KatrinaS Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Hei. Jeg sliter veldig med inngrodde negler. Det startet med begge stortærne som jeg har operert på. Deretter begynte det på en annen tå, men jeg har midlertidig fikset deg. Og så kom det på en finger, men midlertidig fikset. Så begynner jeg å merke det på en annen også... Det er som om om neglene angriper meg. Hva skal jeg gjøre? Og ja, jeg klipper neglene mine ordentlig, men de bare glir nedi for det.. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Høres særs lite trivelig ut, men det er vel ingen andre måter å fikse det på enn med operasjon så vidt jeg veit. Men nå er jo ikke operasjonen alltid vellykket heller så da blir det jo spennende. Fettern min har hatt flere operasjoner på begge stortærne pga inngrodde negler og jeg tror de fikset det på tredje forsøk. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Er du sikker på at det er inngrodde negler, og ikke neglesopp? Siden det virker å spre seg. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Er du sikker på at det er inngrodde negler, og ikke neglesopp? Siden det virker å spre seg. Jeg er helt sikker på dette, da jeg har VELDIG mye erfaring om dette. Det fikses midlertidig etter å rive/dra/klippe den delen som har grodd nedi neglen. Det er nærmest ingenting jeg kan gjøre for å stoppe det. Den ene fingeren ble også skikkelig betent, varm osv, som det stortærne mine ble. Men etter å ha tatt en "selvoperasjon" som gjorde jævlig vondt, har jeg ikke lenger neglen nedi, smerten er helt borte, og betennelse går vekk. har operert to tær, men kan ikke akkurat operere alle mine tær og fingre. Og dette er ikke noe jeg vil gå videre med til lege/foreldre enda, da de ble så altfor sinte sistgang. Jeg vil heller gjøre dette selv, uten deres innvikling. Det ender som regel med alle mulige diskusjoner og uthøringer. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Vel, hva skal ellers kunne gjøres hvis du ikke er villig til å gå til lege? Det er jo strengt talt deres fagfelt. 1 Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Vel, hva skal ellers kunne gjøres hvis du ikke er villig til å gå til lege? Det er jo strengt talt deres fagfelt. Ja, men jeg nevnte over hvorfor ovenfor. Kunne skrevet en bok om det for og seg. Jeg lurte hovedsakelig på om jeg kunne få noen tips. Dette er ikke livstruende akkurat da jeg får fikset det om det begynner. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Ja, men jeg nevnte over hvorfor ovenfor. Kunne skrevet en bok om det for og seg. Jeg lurte hovedsakelig på om jeg kunne få noen tips. Dette er ikke livstruende akkurat da jeg får fikset det om det begynner. Du kan prøve å ha regelmessige fotbad, og huske å klippe neglene dine men ikke klippe dem for kort så de får sjangsen til å gro nedover igjen. Hvis det blir betent så kan det være livstruende jo.. du kan måtte amputere hvis du får en nasty infeksjon, og det er ikke risikofritt. Da ville jeg heller levd uten negl, for å si det sånn. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Du kan prøve å ha regelmessige fotbad, og huske å klippe neglene dine men ikke klippe dem for kort så de får sjangsen til å gro nedover igjen. Hvis det blir betent så kan det være livstruende jo.. du kan måtte amputere hvis du får en nasty infeksjon, og det er ikke risikofritt. Da ville jeg heller levd uten negl, for å si det sånn. Tar fotbad i ny og ned OG klipper neglene mine riktig. Det er ikke livstruende når betennelsen blir borte lenge før infeksjon. Disse betennelsene jeg hadde var i begynnerfasen, og forsvant i det jeg klippet i neglgropa. Jeg har hatt to nasty infeksjoner på begge stortær, så jeg vet hvor ille det er. Ikke noe som skjer igjen. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Tar fotbad i ny og ned OG klipper neglene mine riktig. Det er ikke livstruende når betennelsen blir borte lenge før infeksjon. Disse betennelsene jeg hadde var i begynnerfasen, og forsvant i det jeg klippet i neglgropa. Jeg har hatt to nasty infeksjoner på begge stortær, så jeg vet hvor ille det er. Ikke noe som skjer igjen. Prøv å ta hyppigere fotbad? Ha gjerne i grønnsåpe eller zalo. Ett varmt fotbad 20 min noen få ganger i uken burde holde neglene myke og holde eventuelle betennelser unna. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Prøv å ta hyppigere fotbad? Ha gjerne i grønnsåpe eller zalo. Ett varmt fotbad 20 min noen få ganger i uken burde holde neglene myke og holde eventuelle betennelser unna. Dette har jeg gjort masse tidligere uten bemerkelig effekt. Betennelsene kommer bare når neglene begynner å grave nedi. Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Det der er noe faenskap, har en tå med dette, ikke direkte problem, men kan av og til være ubehag. Når det skal sies så har både min far og bror dette, så noe arvelig faenskap. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Det der er noe faenskap, har en tå med dette, ikke direkte problem, men kan av og til være ubehag. Når det skal sies så har både min far og bror dette, så noe arvelig faenskap. Problemet er at hos meg går ikke faenskapet bort før neglen er borte på sida. Fikk sykelig til infeksjoner på begge stortær. På en annen negl og to fingre har jeg stoppet det fra å bli skikkelig betent. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Grønnsåpe er god hjelp når det har gått gæli og betennelsen har satt seg. 1 Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 20. september 2013 Forfatter Del Skrevet 20. september 2013 Grønnsåpe er god hjelp når det har gått gæli og betennelsen har satt seg.Det hjelper ikke. Det eneste som hjelper er å ta neglen ut av kjøttet. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Det høyrest ikkje akkurat behageleg ut. Eg tykkjer det virkar mindre drastisk å ta ein telefon til fastlegen. Elles har eg høyrt at det er noko som heiter fotterapeut, dette må vel vere deira fagfelt? Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 20. september 2013 Forfatter Del Skrevet 20. september 2013 Det høyrest ikkje akkurat behageleg ut. Eg tykkjer det virkar mindre drastisk å ta ein telefon til fastlegen. Elles har eg høyrt at det er noko som heiter fotterapeut, dette må vel vere deira fagfelt? Men det er fryktelig dyrt, og det er penger verken jeg eller mine foreldre har. Allerede betalt rundt fem tusen på inngrodde negler... Det er bare at med en gang det kommer, får jeg klippet/revet ut den delen på sidene, betennelse går bort, smerte går bort og alt blir normalt igjen. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 (endret) Det var mykje. Det er synd dersom det ikkje finst noko slags frikortordning som dekkar slikt. Endret 20. september 2013 av torbjornen Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 20. september 2013 Forfatter Del Skrevet 20. september 2013 Det var mykje. Det er synd dersom det ikkje finst noko slags frikortordning som dekkar slikt.Dekker ikke privat. Med statens måte, ville jeg ha ventet til november med å operere. Tok operasjonene i sommer, og da så tærne jævlige ut. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. september 2013 Del Skrevet 20. september 2013 Dekker ikke privat. Med statens måte, ville jeg ha ventet til november med å operere. Tok operasjonene i sommer, og da så tærne jævlige ut. Selvsagt dekker de privat hvis det ikke er en forsvarlig ventetid. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 20. september 2013 Forfatter Del Skrevet 20. september 2013 Selvsagt dekker de privat hvis det ikke er en forsvarlig ventetid.Mulig, men ikke noe som jeg har fått med meg i hvert fall. Skal uansett ikke ha flere operasjoner ved lindre jeg lar det gå slik som på stortærne jeg opererte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå