StigØyvann Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Spekulasjoner om Live View har skylden.Fotograf drept av tog Lenke til kommentar
Nohanna Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 "Objects on screen may be closer than they appear" må snart være til stede på alle kameraer. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Slimda Skrevet 18. september 2013 Populært innlegg Del Skrevet 18. september 2013 Darwin-awards. 19 Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Ville det ikke være hans egen skyld siden han ikke fulgte med på hvor det store, tunge toget var selv? Nå får vi vel disclaimer når kameraet starter opp: "Don't stand in front of a moving train while taking photos".. Men selvfølgelig synd at sånt skjer.. 1 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Er nok hverken tog eller live-view som "drepte" noen denne gangen, heller! "Uaktsomt drap" på seg selv er vel mer dekkende.... 2 Lenke til kommentar
nonplusultra Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Altså på tide å forby Live View 1 Lenke til kommentar
EskeRahn Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Altså på tide å forby Live View...Eller kræve bevis på IQ over 60 før man må købe et kamera... 3 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Det er da vel så farlig (eller farligere) å holde søkeren inntil øyet - med en ultravidvinkel har du ingen idé om hvor tett du er på kanten, og med søkeren inntil øyet ser du ingenting annet - med liveview har du i alle fall en sjanse til å kunne se noe rundt... 1 Lenke til kommentar
tow Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Jeg lukker bare unntaksvis venstre øye når jeg ser gjennom søkeren. Er det unormalt? Er det noe galt med meg? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Det er da vel så farlig (eller farligere) å holde søkeren inntil øyet - med en ultravidvinkel har du ingen idé om hvor tett du er på kanten, og med søkeren inntil øyet ser du ingenting annet - med liveview har du i alle fall en sjanse til å kunne se noe rundt... Og det er vel der problemet er - bruk av ekstrem vidvinkel. Samt påtrengende mangel på sunn fornuft. Jeg lukker bare unntaksvis venstre øye når jeg ser gjennom søkeren. Er det unormalt? Er det noe galt med meg? Jeg lukker ikke venstre øye, for da ser jeg ingenting gjennom søkeren Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Og det er vel der problemet er - bruk av ekstrem vidvinkel. Samt påtrengende mangel på sunn fornuft. Jeg lukker ikke venstre øye, for da ser jeg ingenting gjennom søkeren Ja, det er det jeg tenker også, live-view får vel ikke utgangspunktet ikke ting til å virke særlig mye lenger unna enn søker? Og mangelen på fornuft er jo påtakelig. AtW Lenke til kommentar
tow Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Og det er vel der problemet er - bruk av ekstrem vidvinkel. Samt påtrengende mangel på sunn fornuft. Jeg lukker ikke venstre øye, for da ser jeg ingenting gjennom søkeren Ser du i søkeren med venstre øye? Er ikke det litt vanskelig? Lenke til kommentar
tow Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Ja, det er det jeg tenker også, live-view får vel ikke utgangspunktet ikke ting til å virke særlig mye lenger unna enn søker? Og mangelen på fornuft er jo påtakelig. Lurer på om ikke noen kan få et "dataspill forhold" til det de ser i live view. Det er på en skjerm, ergo er det et annet sted... Selv bruker jeg aldri live view. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Ser du i søkeren med venstre øye? Er ikke det litt vanskelig?Kun hvis du er høyreøye-dominant. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 (endret) Ser du i søkeren med venstre øye? Er ikke det litt vanskelig? Som Sutekh er inne på, så er jeg venstre-øye dominant. En bieffekt av det, er det å flytte søkeren til venstre side av huset (sett bakfra) er en meget dårlig ide. Endret 18. september 2013 av tomsi42 Lenke til kommentar
CardinalGuzman Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Lurer på om ikke noen kan få et "dataspill forhold" til det de ser i live view. Det er på en skjerm, ergo er det et annet sted... Selv bruker jeg aldri live view. Live view er fantastisk når man skal ta skarpe bilder i lav belysning, som f.eks nattefoto av byer eller landskap. Lenke til kommentar
tow Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Kun hvis du er høyreøye-dominant. Skjønte det, men nesa kommer i veien for rattet som styrer fokuspunktene. Måtte teste, bare for kjenne hvordan det er.. Live view er fantastisk når man skal ta skarpe bilder i lav belysning, som f.eks nattefoto av byer eller landskap. Er litt vanskelig å få til med en D700... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 (endret) Er litt vanskelig å få til med en D700... du får kjøpe deg et kamera som klarer og fotografere i mørkere omgivelser Endret 18. september 2013 av Nautica 1 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Skjønte det, men nesa kommer i veien for rattet som styrer fokuspunktene. Måtte teste, bare for kjenne hvordan det er..Har aldri vært et problem for meg på D80, største problemet for min del er fettflekker på skjermen. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Skjønte det, men nesa kommer i veien for rattet som styrer fokuspunktene. Måtte teste, bare for kjenne hvordan det er.. Var aldri et problem for meg på 30D-en. Har aldri vært et problem for meg på D80, største problemet for min del er fettflekker på skjermen. Det opplever jeg først på husene med søkeren i venstre hjørne. Og verre blir det touch aktivert ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg