Gå til innhold

50" tv til spilling, under 5000,-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, må nok enten vurdere ut plasma eller se etter en dyrere plasma. :p Eller en enda dyrere LCD (LCD, ikke LED :p).

Men jeg vet LG har noen LCD-er som er greie til spilling. De jeg tenker på koster betraktelig mer da.

LED = LCD, LED er kun hva som brukes som lyskilde for å lyse gjennom krystallene for at du skal få bilde.

Lenke til kommentar

LED TV`er er LCD TV`er.

Hvis du ikke er enig i det så vet du ikke hva LED er, enkelt å greit!!

LED-TV er et idiotisk kallenavn, for å selge noe som ikke er så revolusjonerende som de vil at kundene skal tro. For å dekke til den sannhet om at LED ikke nødvenigvis trenger å være bedre. Jeg så ingen kalle TV-er for CCFL-TV før?

Men du mener vel kanskje at det er like korrekt å skrive TV'er som TV-er også?

Hvordan er LED det samme som LCD, kan du svare meg på det? ;)

Lenke til kommentar

LED-TV er et idiotisk kallenavn, for å selge noe som ikke er så revolusjonerende som de vil at kundene skal tro. For å dekke til den sannhet om at LED ikke nødvenigvis trenger å være bedre. Jeg så ingen kalle TV-er for CCFL-TV før?

Men du mener vel kanskje at det er like korrekt å skrive TV'er som TV-er også?

Hvordan er LED det samme som LCD, kan du svare meg på det? ;)

Fordi det er LCD panel i en LED TV, er det vanskelig å forstå?

Det er bare bakgrunnsbelysningen som er LED.

Din teori blir omtrent det samme som å si at elbiler ikke er biler... annen teknologi, fortsatt en bil. LED, annen teknologi men LCD brukes fortsatt og da er det en LCD TV.

Gidder ikke diskutere dette mer... hvis noen andre vil ta opp diskusjonen så er de vel bekomme!!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi det er LCD panel i en LED TV, er det vanskelig å forstå?

Det er bare bakgrunnsbelysningen som er LED.

Din teori blir omtrent det samme som å si at elbiler ikke er biler... annen teknologi, fortsatt en bil. LED, annen teknologi men LCD brukes fortsatt og da er det en LCD TV.

Gidder ikke diskutere dette mer... hvis noen andre vil ta opp diskusjonen så er de vel bekomme!!

Det er nettopp det som er poenget. Derfor er det en LCD-TV, ikke LED-TV...

Og nei, det er ikke det samme i det hele tatt. Fordi her er ikke den avgjørende komponenten endret i det hele tatt. Før brukte de CCFL (lysrør) som bakgrunssbelysning, nå bruker de LED. Men panelene er bygget på akkurat samme teknologi, og det er det som bestemmer hvilken skjerm det er... Ergo, LCD-TV. Man sier ikke HDMI-TV bare fordi TV-en har HDMI...

LED, annen teknologi men LCD brukes fortsatt og da er det en LCD TV.

Og du må bestemme deg, er det LED-TV eller LCD-TV du stemmer for...? Plutselig er du enig i at det heter LCD?
Lenke til kommentar

Det er nettopp det som er poenget. Derfor er det en LCD-TV, ikke LED-TV...

Og nei, det er ikke det samme i det hele tatt. Fordi her er ikke den avgjørende komponenten endret i det hele tatt. Før brukte de CCFL (lysrør) som bakgrunssbelysning, nå bruker de LED. Men panelene er bygget på akkurat samme teknologi, og det er det som bestemmer hvilken skjerm det er... Ergo, LCD-TV. Man sier ikke HDMI-TV bare fordi TV-en har HDMI...

Og du må bestemme deg, er det LED-TV eller LCD-TV du stemmer for...? Plutselig er du enig i at det heter LCD?

Jeg er enig at LED er en LCD versjon av en TV, det har jeg alltid sagt?

Hvorfor kan man ikke spesifisere en LCD-variant med en ny teknologi uten at man har LCD i navnet... det er kun din regel?

Man sier for eksempel SUV i bilverden... da kommer det ikke en idiot og spør. ER DET EN SUV ELLER ER DET EN BIL?

Hvorfor? Fordi ALLE skjønner og godtar at en SUV er en spesiell variant av en bil men fremdeles en bil, akkurat på samme måte er LED en variant av en LCD.

Lenke til kommentar

Nå bruker produsentene også led...

Og? :p De har vel alltid kalt det LED-TV, det gjør det ikke mer riktig.

Jeg er enig at LED er en LCD versjon av en TV, det har jeg alltid sagt?

Hvorfor kan man ikke spesifisere en LCD-variant med en ny teknologi uten at man har LCD i navnet... det er kun din regel?

Man sier for eksempel SUV i bilverden... da kommer det ikke en idiot og spør. ER DET EN SUV ELLER ER DET EN BIL?

Hvorfor? Fordi ALLE skjønner og godtar at en SUV er en spesiell variant av en bil men fremdeles en bil, akkurat på samme måte er LED en variant av en LCD.

Det heter LCD-TV eller LED-LCD-TV, det gir jeg meg aldri på. :p

Fordi da kan denne såkalte LED-TV-er ha et annet panel enn LCD. Og strengt tatt skaper det bare forvirring når folk tror at det er forskjell på LCD-TV og LED-TV, eller tror at de har LED-panel i produktet sitt. Dessuten er det panelet som bestemmer type skjerm. F.eks. sier man plasma-TV, fordi det er en plasma-TV.

Nettopp, folk har mange uttrykk for ting. Nå er ikke "SUV" det mest definerte uttrykket heller, blir sånn circa-greier. Man kan si mye rart, og forstå mye rart, men det trenger ikke å være rett selv om.

Hvorfor skal man finne opp ekstrautrykk for ting, når det allerede finnes godt definerte terminologier? Hvorfor videreføre slik forvirrende tull når man heller kan si hva det faktisk heter slik at folk faktisk lærer hva det betyr?

Hvordan er LED en variant av LCD, når LED er en adskilt component og ikke er LCD? Trodde TN, IPS, VA, IGZO etc. var en variant av LCD jeg. ;) F.eks. TN er en variant av LCD, fordi TN = LCD.

Kall meg gjerne sta, pirkete, kverulant, idiot for den saks skyld, men jeg gir meg ikke. :p

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Og? :p De har vel alltid kalt det LED-TV, det gjør det ikke mer riktig.

Det heter LCD-TV eller LED-LCD-TV, det gir jeg meg aldri på. :p

Fordi da kan denne såkalte LED-TV-er ha et annet panel enn LCD. Og strengt tatt skaper det bare forvirring når folk tror at det er forskjell på LCD-TV og LED-TV, eller tror at de har LED-panel i produktet sitt. Dessuten er det panelet som bestemmer type skjerm. F.eks. sier man plasma-TV, fordi det er en plasma-TV.

Nettopp, folk har mange uttrykk for ting. Nå er ikke "SUV" det mest definerte uttrykket heller, blir sånn circa-greier. Man kan si mye rart, og forstå mye rart, men det trenger ikke å være rett selv om.

Hvorfor skal man finne opp ekstrautrykk for ting, når det allerede finnes godt definerte terminologier? Hvorfor videreføre slik forvirrende tull når man heller kan si hva det faktisk heter slik at folk faktisk lærer hva det betyr?

Hvordan er LED en variant av LCD, når LED er en adskilt component og ikke er LCD? Trodde TN, IPS, VA, IGZO etc. var en variant av LCD jeg. ;) F.eks. TN er en variant av LCD, fordi TN = LCD.

Kall meg gjerne sta, pirkete, kverulant, idiot for den saks skyld, men jeg gir meg ikke. :p

Saken er vel at det er produsentene som selv må bestemme.

Om du ikke er enig eller gir deg på det vil det jo si du tar feil.... det er faktisk så enkelt.

Tror jeg skal ut å kjøpe meg en SUV-bil nå :tease:

Lenke til kommentar

Saken er vel at det er produsentene som selv må bestemme.

Om du ikke er enig eller gir deg på det vil det jo si du tar feil.... det er faktisk så enkelt.

Tror jeg skal ut å kjøpe meg en SUV-bil nå :tease:

Produsentene bestemmer da nødvendigvis ikke hva som er rett. De har uansett markedsføringspersonell som tar seg av den saken, er ikke sjeldent jeg har funnet skrivefeil hos dem heller, enten det er i reklamer eller på siden deres.

Jeg mener ikke jeg tar feil, det er du som gjør det. Tror vi er sta begge to, så vi får være enige om å være uenige.

:p Jada, jada.

Lenke til kommentar

Produsentene bestemmer da nødvendigvis ikke hva som er rett. De har uansett markedsføringspersonell som tar seg av den saken, er ikke sjeldent jeg har funnet skrivefeil hos dem heller, enten det er i reklamer eller på siden deres.

Jeg mener ikke jeg tar feil, det er du som gjør det. Tror vi er sta begge to, så vi får være enige om å være uenige.

:p Jada, jada.

Hahaha, nå må du skjerpe deg assa... når de som produserte første LCD med LED lyskilde kaller det en LED-TV så bestemmer faktisk produsenten hva det heter.

Er du uenig i det så kan du kanskje forklare meg hvorfor noen andre skulle bestemme det?

Folk som deg som ikke klarer å se logikken... da hadde kjært barn fått mange navn du.

LED-LCD-Plast-Strøm-Metall-Fjernkontroll-TV :tease:

Lenke til kommentar

Var der for to dager siden, da var jo selgeren helt i mot at jeg skulle kjøpe den. Ville med en gang ha meg opp på 8k klassen. Men har lest litt og i dag drar jeg å kjøper den. Er ufattelig dårlig til å se forskjeller på tv'er, så den duger sikkert i massevis for meg :)

Hva har du lest om denne? Finner mektig lite info på nett.

Lenke til kommentar

Hva har du lest om denne? Finner mektig lite info på nett.

I hovedsak bare hvilke specs som er på den, da selgeren mente "alt" var bare tull. Kjøpte den i går, fikk også testet den på både spilling (PS3) og 2 fotballkamper. Må si jeg er veldig fornøyd. Nå har jeg dog bare kabel tv hjemme, så har ikke fått sett en skikkelig video på den. Opplevde ingen lag etc ved spilling eller noe dårlig bilde under fotballkampen, noe som er det viktigste for meg.

Hvis jeg skal klage på noe, må det være at lyden ikke er den beste kanskje. Men hvem bruker lyden ut fra tv'n i dag? :) Absolutt verdt 3999,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...