Gå til innhold

hvorfor må vi betale for noe vi trenger?

9 stemmer

1. 1. burde jeg ta den?

• ja
      6
    • nei
      3

Anbefalte innlegg

Såså, ikke noe vits i å krangle. Ro ned eggstokkene priim, ingen hensikt i å bruke det språket du gjør. Du leser kattungens innlegg som fanden leser bibelen, slutt med det.

Tja, det er jo med respekt å melde ett ganske meningsløst argument han kom med (altså,"jeg kjenner ingen som har dødd av det")

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...leser du i det hele tatt hva jeg skriver?

Ja

(Og vet du hva logikk er?)

Ja

Logikk er læren om lovene og reglene som gjør tenkningen, resonneringen og argumentasjonen gyldig («logisk»).

Jeg sa aldri at ingen dør av meningitt,

Det ville i såtilfelle vært en løgn.

jeg illustrerer dog den lave forekomsten av meningitt ved å påpeke at ingen jeg kjenner har tatt vaksinen og ingen er døde.

Noe som faktisk er en helt håpløse måte å fremlegge et poeng på, noe jeg illustrerte med 50/50 modellen.

Noe du vil se at jeg er langt fra den eneste i tråden her som gjør.

Jeg kan ikke si jeg har reagert på mange andre innlegg enn akkurat ditt.

TS skriver at man kan dø av å ikke ha vaksinen. Ja, det kan man

Det gjelder for alle vaksiner.

- men gjett hva? Det er et ekstret lite antall dødsfall på grunn av denne sykdommen hvert år.

Fortell det til dem som dør av det.

Det å argumentere med "hvis man ikke tar sprøyten, kan man dø" blir da på nivå med å si at "hvis man ikke vaksinerer seg mot influensa, kan man dø".

Influensa er et litt annet sykdomsbilde, viss du ikke vaksinerer deg mot stivkrampe er jo det mer sammenlignbart.

Det stemmer, men sannsynligheten er såpass liten at den anses som en ikke-sak.

Sannsynligheten er liten men fortsatt aller høyst aktuell.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Det er gjennomsnittlig 1500 mennesker som dør av influensa hvert år. I all hovedsak er det eldre som dør av det. I tillegg hadde man svineinfluensa som tok livet av noen titalls yngre mennesker.

Som nevnt av flere her, så er det meget liten risiko for å dø av meningitt. Selv om en her kjente en som døde av det, så blir det ikke større risiko av den grunn. Det er tross alt tusenvis som dør årlig pga kosthold og røyking. Det er MYE viktigere å leve et sunt liv, enn å manisk fokusere på noe som er en mikroskopisk risiko.

Men for all del, det er bare å ta vaksinen om du vil være helt sikker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...