SjokoladeIda Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 (endret) Hei! Jeg har en teori som går ut på at sjokomelk smaker sterkere av sjokolade jo mindre o´boy-pulver du tar i melken. Test det ut hjemme og svar meg om dere er enige. Jeg er ganske sikker i min sak, og stoler hundre prosent på mine sanser (hihi litt av en empirisk person jeg, hva?) Hilsen SjokoladeIda NOTA BENE - FORVENTER SERIØSE HYPOTESER, FORSKNING og KONKLUSJONER Endret 18. september 2013 av SjokoladeIda Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Nei, synes absolutt ikke det stemmer Hva er egentlig logikken din bak det? Kan si meg enig i at det er et punkt i midten hvor den smaker best, med for lite smaker det bare melk, og med for mye blir det altfor søtt og sterkt. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Ved for stor dosering av oboy kommer man fort til et punkt hvor sukkeret tar overhånd og gjør at sjokoladesmaken ikke kommer gjennom, så det stemmer helt klart at de som er vant med å blande i masse pulver vil oppleve en smaksforbedring ved å redusere pulvermengden. Men man når selvsagt det punktet hvor det smaker mest melk også. Videre er ikke alt sukkeret i oboyen gunstig å få i seg, så det er til sin egen fordel at man reduserer mengden ned til der det faktisk smaker best. Enda bedre er å lage sin egen sjokoladedrikk uten alt sukkeret i. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Så konklusjonen blir: Følg anbefalt dosering på pakken for å oppnå best smak. 2 Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 SjokoladeIda, den 18 Sept 2013 - 00:43, sa: Hei! Jeg har en teori som går ut på at sjokomelk smaker sterkere av sjokolade jo mindre o´boy-pulver du tar i melken. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 It's like homeopathy all over again! 1 Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Noen som har lest seg opp om homøopati her? Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Noen som har lest seg opp om homøopati her? I'm sorry, it's too early in the morning for bullshit of that magnitude. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 (endret) Homøpatien besto jo i utgangspunktet av å fortynne en gitt substans såpass mye at det faktisk ikke ble noe igjen av det aktuelle "helbredende" stoffet. Mao. i likhet med "oboy teorien" er det bare vrøvl. Endret 18. september 2013 av Vice 2 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Hei! Jeg har en teori som går ut på at sjokomelk smaker sterkere av sjokolade jo mindre o´boy-pulver du tar i melken. Test det ut hjemme og svar meg om dere er enige. Jeg er ganske sikker i min sak, og stoler hundre prosent på mine sanser (hihi litt av en impirisk person jeg, hva?) Hilsen SjokoladeIda NOTA BENE - FORVENTER SERIØSE HYPOTESER, FORSKNING og KONKLUSJONER Må òg si jeg er nysgjerrig på hva du baserer dette på, og hvorfor det skulle være sånn. (Dessuten vil jeg påstå det heter 'empirisk', ikke 'impirisk', og det kan normalt heller ikke brukes som et beskrivende personlighetstrekk i denne formen. 'Empiriker' eller 'empirist' kan du derimot bruke. Til å forventer seriøse hypoteser, forskning og konklusjoner mener jeg du burde vite dette. Værsågod.) 1 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 (endret) Noen som har lest seg opp om homøopati her? Endret 18. september 2013 av afterall 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Følg doseringen og melken får rett smak. Slik er min teori Lenke til kommentar
SjokoladeIda Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 Må òg si jeg er nysgjerrig på hva du baserer dette på, og hvorfor det skulle være sånn. (Dessuten vil jeg påstå det heter 'empirisk', ikke 'impirisk', og det kan normalt heller ikke brukes som et beskrivende personlighetstrekk i denne formen. 'Empiriker' eller 'empirist' kan du derimot bruke. Til å forventer seriøse hypoteser, forskning og konklusjoner mener jeg du burde vite dette. Værsågod.) "til å forventer" ...? jeg forstår ikke. Til å forvente at folk bruker ord riktig, og IKKE MINST skriver dem riktig, mener jeg du burde vite dette. Vær så god (er forresten ikke i ett ord, Petter Smart.) Lenke til kommentar
SjokoladeIda Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 dere vil nok dø av diabetes(pga. overdosering av oboy) alle sammen. Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 (endret) "til å forventer" ...? jeg forstår ikke. Til å forvente at folk bruker ord riktig, og IKKE MINST skriver dem riktig, mener jeg du burde vite dette. Vær så god (er forresten ikke i ett ord, Petter Smart.) Satt og grubla en stund på hva pokker du mente med denne posten. Når du først skal pirke på skriveleifer i andre sine poster bør du hvertfall sørge for at din egen er leselig. On Topic: Nei, sjokoladesmaken blir ikke sterkere av mindre sjokolade. Følg anbefalt dosering så smaker den som den skal. Tror heller ikke noen her inne kommer til å dø av diabetes fordi de blander o'boyen sin sterkere en det du gjør. Endret 18. september 2013 av oddsmurf Lenke til kommentar
SjokoladeIda Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 Jeg orker ikke diskutere med døde mennesker Lenke til kommentar
Vice Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 dere vil nok dø av diabetes(pga. overdosering av oboy) alle sammen. Hva med å droppe hele Oboy tilsetningen om du er så redd for å dø av diabetes? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Oja... Bare enda ett troll antar jeg. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Doser etter behov. Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Det er dessverre ikke bare oboypulveret som inneholder sukker. Melken inneholder jo masse melkesukker som ikke engang smaker søtt, og har lettmelk har jo faktisk bittelitt mer kalorier enn cola Når jeg har lyst på "oboy", pleier jeg å bruke den usøtede alpro soyamelken, sammen med litt kakaopulver og sukralose (kunstig søtstoff). Det er litt mer arbeid å røre ut kakaopulveret, men det er et litt sunnere og kalorifattigere alternativ, og da kan man selv bestemme hvor mye sjokoladesmak og søtsmak man vil ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå