Gjest Slettet+9871234 Skrevet 8. oktober 2013 Del Skrevet 8. oktober 2013 Det er du som snakker om forurensning og det har ikke noe med at bilen ikke er subsidiert eller ikke å gjøre. Du argumenterer jo med at fordi noe medfører noe negativt så skal det skattes automatisk og dersom det ikke skattes for det, så er det en subsidie. Hjelp... Hold deg til den rødgrønne menigheten din. Dine personlige meninger er det heldigvis få utenfor som bryr seg om. Men at bil er subsidiert... det var månedens. Ta deg et kurs i elementær markedsøkonomi som omhandler forskjellen mellom realløsningen og markedsløsningen indirekte virkninger i konsum og produksjon så vil du skjønne at bensindrevne biler er sterkt subsidierte. De stakkars billistene gjentar Hoksrud til stadighet. Det er andre jeg personlig synes langt mer synd på enn billistene. Ut fra en samfunnsøkonomisk betraktning er bilen og de tjenester den yter subsidiert. Hold deg til den rødgrønne menigheten din. Hold deg til astrologene og samunnsøkonomi synserne, så skal jeg holde meg til samfunnsøkonomiske analyser. Da er vel diskusjonen avsluttet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg