-Léon- Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 (endret) Er det noe som fikk spillet på tirsdag? Fetteren min fikk det heller ikke. Både meg og fetteren min gikk og kjøpte det på Elkjøp og Lefdal. Og kommer til å returnere spillet jeg får i posten. Synes det er dårlig og ikke klare å levere det på release datoen. Endret 18. september 2013 av -Léon- Lenke til kommentar
Illus Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Tror det er AS Posten Norge som har skylden her. Akkurat som forhåndsstemmene som måtte makuleres. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 Men når jeg får mail om at spillet er nå sendt, som var mandag den 16. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Er en kombinasjon av en dum dag å lansere spillet på, som var en tirsdag. Og at R* har gitt streng beskjed om å ikke sende spillet før den 16. Noe dem fleste ignorerte ved å sende det på fredag den 13. Men posten i Norge er ikke akkurat kjent for å være spesielt raske, og i helgen skjer det minimalt til ingenting. Så det er R*, posten og en uheldig dag å lansere på som er skylden. Ikke Elkjøp, eller andre butikker Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 (endret) Er ikke så lett for posten å sende ut slik at man får det på releasedagen, når butikkjedene har streng beskjed om å ikke sende ut for tidlig, og i tillegg var releasedatoen på en Tirsdag. EDIT: Det _LarZen_ sa. Endret 18. september 2013 av nicwillu Lenke til kommentar
Blake Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Det er butikkene selv som bør sende ut et par dager i forveien slik som mange av dem gjør. Avhengig av hvor man bor her i landet tar det gjerne 1-3 dager for posten og komme frem ettersom den må innom flere sorteringssentraler før den ender opp i akkurat din postkasse. De gangene jeg har bestilt på Elkjøp nå i sommer så har det stort sett tatt 2 til 3 dager før pakken kommer frem, mens fra andre nettbutikker har det tatt 1 til kanskje 2 dager. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Da frikjenner jeg posten i denne saken. Trodde en kompis hadde fått sendt-melding fra Elkjøp på lørdag, men han sa mailen var mottatt på mandag. Og å få posten fram på en dag i Norge skjer bare ikke. Så da er det Elkjøp som tydeligvis burde ha sendt ut tidligere i dette tilfellet. Lenke til kommentar
head_hunter Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 (endret) Det som irriterte mest med Elkjøp og forhåndsbestillingen for mindel var at når jeg så at de skulle sende på 17. Som det sto på nettsiden ringte jeg kunde service for å avbestille. Der kunne de fortelle meg at spillet var sendt og at jeg ikke kunne avbestille men jeg hadde ingenting å beskymret meg for. De sa det skulle ankomme på release. Dette var på torsdag morgen jeg ringte. Så ifølge de har da spillet vært i posten sine hender i 6 dager eller så lyger de rett og slett. Edit: ikke har det komt i dag heller! Endret 18. september 2013 av head_hunter Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 (endret) Synes ikke posten har noe "skyld" i at jeg ikke fikk spillet på utgivelse datoen. De kan jo ikke få den til meg når jeg får mail om at den ble sent på mandag. Men forstår ikke helt hvorfor jeg gjorde det i det hele tatt. Lurer på om den ligger i postkassen når jeg kommer hjem i kveld. Har forresten fått fakturaen. Før jeg fikk spillet (fikk det på mail) Edit Men det er vel mest pga de ikke har lov å gi det ut før utgivelse datoen. Som noen nevnte i tråden. Endret 18. september 2013 av -Léon- Lenke til kommentar
klabbus Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Fikk GTA V forhåndsbestillt fra elkjøp i posten i dag. Fikk det til meget god pris pga hafslund? rabattkode... Men som alltid angrer jeg fordi man aldri får spillet på utgivelsesdato fra elkjøp. Nesten så jeg gikk å kjøpte spillet i butikk i går.. Når jeg bestiller er jeg gnien å vil spare penger, men angrer meg på utgivelsesdato Lenke til kommentar
deac Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Som flere andre her har sagt så ligger ikke skylden hos elkjøp, eller posten for den saks skyld. Rockstar har gitt streng beskjed om at spillet skal IKKE sendes før den 16. Leste en artikkel på dette igårkveld (kilde her viss jeg finner den igjen) hvor det ble sagt av R* at dette var noe de denne gangen ville være svært strenge på. Med andre ord så kan de som sendte spillet ALT for tidlig, ende opp med å ikke få fremtidige take two/R* spill på release. Elkjøp har gjort som de fikk beskjed om, de andre har ikke og står i fare for å bli straffet for det. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 (endret) "Godt" å høre at jeg ikke er den eneste som ikke fikk spillet på lanseringsdagen. Jeg begynte å lure på om spillet hadde blitt sendt til feil adresse eller noe sånt. Jeg håper jeg får det i dag.Irriterende at det ikke kom, men jeg har heldigvis hatt andre spill å spille i mellomtiden. Rayman Legends. Edit: Virker ikke som om GTAV kom i dag heller... Endret 19. september 2013 av Leflus Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Jeg kan forstå frustrasjonen over at man ikke fikk spillet som forventet den 17/9, men det får da være grenser på hva slags oppførsel enkelte mennesker tillater seg. Synes dette har blitt blåst så langt ut av proposjoner at det nærmest er underholdning å lese på Elkjøp sin facebook siden. Hadde det vært så viktig å fått spillet på slippdagen, dra for fanden til butikken Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Vet ikke hvor mange som vet om det, men du kan dra til El-kjøp butikken og kjøpe spillet for også bytte den kopien du får i posten, med kviteringa du fikk når du kjøpte det i butikken. Lenke til kommentar
lasso. Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Fikk spillet i posten nå. Noen som kan fortelle meg hvordan jeg returnerer varen? Har prøvd å kontakte Elkjøps kundesenter men kommer ikke gjennom (det kostet forøvrig 35 kr for 1 min samtale sist gang). Bor i Bergen sentrum og har ikke bil, så oppmøte i butikk er ikke aktuelt. Kan jeg sende spillet ved å legge det i postboksen, eller må jeg åpne pakken - kjøpe ny innpakkingsgreier - legge ved kvittering / nettbankutskrift for deretter å sende? Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 (endret) Fikk spillet i posten nå. Noen som kan fortelle meg hvordan jeg returnerer varen? Har prøvd å kontakte Elkjøps kundesenter men kommer ikke gjennom (det kostet forøvrig 35 kr for 1 min samtale sist gang). Bor i Bergen sentrum og har ikke bil, så oppmøte i butikk er ikke aktuelt. Kan jeg sende spillet ved å legge det i postboksen, eller må jeg åpne pakken - kjøpe ny innpakkingsgreier - legge ved kvittering / nettbankutskrift for deretter å sende? Mailen du fikk ordrebekreftelsen er det et angreskjema (pdf). Hvis du ikke finner den, så kan jeg laste opp den jeg fikk. Fikk spillet idag, og returnere det imorgen. ANGRERETT: Lov av 21. Desember nr. 105 2000. Ifølge lov om angrerett kan du returnere en bestilt vare innen 14 dager fra mottak uten å oppgi noen grunn. NB! Merk at Elkjøp gir deg 30 dagers angrerett! Du må returnere varen ubrukt, med faktura og i originalemballasje. Du må selv betale returportoen. Skjema for bruk av angreretten mottok du sammen med e-posten du som bekreftet din bestilling, dette fylles ut og returneres til oss sammen med pakken. Endret 19. september 2013 av -Léon- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå