KAS Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Damned if you do, damned if you don't 1 Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 (endret) Legg til offline også så vil jeg vurdere det! (Som om det kommer til å skje. ) Endret 18. september 2013 av Godsaker 1 Lenke til kommentar
IndirectCell Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Vet det er et ordtak som sier bedre sent en aldri, men nå er det ALT FOR SENT! da kan dem jo like godt beholde aksjehuset.. siden det sikkert er noen stykker igjen som spiller diablo 3 som likte det! Diablo 3 er første spillet jeg har kjøpt til blodpris og bare spilla på en måned eller 2 før det ble lagt på støvhylla, prøvde det igjen for noen månder siden.. ingen forbedring bortsett fra at man kunne får seg 1k skade våpen til billigpris... som igjen gjorde hardcore run til hell og inferno som en lek..... + at spillet har en dårlig replay value, banene er nesten helt lik vær gang, og man kjenner seg raskt igjen hvor man skal gå, og veldig mange baner har ingen variasjon i det heletatt... Bossruns er drept, nå vil blizzard at alle skal jakte på dem unique monstrene... som igjen blir en farm run... .. alt dette får jeg gjort på under en uke... og jespa meg gjennom mye gameplay... Inteligensen til monstrene er samme som i StarCraft 2 vil jeg si så man kan lure monstrene runt hele tiden........ Hvordan kan dette spillet være laget av blizzard... Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Dette ville jeg ha vekk day one. synd de brukte så lang tid, nå er det ingen som spiller lenger. Lenke til kommentar
johncl Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 At noe er "valgfritt" i spill er et ubrukelig argument - spilleren gjør det de føler er best for karakteren sin. Men AH er jo innlysende der for å gjøre det lettere å nettopp selge og få fatt i nytt utstyr for de som velger den måten å spille på. Man kan utmerket klare å spille gjennom hele spillet på Inferno selv med bare loot man finner selv og crafter. Faktisk er utfordringen desto større. For de som vil ha bedre loot raskere kan i så måte selge på AH og kjøpe nytt. For de som er virkelig utolmodige kan bruke RMAH. I mine øyne gir et slikt system flere måter å spille spillet på enn uten disse. Det er derfor jeg føler dette ofte handler om "skrytefaktoren" (e-peen) som forsvinner, noe jeg kanskje ikke kopler særlig med og ikke har helt forståelse for. I D2 måtte man åpne masse dustete trade spill med kårni navn som "WTB IK HELM" eller noe slikt - eller oppsøke ebay eller tvilsomme trade sites (selv om det også var gode forum for trade også). Ved å bygge dette rett inn i spillet så sikrer man både en lettere måte å bytte ting, samt en sikrere måte å gjøre det på hvis man først velger å bruke ekte penger på det. D3 kan spilles på mange måter. F.eks. som et eksperiment har jeg bygget meg et sett med bare blue items (dvs magical med bare 2 mods) og kan spille store deler av Inferno med det. Utrolig morsom utfordring. Så man har jo en del ting man kan gjøre hvis man ikke er så opptatt av "e-peen". Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Altså, dette er klart helt seint, men dette er et steg i riktig retning, hvis Loot 2.0 systemet er ok implementert, så kan jeg vurdere å spilleD3 igjen 2 Lenke til kommentar
Salbahis Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 di bare sier di skal fjerne ah, tipper di ikke gjør det, akuratt som di lovet pvp. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Ser at det er en hel haug med "to late" kommentarer. Bra at Blizzard kommer med en expansion til Diablo 3 da, som gjør at de kan få "resatt" powernivået tildels og komme med nytt innhold som gjør at de får inn spillere igjen. Ser noen kommenterer at man ikke MÅ bruke auksjonshuset i D3 nå, men det stemmer vel ikke helt, ettersom drop-raten er lagt så lavt at du ellers går rundt i utrolig dårlig gear. Dessuten er problemet at man finner for lite loot som er bra problemet. En av tingene som gjorde at jeg spillte D2 masse var at jeg fant et bra barbarian-item med necromanceren min, så lagde jeg meg gjerne en barbar for å få brukt itemet. Konklusjonen min er at Blizzard er bra sent ute her, men at denne endringen + en expansion nok vil gjøre veldig mye for å få folk tilbake til spillet. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Det er ikke noe gøy med et spill hvor du kan kjøpe deg bedre utstyr enn du normalt ville funnet på egenhånd. Diablo 1 voldtar Diablo 3. Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Men AH er jo innlysende der for å gjøre det lettere å nettopp selge og få fatt i nytt utstyr for de som velger den måten å spille på. Man kan utmerket klare å spille gjennom hele spillet på Inferno selv med bare loot man finner selv og crafter. Tja. Jeg spilte hardcore, og hadde ingen problemer med act 1 inferno, men act 2 var umulig. Så fort jeg satte min fot i marka så ville jeg bli onehittet (og jeg var bygd så defensivt som mulig). Det var ikke mulig for meg å få gode nok items i act 1, til å overleve i act 2. Dette kan selvsagt ha blitt endret på i ettertid, er lenge siden jeg spilte nå. Jeg er dog enig i at auksjonshuset sannsynligvis gjorde mer skade enn det gjorde godt. Jeg lurer på om de ikke heller skulle ha laget et trade-auction-house som liknet veldig på det gamle (?). Legge ut en item for trade. Dersom noen trykker på den ser de hva du har skrevet du er interesert i. Du spiller videre, noen finner den og sender deg et offer, og du får en liten "chatbubble" med et tilbud i. Jeg er ikke interesert i å lage games som heter WTB IK HELMET eller stå å spamme i en chat lenger. Lenke til kommentar
Salbahis Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Hvorfor skal må man på død å liv bytte utstyr med andre? Kan di ikke bare gjør utstyret så pass lett/vanskelig å lage/finne at du ikke trenger å gjøre det? Det må vell være best at du kan runde spillet med det utstyret du selv finner? Lenke til kommentar
Licht Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 (endret) Ser ikke helt hvorfor de fjerner Gold AH, gull har tross alt ingen annen funksjon i spillet. Potions dropper fortere enn man rent mekanisk kan bruke dem, og repair costs dekkes inn bare av reine gold drops, og crafting bortsett fra med gems er ganske meningsløst etter et visst punkt. Til og med gems er liksom ikke en løpende kostnad, siden man kan klakke dem utav gear og bruke på nytt etter å ha laget seg et par sett med høyeste kvalitet Ellers er det kanskje betimelig å minne om at man handlet med andre spillere i D2 også, men da var systemet uregulert, UI-løst og hele greien ble mye mindre attraktivt - selv om det da, som nå, var den mest tilgjengelige måten å geare opp helt grunnleggende til å få gjort noe i endgame. For å illustrere: Hvis du stort sett har ilevel 63 rares kan du gjennomføre en extreme makeover til under 2m gold hvor du øker skade og helse med to-tre ganger, og dytter MF, ønskede stats (crit chance/damage/regen/whatever) og klassespesifikke bonuser opp til et nivå hvor du ikke primært er i veien for gruppen lenger når man spiller med Monster Power. 2 millioner har du nesten garantert samlet opp i løpet av spillet om du er level 60 og har fullført Inferno. Derfra kan man realistisk geare opp til gode items, enten man blåser et astronomisk beløp på AH eller faktisk er heldig med drops, som høyere MF jo gir deg en statistisk signifikant sjanse til å være. Så med mindre man sitter med et masochistisk ønske om å være fanget i en sirkel av lav MF hvor rene oppgraderinger er sjeldne og eventuelle gode drops ikke nødvendigvis er relevante for dine karakterer (yay for semi-random legendaries og set items) så er et innebygget handelssystem en av de mest logiske utviklingene fra D2. Fort gjort å glemme i blodtåka, I guess. Blir spennende å se om "Loot 2.0" (urk) medfører noe annet enn en annen type inflasjon. Også selvfølgelig at handelssystemet slutter å faktisk være et system, og i stedet funksjonelt sett er nede på Diablo 2-nivå. Nå snakker jeg bare om tjenestene i selve spillet - det beste med AH i D3 var at det fjernet behovet for tredjepartssider, som sikkert kommer til å blomstre igjen nå. Setter pris på ironien i at det er folkene som ikke spiller spillet, og sikkert ikke kommer til å gjøre det igjen heller, som synes at dette er udelt strålende. Endret 18. september 2013 av Zealuu Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Argumentet på at AH er negativt for D3 føler jeg er noe vagt. Det var vel 3. parts sider som fungerte som en mellomtjener for kjøp og salg før D3. Blizzard har vel strengt tatt gjort det slik at man tryggere kan handle med andre spillere uten å risikere å bli svindlet for enten penger eller gear. Slik sett synes jeg det er fint med AH. Særlig når det dropper noe man kanskje ikke har bruk for. Både RMAH og AH var, så vidt jeg vet, frivillig å bruke. De som brukte AH enten aktivt eller når de var lei av å farme seg opp til neste act, ville vel uansett tydd til en slik 3. parts side for å skaffe dette gearet uansett. Jeg synes blizz i det minste kunne holdt på AH (RMAH kan for min del bare forsvinne) samtidig som de gjorde sitt for at man ikke skulle være nødt til å ta i bruk dette i det heletatt. Lenke til kommentar
