Gå til innhold

Bør "dumme" personer få barn?

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Siden "livet" etter min mening er en evig læringsprosess så kan jeg ikke bortvelge de delene av "livet" som ikke "passet" meg der og da, og fremdeles si at: Jeg har gått for mine muligheter, fordi disse mulighetene besittes av de som jeg kommer til å møte, og disses meninger må samsvare med mine egne egoistiske mål, samtidig som jeg må være en produktiv samfunnsborger. Hvem forulemper jeg da ved min tilstedeværelse? Og er det ikke disses naturlige potensial at de møter akkurat meg, her og nå?

:love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hos kriminelle foreldre faller avkommet oftere dårlig ut enn hos vanlige foreldre, hos giddaløse trygde snylter foreldere faller oftere avkommet dårlig ut, har sett nok eksempler på begge deler opp gjennom livet til at det ikke kan være tillfeldig og det er i så fall disse som bør begrenses for reproduksjon, for disse menneskene trenger vi like mye som søppel på gaten.

På den annen side har vel mennesker som mener at visse grupper er søppel som burde elimineres gjort langt mer skade enn "trygdesnyltere", og slik sett kanskje mer skade enn vanlige kriminelle også. Det er også slik at både Hitler og Stalin var arbeidsfetisjister, så det beste hadde nok vært å sterilisere arbeidsfetisjister/psykopater.

Lenke til kommentar
Nå må du også huske at de med høyere utdanning lever lengre.

I tillegg må vi huske at i dagens kjøttmarked er intelligens, i motsettning til historisk, svært høyt verdsatt. Det er t.o.m. en voksende tendens at intelligente, og velstående, menn får to "kull" med unger.

Segmenterer vi befolkningen i to grupper vil vi, med denne teorien i mente, se at en gruppe blir smartere mens den andre dummere. Idiocracy teorien vil da i verste fall betyr en splittelse av menneskeheten, ala Eloi og Morlocks.

Det er ikke "dumme" barn jeg er redd vi skal få for mye av. Det er ikke intelligens og utdannelse som sier hvor nyttig en person er for samfunnet. Vi trenger faktisk boss tømmere, folk til å jobbe i kassen på rema og andre yreker der man ikke trenger utdannelse og kan være relativt "dum" like mye som vi trenger ingenører, leger, advokater osv der man må være "smart". Det vi bør begrense er de om ikke er nyttige for samfunnet.

Hos kriminelle foreldre faller avkommet oftere dårlig ut enn hos vanlige foreldre, hos giddaløse trygde snylter foreldere faller oftere avkommet dårlig ut, har sett nok eksempler på begge deler opp gjennom livet til at det ikke

kan være tillfeldig og det er i så fall disse som bør begrenses for reproduksjon, for disse menneskene trenger vi like mye som søppel på gaten.

Nå finnes det ingenting som tyder på det du nevner her er gentisk betinget. Faktisk peker emperien mer i retning av at det er miljøet som er den avgjørende faktor. Så jeg skjønner ikke logikken din helt her.

Jeg sa aldri at det var genetisk, det er det ingenting som tyder på, men barn som vokser opp med f eks arbeidsløse foreldere, alkoholikere, små kriminelle osv osv blir påvirket i sitt miljø og oppvekst og ender oftere opp likedann med foreldrene. Det er ikke det genetiske som gjør det men miljøet / påvirkningene de vokser opp under. Logikken er grein nok den:

barn som vokser opp til en lav utdannelse/jobb >> barn som vokser opp til å bli negativ for samfunnet.

Hvis man da antar at påvirkning enten genetisk eller miljøbasert, medfører oftere dårligere kvalitet hos dårligere foreldre, noe jeg forøvrig tror har en sammenheng, men som du påpeker, mindre genetisk, men likevel merkbart.

Hos kriminelle foreldre faller avkommet oftere dårlig ut enn hos vanlige foreldre, hos giddaløse trygde snylter foreldere faller oftere avkommet dårlig ut, har sett nok eksempler på begge deler opp gjennom livet til at det ikke kan være tillfeldig og det er i så fall disse som bør begrenses for reproduksjon, for disse menneskene trenger vi like mye som søppel på gaten.

På den annen side har vel mennesker som mener at visse grupper er søppel som burde elimineres gjort langt mer skade enn "trygdesnyltere", og slik sett kanskje mer skade enn vanlige kriminelle også. Det er også slik at både Hitler og Stalin var arbeidsfetisjister, så det beste hadde nok vært å sterilisere arbeidsfetisjister/psykopater.

Det er forskjell på å verdsette de som arbeider og være "arbeidsfetisjist" som du kaller det, i følge tester om hvor jeg står politisk så har jeg en god vei igjenn til Hitler, heldigvis :p . Jeg sa ikke at vi burde eliminere de negative sammfunselementene som i å gasse de, men når man begynner å snakke om å begrense formeringen hos de "dumme" så mener jeg at de "dumme" er mer samfunns nyttig enn de negative samfunns elementene. Ikke kom å si at kriminelle, narkomane osv ikke er negativt for samfunnet , de gir absolutt ingen bidrag, bare kostnader og trøbbel, men de er jo mennesker de og. Jeg ville bare understreke at det er tull å snakke om å begrense forplantningen hos de "dumme" istedenfor de negative samfunns elementene.

