Cursio Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Jeg er veldig imponert over detaljnivået Rockstar har klart å få inn i GTA V, men dessverre så ødelegger frameraten og til tider større hakking litt av opplevelsen. Det er mulig jeg er litt kresen på dette, men det har nok sammenheng med at jeg er vant til spilling på pc eller spill som Forza 4 som faktisk har en konstant framerate på 60 fps. Jeg har ikke installert play-disken som er en kjent årsak til båndbredde-problematikk på Xbox 360. Om man ser på Digital Foundry sin sammenligning mellom Xbox 360 og PS3 så ser man at frameraten ligger på 25-30 fps, og at forskjellen mellom konsollene er minimal. Kommer det eksplosjoner eller andre større actionscener dipper fps'en under 20, noe jeg synes er uholdbart. Jeg forstår at GTA V presser denne generasjons konsoller til det ytterste, men kan dette forbedres med patcher som fortsetter å optimalisere spillet? Burde Rockstar lagt inn innstillinger for å ofre noe 'eye candy' til fordel for bedre framerate? Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Skjønner egentlig ikke hvorfor de lagde GTA V på én så gammel generasjon av console. Nå spillet er såpass stort og og vakkert, men har ett stort potensial til å se enda bedre ut på de nye generasjoner av consoler. For meg virker det litt ulogisk: 5år gammel hardware - Så stort og vakkert spill på overflaten av de vi egentlig ikke kan se med 5år gammel hardware. 1 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Money money moneey, xbox er nå 8 år gammel, jeg utsetter gta v til det kommer på pc, har ingen tro på at 360 skal klare å kjøre GTA V uten problem, når den ikke takler GTA IV engang. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Spilte 5 timer igår, merket ikke stort til noe lag, men nå er ikke jeg den som er mest følsom for det, iallefall når det ikke varer spesielt lenge. Veldig fornøyd med hva de har fått til på PS3, syntes GTA gjør seg best på konsoll, har spilt det noe på pc, men liker best å spille på PS. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Skjønner egentlig ikke hvorfor de lagde GTA V på én så gammel generasjon av console. Nå spillet er såpass stort og og vakkert, men har ett stort potensial til å se enda bedre ut på de nye generasjoner av consoler. For meg virker det litt ulogisk: 5år gammel hardware - Så stort og vakkert spill på overflaten av de vi egentlig ikke kan se med 5år gammel hardware. Er nok penger som blir nevnt over her, hvis man ser på hvor mange PS3 og X360 konsoller som er solgt, så er det ikke rart at Rockstar vil ha en siste bit av kaka før noe nytt kommer. Men ja, GTA 5 er ikke spillet som kjører silkemykt akkurat nei, men jeg personlig syns det flyter greit nok, og med tanke på resten av spillet så greier jeg fint å se forbi Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 Enig med dere andre her. Med så mange husstander med Xbox 360 og / eller PS3 ville det vært et stort tap for Rockstar å ikke støtte dem. Men det hadde vært fint om de som eier spillet fra før kunne fått rabatt på nextgen-versjonen, selv om det kanskje vil være vanskelig å gjennomføre. Lenke til kommentar
Jext Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 At spillet i det hele tatt kjører så bra som det gjør er vel denne konsollgenerasjonens råeste tekniske prestasjon, sett bortifra PS3 eksklusivene som tar grafikk-kaka pga den merkelige arkitekturen på den konsollen. Etter å ha spilt State of Decay så forventet jeg det verste men det går jo faktisk rimelig greit. At man i det hele tatt kan se hvor man kjører i toppfart på en konsoll med 512mb ram er jo helt sykt. Når spillet kommer på PC blir det kjøp for min del, det er der GTA spillene hører hjemme i mine øyne. 1 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Generelt har utviklerne hatt liten respekt for god framerate denne generasjonen, men Rockstar har vel vært ekstra ille (bedre grafikk selger bedre). Jeg irriterte meg grønn over dette i RDR, spesielt fordi jeg ellers likte spillet så godt. Jeg kan bare håpe det blir mer fokus på god framerate med neste generasjons konsoller. Lenke til kommentar
