Gå til innhold

Mer minne til MAC. Vil dette fungere?

r2d290

Anbefalte innlegg

Her er rammen jeg har sett på: http://www.ebay.com/itm/8GB-2X-4GB-DDR3-PC3-8500-SODIMM-PC8500-1066MHz-LAPTOP-/180673429393?pt=US_Memory_RAM_&hash=item2a10f9bf91

Spesifikasjoner for Mac-en som skal oppgarderes:

Mac OS X

Versjon: 10.6.8

Prosessor: 2.66GHz Intel Core i7

Hukommelse: 4GB 4067 MHz DDR3

Er det ellers noen kommentarer rundt dette kjøpet m.t.p. kvalitet, hastighet osv.?

Endret av r2d290
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hukommelse: 4GB 4067 MHz DDR3

4067 MHz? Rimer ikke helt. 1066 MHz kanskje?

Snakker vi om en 15" MacBook Pro fra 2010 her? I så fall skal minnet du har funnet i prinsippet fungere...men siden det er et "no-name" produkt er det umulig å si noe om kvaliteten. Personlig ville jeg handlet et anerkjent merke gjennom en anerkjent nettbutikk, orker ikke usikkerhet og potensielt trøbbel med essensielle komponenter bare for å spare 2-3 hundrelapper - men det er meg, da... ;)

Lenke til kommentar

Når det gjelder hardware, så er det største problemet kompatiblitet mellom annen hardware, fremfor operativsystem og versjonsnummer. Gi informasjon om type og størrelse, og når den ble kjøpt, da har man som regel bedre informasjon som kan hjelpe deg.

Når det gjelder RAM pleier ikke spesifikasjonene ha så veldig mye å si, fremfor at man skiller på SODIMM og DIMM, og DDR1, 2 eller 3. Jeg har ikke så mye erfaring med Mac, men jeg har hørt dem kan være kresne på hvilke type minne man setter i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...