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar

Folk som ikke kan ta vare på barnet selv burde ikke få lov til og få barn. Det gjelder til og med dem som har blitt fratatt ett barn fra barnevernet, men de skulle hat mulgiheten til og ta en grundig sykisk test for og se om dem hadde forbedret seg, og kanskje fått lov igjen.

Når verden blir så overbefolket at FN, EU og alle de der tromfer gjennom ett eller to barns politikk så syntes jeg det kanskje kan bli gitt tilatelse til personer som utmerker seg innen noe til og få flere barn. Super smart, uvanlig sterk, god musikk sans, osv.

Det med frontkjempere. De viste neppe om det grusomste tingenne Hitler gjorde, og de viste neppe om hvordan det faktisk var på øst fronten. Øst fronten ble vel glorifisert av nazistisk propaganda, og mange unge lot seg sikkert lokke av det. Når de først kom dit var det ikke bare og si opp og dra hjem igjen heller. Det at de støttet en anti jødisk politikk var vel heller ikke så rart på den tiden, det var fryktlig vanlig og ikke like jøder før WWII.

Lenke til kommentar

For å bli med i frontkjemparane skulle ein ha augene bra lukka i forhold til det som skjedde under invasjonen. Greit at tyskarane ikkje skraut om overgrepa imot norske soldatar, gisseltakinga av sivile og nedbrenning av grender. Men det burde vere mogleg å finne ut at terrorbombing imot norske tettstader skjedde under invasjonen.

Går ein so inn i det apparatet med alt det kommunisthatet som var i organisasjonen, so bør ein vere klar over at ting kan skje. Som at ingen av frontkjemparane fekk lov til å basere seg på å slåst i Finland. (Leningrad var nært nok for tyskarane.)

Folk med intelligens på nivå med Lene Aleksandra og under, burde ha hatt forbud mot å få barn.

So lenge Lene Aleksandra ikkje vil vere min er det tydeleg at ho ikkje er dum nok. Ja til fordumming!

Lenke til kommentar
For å bli med i frontkjemparane skulle ein ha augene bra lukka i forhold til det som skjedde under invasjonen. Greit at tyskarane ikkje skraut om overgrepa imot norske soldatar, gisseltakinga av sivile og nedbrenning av grender. Men det burde vere mogleg å finne ut at terrorbombing imot norske tettstader skjedde under invasjonen.

Det du beskriver der var vanlig for alle parter under krig i den tiden. De allierte teppe bomba også tyske og tysk okuperte byer, russere og helt sikkert allierte også overgrep seg mot mange kvinner, det har bare blitt mer dysset ned alt det slemme den snille siden gjorde. Alle tyskere var ikke onde, noe som en lett kan få intrykk av, og alle allierte var ikke skinnende helter enda de alle beskrives slikt. Det var neppe no særlig forskjelle på soldatenne på hver side, dem var nog ganske like slemme og snille i oppførselen. Det er de høyere opp som var klar over alt de forferdelige som er slemme, soldatenne selv er bare unge folk som har lyst på spenning eller trur de gjør noe for fedrelendet.

Kan jo tenke deg alt det grusome som må ha skjedd under krigen.

A = "alt det grusome som ble gjort av amerikasnke soldater i Irak"

B = "Alt som ikke har lekket av det dem gjorde"

C = "Antall ekstra overgrep det ville vert i Irak om soldater ikke vile vert redd for den intense kontrollen fra media"

D = "Forskjell i antall soldater fra Irak og WWII"

E = "Forskjell i Lengde med intens krig"

Antall overgrep = (A + B + C) * D * E = En hel masse

Det du beskriver der var vanlig for alle parter under krig i den tiden. De allierte teppe bomba også tyske og tysk okuperte byer, russere og helt sikkert allierte også overgrep seg mot mange kvinner, det har bare blitt mer dysset ned alt det slemme den snille siden gjorde. Alle tyskere var ikke onde, noe som en lett kan få intrykk av, og alle allierte var ikke skinnende helter enda de alle beskrives slikt. Det var neppe no særlig forskjelle på soldatenne på hver side, dem var nog ganske like slemme og snille i oppførselen. Det er de høyere opp som var klar over alt de forferdelige som er slemme, soldatenne selv er bare unge folk som har lyst på spenning eller trur de gjør noe for fedrelendet.

Kan jo tenke deg alt det grusome som må ha skjedd under krigen.

A = "alt det grusome som ble gjort av amerikasnke soldater i Irak"

B = "Alt som ikke har lekket av det dem gjorde"

C = "Antall ekstra overgrep det ville vert i Irak om soldater ikke vile vert redd for den intense kontrollen fra media"

D = "Forskjell i antall soldater fra Irak og WWII"

E = "Forskjell i Lengde med intens krig"

Antall overgrep = (A + B + C) * D * E = En hel masse

Lenke til kommentar

Helt enig. Og et annet argument, de som ville kjempe mot kommunismens fremgang i Europa hadde ingen andre alternativer. Og det var det frontkjemperne gjorde da de sloss på østfronten. Det er lett å se i ettertid hvilken trussel kommunismen faktisk var for østeuropa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...