv som var med telefonen, gidder ikke å risikere noe.

Bak så har jeg den fabrikkmonterte filmen, par kjempesmå ripper, men ikke så dyp at de skader glasset.

Så dessverre var dette ikke svaret du var ute etter. Tror heller google vil gi deg ett bedre svar ;)

Lenke til kommentar

Jeg har sluttet med å legge på film på telefonene min, lot min iPhone 5 bære bragden uten film, da mye av touch feelingen rett og slett blir borte. Derimot når det kommer til baksiden av z1, hadde det vært fint å kunne bevare denne da. Regner med skjermen er minst like motstandsdyktig mot striper som IPhone 5, som faktisk er veldig bra.

Enig i dette ja.

Har inntrykk av att dette med beskyttelsesfilm er noe som henger igjen fra "gamle dager", altså før gorillaglass gjorde sitt intog på mobiler....

De siste to mobilene jeg har hatt (2+ 1,5 år) har jeg ikke hatt noen riper og har aldri brukt noen beskyttelsesfilm. Det til tross att jeg har mobilen i lommer med nøkler, brukes på jobb osv... Glass i moderne mobiler er blitt så bra att det ikke er nødvendig med noen beskyttelse, der er iallfall min erfaring:-)

Det som det derimot slurves mer med er glasset over kameralinsen, der har ikke alle mobiler gorillaglass, det er en katastrofe mht bildekvalitet om man er opptatt av det...

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er jeg litt forvirret. Altså, det er glass fremme og bak på telefonen. Ut av boksen er det en plastfilm bak og fremme. Disse anbefales å byttes ut ettersom DISSE ripes lett og suger til seg fettmerker. I boksen følger det med en annen plastfilm?

Har jeg forstått det rett? Så da er jo spørsmålet igjen, hvorvidt glasset på skjermen er ripemotstandig ettersom jeg ikke er glad i plastfilmer overhodet!

Endret av Mala
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...