Mopeta Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Hei, Har akkurat "grini" meg til ny 27" asus skjerm på jobben og den er superfin. Men, har maks 1900x1080 oppløsning på min ca 3 år gamle HP Probook og Windows 7 Profesional 32 bit. Problemet er at maks oppløsning ikke "fyller" skjermen. Bør/må jeg evt oppgradere skjermkortet i HP'en, eller burde den klare å fylle skjermen med 1900x1080? Noen som vet? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 hvis skjermen støtter høyere oppløsning, kan det være overføringen mellom maskin og skjerm som er problemet. For å støtte full oppløsning må du vel ha en DUAL DVI kabel eller Displayport. Lenke til kommentar
Mopeta Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 Fulgte med en DVI i ene enden og HDMI i andre enden-kontakt. Burde ikke det gjøre jobben? Lenke til kommentar
Veggen88 Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Prøv å se om du har en "auto" knapp på skjermen. Noen ganger denne justerer bildet til riktige innstillinger. Kan og se på menyen om du har mulighet for å endre str på skjermbildet.Måtte endre dette selv på en skjerm her. Lenke til kommentar
Mopeta Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 Det er en knapp som skjermen som anviser fullt bilde, men man får ikke valgt riktig modus. Vi har kjøpt en skjerm til her så skal teste på min kollega sin skjerm i morgen. Takk for tipsene! Lenke til kommentar
Mopeta Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 Byttet til VGA kabelen som fulgte med og da fikk jeg fullskjermvisning. MEN da er ikke bildet stabilt, dvs små vibrasjoner. Vil dette bedre seg om jeg kjøper en DVI til VGA kabel? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Noe sier meg at du bare har feil DVI-kabel... http://www.naplestech.com/images/DVI-dual-link-vs-single-link.jpg Du må ha den til venstre. Lenke til kommentar
Mopeta Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Korrekt. Jeg har den til høyre. Da skal jeg prøve å skaffe en DVI dual med HDMI i andre enden. Takk så langt! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Poenget må vel være å ha dual DVI i begge endene... HDMI støtter i utgangspunktet max 1920*1080. Lenke til kommentar
Mopeta Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Skjermen har kun HDMI og VGA inngang. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 27" med bare HDMI og VGA? Hva slags skjerm er dette? Modell/oppløsning? Lenke til kommentar
Mopeta Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=774680 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Da er det bare å glemme dual DVI. Bruk kabelen som fulgte med og still oppløsningen til 1920*1080. Sikkert noen som synes dette er en fin skjerm.... Men jeg hadde aldri kjøpt en så stor skjerm med den oppløsningen. Og jeg hadde aldri kjøpt en ny skjerm uten DVI og/eller Displayport. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Som jeg mistenkte i mitt første innlegg i denne tråden, så støtter faktisk ikke skjermen høyere oppløsning. Lenke til kommentar
Mopeta Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Ser den, men funker mer enn bra nok på kontoret. Skulle jeg brukt den til en gaming pc eller noe annet så hadde jeg nok vurdert en annen skjerm. Begrenset hva word og excel har å by på.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå