Undersøkelse: Arbeidsledighet og samfunnets oppfattelse av arbeidsledige/uføre
5 stemmer
-
1. For dem som IKKE har vært helt arbeidsledig (uten studier eller jobb) i over 6 måneder på noe tidspunkt i livet:
-
Jeg tror at de fleste som har vært arbeidsledige i over 6 måneder nyter tilværelsen som arbeidsledige1
-
Jeg tror at de fleste som har vært arbeidsledige i over 6 måneder er late1
-
Jeg tror at de fleste som er arbeidsledige helst skulle ønske de var i arbeid og at de ikke nyter tilværelsen som arbeidsledige0
-
Jeg har for høy arbeidsmoral til å kunne bli arbeidsledig i over 6 måneder og tror de fleste som har vært arbeidsledige i over 6 måneder gjør for lite for å få seg jobb2
-
Jeg tror at de fleste som er sykmeldt og arbeidsledige eller er på uføretrygd utnytter systemet, og at de fleste er friske nok til å ta de fleste jobber de er kvalifisert for1
-
Jeg synes at arbeidsledighetstrygden burde innstrammes1
-
JEG HAR VÆRT ARBEIDSLEDIG I OVER 6 MÅNEDER PÅ MINST ETT TIDSPUNKT I LIVET3
-
-
2. For dem som HAR vært helt arbeidsledig (uten studier eller jobb) i over 6 måneder på minst et tidspunkt i livet:
-
Jeg nøt tilværelsen som arbeidsledig under arbeidsledigheten og søkte ikke jobber0
-
Jeg nøt ikke tilværelsen men søkte ikke jobber fordi jeg ikke giddet0
-
Jeg opplevde arbeidsledigheten som en god tid og søkte hele tiden jobber men fikk bare ikke jobb0
-
Jeg opplevde arbeidsledigheten som traumatisk / nedverdigende / en dårlig tid og søkte hele tiden jobber men fikk ikke jobb0
-
Jeg var syk men fikk ikke diagnose / ble ikke trodd og/eller maktet ikke å søke arbeid på grunn av sykdom (Psykisk sykdom er også sykdom)2
-
Jeg var syk men fikk ikke diagnose / ble ikke trodd og søkte jobber hele tiden uten å få noen1
-
Jeg skulle ønske jeg ikke hadde opplevd arbeidsledighet i over 6 måneder, men har opplevd det1
-
Jeg er nå i arbeid og skulle ønske jeg var arbeidsledig igjen fordi jeg nøt tiden så mye0
-
Jeg var arbeidsledig i over 6 måneder på grunn av diagnosert uførhet, og var oppriktig ufør2
-
Jeg var arbeidsledig i over 6 måneder på grunn av diagnosert uførhet, og bare lekte ufør0
-
Jeg synes at arbeidsløshetstrygden burde innstrammes0
-
JEG HAR IKKE VÆRT ARBEIDSLEDIG I OVER 6 MÅNEDER PÅ NOE TIDSPUNKT I LIVET2
-
-
3. Svarte du ærlig på undersøkelsen over?
-
Ja5
-
Nei -- jeg kjedet meg0
-
Nei -- jeg tror oppriktig at mine uærlige svar bedre representerer sannheten enn det ærlige mennesker har svart0
-
Nei -- jeg trollet for å sabotere0
-
Ja -- og jeg har også lyst å svare noe annet enn bare "Ja" på dette siste spørsmålet!0
-
- Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
-
Hvem er aktive 0 medlemmer
- Ingen innloggede medlemmer aktive
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå