Gå til innhold

Venite visum, noen som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Jeg kom tilfeldig over en annen tråd på vg's diskusjonsforum hvor et medlem skrev at venite visum var et hemmelig ord blant frimurerne. Når jeg googler dette (vet det er andre måter å lete på, men jeg fant dette bare for et par timer siden og burde egentlig gjøre skolearbeid.....) så kommer det ikke opp stort. I alle fall ingenting som jeg skjønner noe av. Jeg vil vite hva det betyr! hva det kan oversettes med! Noen som kan hjelpe meg? Andre ord jeg fant var også Baptista og Rabbi Ubi Habbitas

og for å spore av litt. Hva er folks meninger om den hellige gral? tror folk at Jesus har en etterkommer? Er dette noe prester virkelig ikke liker å snakke om for eksempel?

Takker for alle seriøse svar med begrunnelser!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå forventet jeg kanskje et litt mer intellektuelt svar enn det, kanskje fra noen som hadde litt friere synspunkt og som ikke slår fra seg tanken om at ting man ikke selv har sett eller opplevd faktisk kan ha en sannhet ved seg, eller i alle fall la folk tro at det har det. Men hva kan man forvente i dagens samfunn! Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar

Jeg prøver å holde et åpent sinn, men ikke så åpent at hjernen min faller ut.

the_data_so_far.png

Når det gjelder hvor intellektuelt svaret mitt var, så ligger det i seg en referanse til hvordan gener sprer seg gjennom tiden. Syns nå det er passe intellektuelt, i tillegg til at jeg ikke tar for god fisk grunnløse påstander.

Ha en fin dag sjøl.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå forventet jeg kanskje et litt mer intellektuelt svar enn det, kanskje fra noen som hadde litt friere synspunkt og som ikke slår fra seg tanken om at ting man ikke selv har sett eller opplevd faktisk kan ha en sannhet ved seg, eller i alle fall la folk tro at det har det. Men hva kan man forvente i dagens samfunn! Ha en fin dag :)

Du vil ha konspirasjonsteorier. Og hva vil du med sannheten? Sannheten er verdiløs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...