Zemeckis Skrevet 30. september 2003 Rapporter Del Skrevet 30. september 2003 Hei Sa denne artikkelen hos gamereactor.THX sertifisert lyd i kommende spill .Hva synes dere der ut om dette da?Jeg synes at det er flott :wink: Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 30. september 2003 Rapporter Del Skrevet 30. september 2003 Høres meget bra ut, indeed. Dette kan i beste fall føre til at spillutviklerne satser mer på lyd enn før, noe som vil gi en jevnt over bedre spillopplevelse for deg & meg :-) Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 30. september 2003 Rapporter Del Skrevet 30. september 2003 ren MIDI er jo så altfor altfor overlegen i kvalitet, tenk deg du går inn i ett helt mørkt rom med lommelykt og så kommer det en skikkelig skummel midi-juletresang i bakgrunnen... JEG får i vetfall ikke sove den natten! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 30. september 2003 Rapporter Del Skrevet 30. september 2003 ren MIDI er jo så altfor altfor overlegen i kvalitet, tenk deg du går inn i ett helt mørkt rom med lommelykt og så kommer det en skikkelig skummel midi-juletresang i bakgrunnen... JEG får i vetfall ikke sove den natten! Er faktisk mye sant i det du sier.. Husker jeg spilte endel "Nightmare 3D" på den gamle 486'en. Skummelt :o Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 30. september 2003 Rapporter Del Skrevet 30. september 2003 Dette ser jeg virkelig fram til Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 30. september 2003 Rapporter Del Skrevet 30. september 2003 Å HERREGUD jeg KLARER ikke å vente lenger på Need For Speed Underground!! Men sånn by the way...Må man ha et lydkort(og/eller høyttalere) som støtter THX for å få oppleve lydene på sitt beste? *blondt spørsmål* Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 30. september 2003 Rapporter Del Skrevet 30. september 2003 "]Å HERREGUD jeg KLARER ikke å vente lenger på Need For Speed Underground!! Men sånn by the way...Må man ha et lydkort(og/eller høyttalere) som støtter THX for å få oppleve lydene på sitt beste? *blondt spørsmål* du kan ha et poeng der! Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 30. september 2003 Rapporter Del Skrevet 30. september 2003 søren...da må vel jeg bytte ut mitt SB Live! 5.1 kort...gah..*begynne å spare*...dyyr høst dette hehe Lenke til kommentar
Blib Skrevet 30. september 2003 Rapporter Del Skrevet 30. september 2003 For å utnytte THX-lyd må man nesten ha THX-høytalere også ja Men er THX så mye bedre enn det vi i dag har? EAX og alt det? Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 30. september 2003 Rapporter Del Skrevet 30. september 2003 Det eneste jeg synes thx er godt for er dypbassen. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 30. september 2003 Rapporter Del Skrevet 30. september 2003 Altså...uten at jeg er noe i nærheten av å være ekspert...men jeg vil tvile på at man trenger "THX-høyttalere" ? En høyttaler er en høyttaler er en høyttaler - right? Mens på et lydkort - som sender signalene til høyttalerne - kan det være forskjellige teknikker osv...En høyttaler gjengir jo bare det den får beskjed om..(?) Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 30. september 2003 Rapporter Del Skrevet 30. september 2003 Hvis en vanlig pc-høyttaler får beskjed om og spille veldig høyt, hva skjer da? Jo, det blir bare surr! En thx-høyttaler skal spille uten forvrengning med et visst lydtrykk i et rom som ikke er større enn det thx-høyttalerne er bygget for. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 30. september 2003 Rapporter Del Skrevet 30. september 2003 Hvorfor finnes det da THX-sertifiserte høytalere men ikke THX-verifiserte lydkort? Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 30. september 2003 Rapporter Del Skrevet 30. september 2003 Hvorfor finnes det da THX-sertifiserte høytalere men ikke THX-verifiserte lydkort? Gi deg da! http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...16&GrpID=3&s=pl Dette har jo vært på markedet en god stund! Thx ble jo opprinnelig laget for filmtitting på kino da! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 30. september 2003 Rapporter Del Skrevet 30. september 2003 Jeg tror dere har skrudd opp forventningene litt vel mye... Det blir neppe noen revolusjon i lyden selv om spillene blir THX-sertifisert. Lenke til kommentar
Jan Roger Skrevet 30. september 2003 Rapporter Del Skrevet 30. september 2003 http://home.online.no/~hroarp/Hjemmekino/thx.htm http://www.akersmic.no/article/articleview/74/ THX er ikke bare bare da.. Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 30. september 2003 Rapporter Del Skrevet 30. september 2003 Ser ikke helt poenget med THX i spill da THX opprinnelig ble konstruert for at flere hundre mennesker i en kinosal skulle kunne oppleve lydeffektene på samme måte uansett hvor en skulle få sitteplass. Som regel sitter vi vel alene foran skjermen når det spilles!? Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg angående tenknologien.. ? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 30. september 2003 Rapporter Del Skrevet 30. september 2003 Hvorfor finnes det da THX-sertifiserte høytalere men ikke THX-verifiserte lydkort? Gi deg da! :oops: :oops: :oops: Okay da. Men, uansett, som nevnt her så blir vel ikke lyden spess bedre nei.. Men det er vel et håp. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 30. september 2003 Rapporter Del Skrevet 30. september 2003 Mitt forsøk på å ta meg vann over hodet: THX er en sertifisering/kvalitetsstempel og må ikke forveksles med en teknikk. På bakgrunn av dette mener jeg at alt (kvalitets-)utstyr videre i kjeden vil dra nytte av at et tidligere ledd har denne sertifiseringen. Altså, får spillet bedre lyd (THX) så vil alle få glede av det. Det vil ikke være det samme som å lage en ny teknikk som krever at senere ledd støtter denne teknikken for å kunne gjøre nytte av den. Som f.eks en ny teknikk for realistisk 3D-lyd. Analogi: Dersom man komprimerer musikk (til f.eks. MP3 eller Ogg Vorbis) fra en Audio CD vil man dra nytte av at kvaliteten på mastringen av CD'n gjøres bedre uansett hvilket format man bruker. Noe annet blir det å skulle forbedre lyden ved å introdusere et nytt codec (f.eks. AAC eller MPC), da er det bare de som har utstyr som er kompatibelt med det ny formatet som får glede av dette. Jeg sammenligner da THX med Audio CD'n... Er jeg helt på tur? :-? NB: Jeg leste ikke linken i første innlegg før jeg skrev dette... Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 1. oktober 2003 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2003 hmm...ok. Har ikke lest artikkelen enda (skal), men det begynner å synke litt inn . Jeg tror egentlig jeg venter med å oppgradere jeg nå...med PCI-express rett rundt hjørnet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå