espen82 Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Hei! Eg er på utskikk etter ein ny terrengsykkel da min gamle er for liten for meg. Eg har hatt ein White XC Pro og ønsker i utgangspunktet ein i same klasse ca. Har vert veldig fornøyd med White sykkelen men ønsker nå eit nytt merke. Har lagt merke til at Gsport selger ut Apex syklene sine til 40% avlsag, så vil anta dette er ein meget bra pris. Eg tenker på enten T3 eller T4. Heller mest på T3 da eg antar dette skal vere ein mykje bedre sykkel(eg er ikkje så veldig innpå spesifikasjoner o.l). To ting som eg stusse litt på, den eine er at eg ser T3 har Grip Shift girspaker, mens T4 har "spaker". Eg har ikkje tidligere erfaring med Grip Shift, og trudde i utgangspunktet disse er meir tungvint å gire med, så eg lure på om kordan disse er i praksis? Er det f.eks ikkje kjappere å gire fleire gir med "spaker"? Det andre eg tenkte på er at eg ser i butikken at dei har stående ein T3 som har 2013 farge på sykkelen, mens eg ser dei også har stående ein kvit T3, som eg antar etter litt googling på nettet kjeme fram at dette må vere ein tidligere modell. Er det stor forskjell på å gå for den istedenfor 2013 modellen, vil anta at det er mulig å få litt meir rabatt på den eldre modellen(kanskje 50%), så da blir det eventuelt 9.000,- kontra 7.500,-). Takker på forhånd for alle tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
johome Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 T3 sykkelen har en god dempergaffel ifra Manitou , mens T4 har en litt tvilsom gaffel ifra RST. Gripskift eller trigger er nok en smakssak. Jeg har begge to , og foretrekker helt klart gripshift. Er det f.eks ikkje kjappere å gire fleire gir med "spaker"? Jeg synes det går kjappere med gripshift. Med gripshift kan du gir 5 gir på brøkdelen av et sekund. Det kan du nok bare glemme med triggere. Lenke til kommentar
espen82 Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 T3 sykkelen har en god dempergaffel ifra Manitou , mens T4 har en litt tvilsom gaffel ifra RST. Gripskift eller trigger er nok en smakssak. Jeg har begge to , og foretrekker helt klart gripshift. Jeg synes det går kjappere med gripshift. Med gripshift kan du gir 5 gir på brøkdelen av et sekund. Det kan du nok bare glemme med triggere. Takk for tilbakemeldingen! Eg antok gripshift ikkje er noko dårligere siden det står på ein bedre sykkelen enn T4. Mitt bruk av sykkelen vil bli hovudsakeleg gode veger/grusstier, tenker da "ala" Rallarvegen. Eg har syklet Bergen-Voss 2 av dei 3 siste årene og skal fortsette med det(bruker da så klart ein racersykkel). Planen er å sykle Birken i 2015 om det lar seg ordne med billett og ein skade eg må bli kvitt først! Men kordan tenker du å kjøpe ein 2012 modell av T3 kontra ein 2013 modell viss eg får 2012 modellen 1.000,- - 2.000,- rimeligere? Lenke til kommentar
johome Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Jeg er ikke sikker på om det i det hele tatt er snakk om noen oppgradering ifra ifjor til årets modell. Jeg har selv Diamant Silvercape som kom for ca 5 år siden ( vekt ca 9.3 kg ) Den har stort sett samme specs som nyere T3. Samme knallgode SRAM XO twistere. Jeg har f.eks aldri trengt å skifte girwire på denne. Den bare girer og girer like presist , år etter år..... Dempergaffelen på min sykkel som stort sett er lik den på T3 Den heter Manitou R7 Super , og jeg vet at team Høydahl har brukt den i konkurranser. Fordelen med Manitou vs de fleste modeller ifra Rock Shox er at du kan låse gaffelen helt. Så ja , jeg ville ha kjøpt 2012 modellen. Har du tenk å kjøre en del sti , ville jeg ha bedt de på G-Sport om å sette på et breiere styre ( ca 70 cm er bra ) Lenke til kommentar
espen82 Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Takker så masse for tilbakemeldingen johome. Trur eg skal gå for den 2012 modellen om den berre er igjen i butikken, og det blir billigere enn 2013 modellen. Tar gjerne imot erfaringer ifra andre om det skulle vere fleire som har synspunkter og! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå