Gå til innhold

Bekreftet: AMDs neste skjermkort kommer i år

Anbefalte innlegg

Må innrømme at jeg blir litt skuffet hvis det som står i artikkelen er riktig, og AMD ikke klarer å måle seg med det råeste Nvidia kan tilby. At AMD ikke lanserer noen kort til 8000+ kroner, gjør meg ingenting, men denne generasjonens AMD-brikker, Radeon 7970 ligger jo tross alt vanligvis bare 10 - 20% under ytelsen til Geforce Titan. Ser ikke helt poenget med en helt ny serie skjermkort hvis de ikke klarer å slå ytelsen til sin gamle serie med minst såpass mye.

Får jeg derimot et skjermkort med Titan-ytelse til omtrent halve prisen, så åpner jeg nok lommeboka. :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må innrømme at jeg blir litt skuffet hvis det som står i artikkelen er riktig, og AMD ikke klarer å måle seg med det råeste Nvidia kan tilby. At AMD ikke lanserer noen kort til 8000+ kroner, gjør meg ingenting, men denne generasjonens AMD-brikker, Radeon 7970 ligger jo tross alt vanligvis bare 10 - 20% under ytelsen til Geforce Titan. Ser ikke helt poenget med en helt ny serie skjermkort hvis de ikke klarer å slå ytelsen til sin gamle serie med minst såpass mye.

Får jeg derimot et skjermkort med Titan-ytelse til omtrent halve prisen, så åpner jeg nok lommeboka. :grin:

7970GE 10-20% under Titan? I 1680x1050 i Dirt kanskje...

Lenke til kommentar

Hva får deg til å tro at noen vil gi deg dette sånn uten videre?

Både AMD og nVidia driver business, og tar de ikke skikkelig betalt for produktene sine kan de heller ikke utvikle produkter videre. Ingen er tjent med svinbillige produkter, det vil bare føre til null innovasjon.

Lenke til kommentar

Hva får deg til å tro at noen vil gi deg dette sånn uten videre?

Både AMD og nVidia driver business, og tar de ikke skikkelig betalt for produktene sine kan de heller ikke utvikle produkter videre. Ingen er tjent med svinbillige produkter, det vil bare føre til null innovasjon.

Huh? Det var da en merkelig argumentasjon. Hver gang det kommer en ny serie med skjermkort/prosessor, så håper en jo selvfølgelig på at en kan få mer ytelse for samme pris, eller samme ytelse til lavere pris. Hva skulle ellers være poenget?

Lenke til kommentar

Får jeg derimot et skjermkort med Titan-ytelse til omtrent halve prisen, så åpner jeg nok lommeboka. :grin:

Hva for noe tull er dette? 7990 yter bedre enn et titan kort koster ca 5500kr (inkl. 10 spill). Det «dasker» rett og slett titan i spill. Med den nye driveren (beta) blir microshuttering problemet minimalt (gjelder dx 10-11 spill i første omgang).

Testen:

http://www.hardware.no/artikler/amd-radeon-hd-7990/132852/3

Pris:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1858387

Takk for meg.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Ingen har klart å fikse problemet, og det er umulig å fikse det uten enorme endringer i hvordan Windows, DirectX, og CFX fungerer.

Wayland fikser dette på Linux. Anbefaler MS å gjøre det samme.

Lenke til kommentar

Hva for noe tull er dette? 7990 yter bedre enn et titan kort koster ca 5500kr (inkl. 10 spill). Det «dasker» rett og slett titan i spill. Med den nye driveren (beta) blir microshuttering problemet minimalt (gjelder dx 10-11 spill i første omgang).

Testen:

http://www.hardware.no/artikler/amd-radeon-hd-7990/132852/3

Pris:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1858387

Takk for meg.

Oooog takk til deg. Har du prøvd betadriveren? Har lest tester både av forumbrukere og anmeldere, og driveren forbedrer riktignok microstuttering for AMD CFX, men minimalisere blir å ta i alt for mye. Forrige AMD-kort jeg hadde var et HD6950 så jeg skal ikke lyve på meg personlig erfaring, så de som faktisk har prøvd CFX med betadriveren kan få fortelle deg om sine erfaringer.

Skal ikke legge ut noe mer om enkteltkort vs dobbeltkort heller.

Uansett håpløst at det tok så lang tid før AMD klarte å gjøre noe med problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...