per17 Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 jeg har særlig problem med kjøringen. Det hakker som bare det, og jeg ser jo ikke langt nok frem til å komfortabelt kjøre fort. topp det med dårlig grafikk (ser ut som saints row 2), så skjønner jeg ikke all den gode omtalen. jeg tåler dårlig grafikk, men ikke så dårlig framerate at jeg blir uvel av å spille. Lenke til kommentar
harveyspecter007 Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Jeg synes frameraten er grei jeg. Om natten så hakker det veldig lite, kanskje ingenting for meg, men om dagen så hakker det litt, men det er ikke så ille :o Det er bare når du er i byen og kjører i full hastighet, ellers hakker det ikke på ps3 Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 jeg har særlig problem med kjøringen. Det hakker som bare det, og jeg ser jo ikke langt nok frem til å komfortabelt kjøre fort. topp det med dårlig grafikk (ser ut som saints row 2), så skjønner jeg ikke all den gode omtalen. jeg tåler dårlig grafikk, men ikke så dårlig framerate at jeg blir uvel av å spille. Utrolig nok så spiller du ennå. Noe sier meg at du ikke klarer å stoppe uansett mye du klager, heh. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Det kommer vel noen "skikkelige" versjoner når neste generasjon konsoller slippes vel? Jeg er klar over at ingenting er annonsert, men de er da ikke dumme heller Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 De som ikke merker dårlig FPS er ikke vant til bedre. Rett og slett. Etter å ha spilt GTA4 på PC med PS3-kontroll gikk jeg aldri tilbake til PS3-versjonen. 2 Lenke til kommentar
per17 Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Utrolig nok så spiller du ennå. Noe sier meg at du ikke klarer å stoppe uansett mye du klager, heh. hva vet du om hva jeg spiller? De som ikke merker dårlig FPS er ikke vant til bedre. Rett og slett. Etter å ha spilt GTA4 på PC med PS3-kontroll gikk jeg aldri tilbake til PS3-versjonen. det er vel sant, 120hz skjerm med kraftig hardware er ren luksus i sammenligning... Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Spiller selv på PS3 og det er lav framerate enkelte ganger, men ikke så mye at jeg klarer å legge det fra meg. Det er heller ikke så ofte det skjer at jeg legger merker til hakkingen heller her. Uansett kan ikke forvente noe annet egentlig fra en så gammel hardware. Stort sett spiller jeg spillene fra en bærbar koblet opp til samme TV og 5.1 lyd og er vant til 60 fps og fin flyt og mye bedre oppløsning. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 De som ikke merker dårlig FPS er ikke vant til bedre. Rett og slett. Etter å ha spilt GTA4 på PC med PS3-kontroll gikk jeg aldri tilbake til PS3-versjonen. Er forskjell på merke dårlig FPS og det å sutre over at noe uspillbart fordi det ikke kjører med 3-siffret FPS. Ikke noe problem å spille med 20-30 FPS så lenge det er stabilt. 1 Lenke til kommentar
per17 Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Er forskjell på merke dårlig FPS og det å sutre over at noe uspillbart fordi det ikke kjører med 3-siffret FPS. Ikke noe problem å spille med 20-30 FPS så lenge det er stabilt. trenger ikke tre sifret, 40 er smertegrensen min, 60 begynner det å bli deilig Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 trenger ikke tre sifret, 40 er smertegrensen min, 60 begynner det å bli deilig haha, first world problems Lenke til kommentar
per17 Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 haha, first world problems haha, så morsom du er. Console kids don't know better Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Er forskjell på merke dårlig FPS og det å sutre over at noe uspillbart fordi det ikke kjører med 3-siffret FPS. Ikke noe problem å spille med 20-30 FPS så lenge det er stabilt. Da får vi heller være enige om å være uenig. Når FPS-en blir under 30, begynner kontrollene å henge etter, noe som gjør det vanskeligere (ikke umulig) å kjøre bil. Når man kjører på motorveien med litt sol på himmelen og med politiet etter gir det en merkbar dårligere spillopplevelse. Spillet er bra det, og det vil bli enda bedre når det kommer på PC/bedre konsoller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå