bluesbro Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 Mitt nettverk: ekstern ip->intenoruter 192.168.1.*->dmz til netgear 10.0.0.*->raspberry pi 10.0.0* com eksternt -> ISP's tildelte IP ->raspberry pi com internt -> netgear IP -> ->raspberry pi DDNS funker ikke da rutinga hele tiden går tilbake til ekstern ip på den opprettede DDNS-adressen. Det eneste jeg vet funker er VPN, men da rutes all trafikk og ikke bare den som gjelder hjemmestyringsserveren. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Ja er jo ikke noe rart, du kjører jo to routere etter hverandre = dobbel NAT'ing.. Sett Inteno driten i bridge, så skal du se at det vil skje ting... Lenke til kommentar
bluesbro Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 Hehe, og der starter problemet. Intenodritten tillater ikke bridge... Det eneste jeg får til som er nærme nok er DMZ til netgear ruteren. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 He joda den skal det... Hvilken modell og ISP har du? Lenke til kommentar
bluesbro Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 Inteno FG500 Get Loqal bredbånd Lenke til kommentar
bluesbro Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 En ting... Intenoruteren brukes av leieboer. Dermed trenger jeg den aktiv... Lenke til kommentar
bluesbro Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 Kan en bridge kun den ene porten? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Å jippi.... Du gjør det ikke veldig enkelt... Hehe ;-p Nei det er ikke mulig... Kan fortsette i morgen, nå er det natta for meg:-P Hvis ikke Jan Skrotnes f.eks, dukker opp og får hjelpa deg videre....;-) Lenke til kommentar
bluesbro Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 Hehe, jeg vet. Strevd lenge med dette uten å finne en god løsning. Satser på at noe her på forumet har tryllestav :-) Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Har tittet litt rundt på nettet etter info om routeren din, og det er ikke mye info som ligger ute.. Heller ikke noe om bridging av denne... Det vi kan prøve på, er å sette opp en statisk route til Netgear routeren din som et alternativ.. Kan hjelpe deg med dette senere i ettermiddag, over Teamviewer for eksempel Lenke til kommentar
bluesbro Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Statisk route fra Intenoen du tenkte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå