Gå til innhold

Undersøkelse: Arbeidsledighet og samfunnets oppfattelse av arbeidsledige/uføre

5 stemmer

1. 1. For dem som IKKE har vært helt arbeidsledig (uten studier eller jobb) i over 6 måneder på noe tidspunkt i livet:

• Jeg tror at de fleste som har vært arbeidsledige i over 6 måneder nyter tilværelsen som arbeidsledige
      1
    • Jeg tror at de fleste som har vært arbeidsledige i over 6 måneder er late
      1
    • Jeg tror at de fleste som er arbeidsledige helst skulle ønske de var i arbeid og at de ikke nyter tilværelsen som arbeidsledige
      0
    • Jeg har for høy arbeidsmoral til å kunne bli arbeidsledig i over 6 måneder og tror de fleste som har vært arbeidsledige i over 6 måneder gjør for lite for å få seg jobb
      2
    • Jeg tror at de fleste som er sykmeldt og arbeidsledige eller er på uføretrygd utnytter systemet, og at de fleste er friske nok til å ta de fleste jobber de er kvalifisert for
      1
    • Jeg synes at arbeidsledighetstrygden burde innstrammes
      1
    • JEG HAR VÆRT ARBEIDSLEDIG I OVER 6 MÅNEDER PÅ MINST ETT TIDSPUNKT I LIVET
      3
  2. 2. For dem som HAR vært helt arbeidsledig (uten studier eller jobb) i over 6 måneder på minst et tidspunkt i livet:

• Jeg nøt tilværelsen som arbeidsledig under arbeidsledigheten og søkte ikke jobber
      0
    • Jeg nøt ikke tilværelsen men søkte ikke jobber fordi jeg ikke giddet
      0
    • Jeg opplevde arbeidsledigheten som en god tid og søkte hele tiden jobber men fikk bare ikke jobb
      0
    • Jeg opplevde arbeidsledigheten som traumatisk / nedverdigende / en dårlig tid og søkte hele tiden jobber men fikk ikke jobb
      0
    • Jeg var syk men fikk ikke diagnose / ble ikke trodd og/eller maktet ikke å søke arbeid på grunn av sykdom (Psykisk sykdom er også sykdom)
      2
    • Jeg var syk men fikk ikke diagnose / ble ikke trodd og søkte jobber hele tiden uten å få noen
      1
    • Jeg skulle ønske jeg ikke hadde opplevd arbeidsledighet i over 6 måneder, men har opplevd det
      1
    • Jeg er nå i arbeid og skulle ønske jeg var arbeidsledig igjen fordi jeg nøt tiden så mye
      0
    • Jeg var arbeidsledig i over 6 måneder på grunn av diagnosert uførhet, og var oppriktig ufør
      2
    • Jeg var arbeidsledig i over 6 måneder på grunn av diagnosert uførhet, og bare lekte ufør
      0
    • Jeg synes at arbeidsløshetstrygden burde innstrammes
      0
    • JEG HAR IKKE VÆRT ARBEIDSLEDIG I OVER 6 MÅNEDER PÅ NOE TIDSPUNKT I LIVET
      2
  3. 3. Svarte du ærlig på undersøkelsen over?

• Ja
      5
    • Nei -- jeg kjedet meg
      0
    • Nei -- jeg tror oppriktig at mine uærlige svar bedre representerer sannheten enn det ærlige mennesker har svart
      0
    • Nei -- jeg trollet for å sabotere
      0
    • Ja -- og jeg har også lyst å svare noe annet enn bare "Ja" på dette siste spørsmålet!
      0

Anbefalte innlegg

Som en rødlig person er jeg interessert i å vite sannheten om arbeidsledige -- og hva mennesker synes om langtidsarbeidsledige her på forumet.

Undersøkelsen er bare ment å tilfredsstille nysgjerrighet om nordmenns holdninger.

...

Så kan vi selvsagt diskutere arbeidsledighet og arbeidsledige som samfunnsproblem, og løsninger på dette problemet.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...