BonBattery Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Oversettelse: Vi tjente ikke nok penger pÃÃÂ¥ AH. Oversettelse: NÃÂ¥ har vi melket spillerne for alle pengene de er villige til ÃÂ¥ gi oss, sÃÂ¥ nÃÂ¥ kan vi "late som om vi fant ut at auksjonshuset var en dÃÂ¥rlig idê først nÃÂ¥, og fjerne det", "slik at de blir litt glade og kanskje biter pÃÂ¥ trÃÂ¥den og kjøper expansion packs nÃÂ¥r vi lager dem til diablo." For et trist, kynisk og hÃ¥pløst syn pÃ¥ livet. http://dictionary.reference.com/browse/irony Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Ser ikke helt hvorfor de fjerner Gold AH, gull har tross alt ingen annen funksjon i spillet. Potions dropper fortere enn man rent mekanisk kan bruke dem, og repair costs dekkes inn bare av reine gold drops, og crafting bortsett fra med gems er ganske meningsløst etter et visst punkt. Til og med gems er liksom ikke en løpende kostnad, siden man kan klakke dem utav gear og bruke på nytt etter å ha laget seg et par sett med høyeste kvalitet Ellers er det kanskje betimelig å minne om at man handlet med andre spillere i D2 også, men da var systemet uregulert, UI-løst og hele greien ble mye mindre attraktivt - selv om det da, som nå, var den mest tilgjengelige måten å geare opp helt grunnleggende til å få gjort noe i endgame. For å illustrere: Hvis du stort sett har ilevel 63 rares kan du gjennomføre en extreme makeover til under 2m gold hvor du øker skade og helse med to-tre ganger, og dytter MF, ønskede stats (crit chance/damage/regen/whatever) og klassespesifikke bonuser opp til et nivå hvor du ikke primært er i veien for gruppen lenger når man spiller med Monster Power. 2 millioner har du nesten garantert samlet opp i løpet av spillet om du er level 60 og har fullført Inferno. Derfra kan man realistisk geare opp til gode items, enten man blåser et astronomisk beløp på AH eller faktisk er heldig med drops, som høyere MF jo gir deg en statistisk signifikant sjanse til å være. Så med mindre man sitter med et masochistisk ønske om å være fanget i en sirkel av lav MF hvor rene oppgraderinger er sjeldne og eventuelle gode drops ikke nødvendigvis er relevante for dine karakterer (yay for semi-random legendaries og set items) så er et innebygget handelssystem en av de mest logiske utviklingene fra D2. Fort gjort å glemme i blodtåka, I guess. Blir spennende å se om "Loot 2.0" (urk) medfører noe annet enn en annen type inflasjon. Også selvfølgelig at handelssystemet slutter å faktisk være et system, og i stedet funksjonelt sett er nede på Diablo 2-nivå. Nå snakker jeg bare om tjenestene i selve spillet - det beste med AH i D3 var at det fjernet behovet for tredjepartssider, som sikkert kommer til å blomstre igjen nå. Setter pris på ironien i at det er folkene som ikke spiller spillet, og sikkert ikke kommer til å gjøre det igjen heller, som synes at dette er udelt strålende. Koker ned til den samme problematikken uansett, det er all gear-dependencien som gjør spillet kjedeligere enn det kunne ha vært, å bøte på dette med AH er en halveis-løsning. Spillet er alt for styrt av gear. AtW Lenke til kommentar
Licht Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 (endret) Vel, gear er et av hovedsystemene for progresjon i spillet. Helt legitimt å ikke like det, men da er ikke problemet ditt begrenset til Diablo 3. Det er sånn sjangeren fungerer, med vekslende grader av variasjon. Endret 18. september 2013 av Zealuu 2 Lenke til kommentar
TMfrantic Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Kjempeflott! Nå gjenstår det bare at de skriver en skikkelig god story, og slutter med 'barne-tv forteller teknikken'. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Vel, gear er et av hovedsystemene for progresjon i spillet. Helt legitimt å ikke like det, men da er ikke problemet ditt begrenset til Diablo 3. Det er sånn sjangeren fungerer, med vekslende grader av variasjon. Det er ikke noe med sjangeren som sier det må være sånn, blir som borderlands, loot må kke være en viktig del av FPS selv om det er det i borderlands. Jeg personlig mener sjangeren har godt av en revitalisering, det har alt for vidtrekkende negative konsekvenser med loorfokusen, feks en håpløs vanskegradsprogresjon. AtW Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Uenig med deg der Atw. Er jo jakten på bedre gear som driver meg, samt flere, igjennom slike spill. At man er nødt til å skaffe bedre gear for å komme videre ser jeg selv som positivt. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Borderlands er et skrekkelig dårlig eksempel, siden det helt eksplisitt er en blanding av FPS- og ARPG/"Diabloklone"-sjangeren, med kjernegameplay fra FPS og systemer fra ARPG. Jeg kommer ikke på noen ARPG-er hvor gear ikke er et av progresjonssystemene. Og jeg har spilt en del slike. Om du synes selve kjernegameplayet, altså det å eksplodere horder av datagenererte monstre mens karakteren din blir gradvis sterkere, er kjedelig, så tror jeg ikke noen versjon av Diablo 3 (eller 1-2) vil gjøre deg fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå