Gå til innhold

50" tv til spilling, under 5000,-

Anbefalte innlegg

Slike tester er dårlige i praksis. Du merker ikke slik ved å teste det kjapt i butikken, men joda. Er du fornøyd og det virker bra så why not. :)

Hahaha, nå må du skjerpe deg assa... når de som produserte første LCD med LED lyskilde kaller det en LED-TV så bestemmer faktisk produsenten hva det heter.

Er du uenig i det så kan du kanskje forklare meg hvorfor noen andre skulle bestemme det?

Folk som deg som ikke klarer å se logikken... da hadde kjært barn fått mange navn du.

LED-LCD-Plast-Strøm-Metall-Fjernkontroll-TV :tease:

Sier bare meningen min jeg. "Lufta er for alle", *vifter med hendene*.

Produsentene er ikke språkråd, og LED-TV er bare et kallenavn, det er ikke slik som de teknikkene som f.eks. har navnet "Motion Plus" og er et merkenavn de satt på teknologien sin.. Det er et kallenavn nesten alle bruker, over flere produsenter. Har heller ikke noe å si, er ikke sikkert utrykket har kommer derfra en gang. Det er forvirrende, og det idiotisk.

Jeg klarer å se logikken din, jeg er bare pirkete og henger meg opp i detaljer. Og jeg er forbannet på det idiotiet som gjør at elbutikker blir en enda større jungel for forbrukere. Spesielt når de sier at LED er bedre enn LCD. Blir nesten som at man skulle gått inn i butikken og sagt: "Jeg skal ha meg en sånn derre TV uten LCD, sånn... LED-TV vettu".

Hvorfor noen andre skal bestemme det? På samme måte som selskaper har skrivefeil osv. i firmanavnet deres, på nettsiden og reklamer, det trenger ikke å være korrekt fordi Mr. rik CEO sier det.

Nei, nå er det du som misforstår min logikk. :p Det der er irrellevante ting. En fjernkontroll er en fjernkontroll. En TV er en TV. Trenger du å utdype det kan du si f.eks. Bluetooth-fjernkontroll eller LCD-TV. Men det å kalle det for en LED-fjernkontroll fordi den har bakbelyste knapper er helt hull i hodet. Det har med de fundamentale egenskapene som som gjør det til den enheten det er.

Mener å huske jeg ikke skulle dra dette lenger, men klarte ikke å la være. :p

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...