FiskePinna Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Hørte på nyhetene idag at en dansk professor som er spesialist på barns inteligens mente at man burde se på muligheten for å begrense hvor mange barn "dumme" personer kan få. Dette er et svært kontroversielt tema, og jeg lurer da på hva forumbrukerne her mener. For en tid tilbake var det en sak med hu i troms som ble fratatt foreldreretten pga. lav IQ. Hun ble karakterisert som mildt psykisk utviklingshemmed. Det jeg stusset litt på da jeg så reportasjen hjemme fra henne var at hun ikke bli intervjuet eller sa et ord. Begynte å lure litt på om det var fordi hun ikke kunne prate...? Anyways, er forslagt til dansken lurt? Tenk på psykisk utvilingshemmede (folk med "Downs"). Hvis en med Downs får barn er nok sjansen ganske stor for at barnet også får Downs. Bør disse få barn. Det finnes også mange ting man ikke vet om er arvelig osv. Spøsmålet er egentlig om samfunnet idag er kommet så langt at vi kan tillate oss å gå imot en darwinistisk prossess og ta oss "råd" til å ha alle elementer i samfunnet. Hvilke av disse bør kunne få barn: *Psykisk utviklingshemmede. *Narkomane (med stor sjanse for hiv/aids) *Pedofile (man vet ikke om det er arvelig) *Voldelige og kriminelle -->Bør man (staten) kunne tvangssterilisere personer? Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Liker ikke ideen, men jeg er kanskje gammeldags. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Folk som ikkje kan ta seg av ungen sjølv, bør heller ikkje ha rett til å få ungar. Kan ikkje staten tvangssterilisere då? Eg kjende (døydde i fjor) ein psykisk ustabil mann som tok livet av kona si. Han var visst tvangssterilisert sa folk. Lenke til kommentar
blackcurrant Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Eg har eigentleg ikkje skjønt korfor staten fekk sigøynarar tvangssterilisert - og ikkje frontkjemparar i SS. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Det har du jammen rett i :!: Trådstartaren er attpåtil "*Brukeren er permanent utestengt*". Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Eg har eigentleg ikkje skjønt korfor staten fekk sigøynarar tvangssterilisert - og ikkje frontkjemparar i SS. Etter å ha lest dette så må jeg si meg enig med trådstarter. Lenke til kommentar
blackcurrant Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Eg vil gjerne få presisere at eg ikkje er for tvangssterilisering av sigøynerar. Litt meir usikker på SS waffen, men mange av den gjengen daua uansett. Endret 6. mai 2008 av blackcurrant Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 hehe , steike for en evig bra bump faen meg så syko lenge siden også da , hehehe Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Eg har eigentleg ikkje skjønt korfor staten fekk sigøynarar tvangssterilisert - og ikkje frontkjemparar i SS. Etter å ha lest dette så må jeg si meg enig med trådstarter. Hadde bare Hitler fått fortsatt litt til å så hadde han blitt ferdig med jødene og sigøynerne og da hadde han kanskje begynt på oss nerder som sitter på diskusjon.no om nettene. Lenke til kommentar
blackcurrant Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Øh... Eg ser at den setninga mi kan tolkast begge vegar. Det eg lurer på er korfor staten ikkje tvangssteriliserte frontkjemparane, når dei først herja på det grovaste med ein forholdsvis uskuldeg etnisk minoritet. Sigøynerane hadde jo ikkje gjort noko samanlikna med waffen SS. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Det eg lurer på er korfor staten ikkje tvangssteriliserte frontkjemparane, når dei først herja på det grovaste med ein forholdsvis uskuldeg etnisk minoritet. Sigøynerane hadde jo ikkje gjort noko samanlikna med waffen SS. Man visste vel selv på den tiden at politisk tilhørighet ikke hovedsaklig var genetisk betinget? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Ideelt sett burde ikke staten ha en slik rett, men rent praktisk er må muligheten være til stede. Personer som ikke mentalt er i stand til å klare seg selv, burde ikke ha rett til å formere seg. Det krever en vis mental evne for å oppdra et barn, og en foreldre som er "dummere" enn sin 5-åring er ikke noen god foreldre. Lenke til kommentar
blackcurrant Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) Kalinken: Nei, det gjorde dei ikkje. Sjå på behandlinga av tyskarkvinnene og tyskarungane. Endret 7. mai 2008 av blackcurrant Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 fem år gammelt innlegg? Er det noe å dra opp.--? Men , de bør ikke formere seg, nei. La oss skape det rene. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 (endret) blackcurrant: Hvilke aspekter ved behandlingen tenker du på helt konkret? Endret 7. mai 2008 av Kalinken Lenke til kommentar
operg Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Den rene, ariske overmenneskerasen med muskler av stål og 140 i IQ! Sig heil! Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Den rene, ariske overmenneskerasen med muskler av stål og 140 i IQ! Sig heil! Den vil da mest sannsynlig komme av seg selv. Når folk med høy IQ skal skaffe seg en partner søker de en annen med høy IQ, det samme gjelder også for de pene. Det samme gjelder også for de dumme og stygge, de holder seg til sitt eget segment. Lenke til kommentar
operg Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Det finnes da mange eksempler på at smarte og/eller rike mennesker velger partnere som er pene, men mindre intelligente. Du kan heller ikke kategorisere dumme og stygge sammen; gå på et gjennomsnittlig Mensa-møte og se om medlemmene er over gjennomsnittlig pene. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Den rene, ariske overmenneskerasen med muskler av stål og 140 i IQ! Sig heil! Den vil da mest sannsynlig komme av seg selv. Når folk med høy IQ skal skaffe seg en partner søker de en annen med høy IQ, det samme gjelder også for de pene. Det samme gjelder også for de dumme og stygge, de holder seg til sitt eget segment. Samtidig som kosmetikk og plastiske operasjoner gjør det stadig vanskeligere å se hvilke gener folk i utgangspunktet har. Forøvrig hadde vel denne tendensen vært atskillig sterkere i et samfunn hvor man ikke hadde hatt sosialdemokratiet for å utjevne forskjellene mellom folk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå