Gloria Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Helt siden jeg bygget PC-en har den vært hjemsøkt av en ganske irriterende lyd. Det gikk lang tid før jeg klarte å lokalisere hvor lyden kom fra, siden det hørtes ut som den kom fra hele maskinen, altså ikke fra noen spesiell del av maskinen. Fant likevel ut at det er HDD-en som forårsaker lyden siden, siden den gikk vekk da jeg koblet vekk strømmen fra HDD-en. Jeg tror lyden kan komme pga. vibrasjoner, men det er jo litt rart at gummistykkene den er montert på ikke forhindrer det. For å forklare lyden , så høres den faktisk mer tydelig ut på avstand, noe som er irriterende når jeg sitter på andre siden av rommet og ser på TV. Den høres ganske dyp ut, og det virker som det er noe med vibrasjoner. Setter jeg f.eks. en tøffel under PC-en for å løfte den opp litt forsvinner lyden helt, og PC-en er nesten fullstendig lydløs. Skal HDD-en lage så mye lyd, og har dere noen tips for å tempe den? Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Prøve å lime på sånne hvite filt-pads man bruker som gulvbeskyttelse under stol- og bord-ben på føttene til kabinettet? Hvis kabinettet står hardt mot hardt og vibrerer med en frekvens som resonerer i underlaget, så kan bli en del lyd av ellers veldig små vibrasjoner... Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 21. september 2013 Forfatter Del Skrevet 21. september 2013 Sorry for sent svar, men har hatt det travelt i det siste. Ja, det er et ganske tungt kabinett som står rett på gulvet. Har jeg beinet i gulvet rett ved PC-en kjenner jeg vibrasjoner, men når jeg tar på kabinettet kjenner jeg absolutt ingenting. Skal få tak i noen filt-pads og se om det fungerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå