Gå til innhold

Skal kjøpe ny laptop

Anbefalte innlegg

Laptopen jeg har nå er grusomt treig og henger seg stadig opp. Jeg skal ha en ny PC til under 5000 kr som er relativt rask (rask oppstart er også fint), og har god batterilevetid. Den skal brukes mest til nettsurfing, dokumentskriving, photoshopping og noe spilling (trenger ikke bra skjermkort).

Tips? Kan godt kjøpe fra Expert, Elkjøp e.l., så kan jeg hente den i butikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor gammel er den du har nå og hvilke merke og modell er det? Kan hende du kan klare deg med å kjøpe en SSD-disk og ta en clean-install av OS for å få en kjapp maskin igjen.

Ellers kan du jo ta en titt på denne lista over maskiner, den er filtrert på maskiner som koster mellom 4 og 5 tusen, og er siste generasjon Intel CPU'er i klassene i3, i5, og i7.

http://www.prisjakt.no/category.php?l=s141569434&o=produkt_pris_inkmoms#rparams=l=s141569525

Endret av Parapraxis
Lenke til kommentar
Her er info fra Amazon: Dell Vostro V1440 14" Business Notebook (Grey) | Intel Core i3-380M 2.53 GHz, 4GB DDR3 Memory, 320GB HDD, Bluetooth, HDMI, WebCam, Windows 7 Home Premium, Intel HD 3000 GPU.

Hvis det er denne hardwaren som er i maskina du har vil jeg påstå at den blir bedre enn ny med en SSD disk og en clean install av Win 7. Batteritiden får du derimot ikke gjort så mye med.

SSD'n vil uansett være en investering du kan sett inn i senere maskiner du kjøper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...