Dundermix Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Heisann, som emnetittelen allerede sier, hvor vil du/dere anbefale meg å kjøpe blazer fra, over nettet? På forhånd takk! Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Jeg vil anbefale å prøve blazer før kjøp. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 (endret) Suitsupply. Du kan bestille blazere herfra av god kvalitet, det sendes fra Nederland, men de betaler moms/toll for deg, så du blir ikke ilagt noen avgifter når pakken kommer til Norge. Det er også gratis retur, så jeg pleier å bestille 2 størrelser av samme blazer, for så å sende tilbake en. Er også gratis frakt hvis du bestiller for over 350€, så er jo bare å bestille en stor ordre, for så å sende tilbake halvparten eller mer. Skogslik's blazer utsalg! Eh? Endret 18. september 2013 av Rankiz 1 Lenke til kommentar
cppdude Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Kult, var jeg ikke klar over. Hvordan fungerer gratis retur foresten? Dekker de summen det koster å returnere, eller oppsøker man logistikkselskap de har avtaler med? Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 UPS kommer på døren din og plukker opp varen,så tar de seg av returen. I alle fall i teorien. Jeg avtalte pick-up med UPS tre ganger uten at noen kom, endte opp med at jeg måttelevere den hos UPS selv. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 UPS kommer på døren din og plukker opp varen,så tar de seg av returen. I alle fall i teorien. Jeg avtalte pick-up med UPS tre ganger uten at noen kom, endte opp med at jeg måttelevere den hos UPS selv.De har kommet og hentet på døren min i alle tilfeller her. Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Jada, de gjør nok det i de fleste tilfeller. Jeg var nok bare uheldig. Lenke til kommentar
Dundermix Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Heisann, og takk for svar! Sjekket ut siden suitsupply, virket veldig greit og billig der! Men jeg har et spørsmål, under "jackets" var det en del blazere, men under "suit" var det mange flere jakker. Må man da bestille med bukse også, eller er det mulig å bare få jakkene?Jeg lurte også på om det var stor forskjell mellom de forskjellige, eller går det egentlig for det samme?Likte spesielt denne godt; http://eu.suitsupply.com/suits/suit-light-grey-check-napoli-p3432/P3432,en,pd.html?start=11&cgid=Suits eller blir det for mye "dressjakke" for en blazer? Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Det du linker til der er en dress, altså skal jakken kun brukes med tilhørende dressbukser. Hvis du bruker den jakken der med noe annet enn tilhørende dressbukse så vil det bli et voldsomt formalitetskræsj og det vil ikke se bra ut. Hold deg til "jackets" hvis du er på utkikk etter blazer. Lenke til kommentar
Rankiz Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Heisann, og takk for svar! Sjekket ut siden suitsupply, virket veldig greit og billig der! Men jeg har et spørsmål, under "jackets" var det en del blazere, men under "suit" var det mange flere jakker. Må man da bestille med bukse også, eller er det mulig å bare få jakkene? Jeg lurte også på om det var stor forskjell mellom de forskjellige, eller går det egentlig for det samme? Likte spesielt denne godt; http://eu.suitsupply.com/suits/suit-light-grey-check-napoli-p3432/P3432,en,pd.html?start=11&cgid=Suits eller blir det for mye "dressjakke" for en blazer? Hei, anbefaler ikke å bruke den dressjakken som du linket til som blazer. Dressjakker er ofte laget i mer glatte stoffer osv og kan se malplasert ut for seg selv. Hvis du finner en dress i et grovt stoff, type flannel, så kan det til nøds gå ann å bruke dressjakken som en blazer. Skal du se på blazere må du gå på "Jackets". Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Det er veldig 'moderne' disse jakkene til Suitsupply. Litt for små og nesten alle knappene er for høyt plassert. Det er en motegreie, og ikke særlig pent spør du meg. Noe du ikke gjør, men jeg svarer likevel. Lenke til kommentar
Dundermix Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 http://eu.suitsupply.com/suits/suit-light-grey-plain-lazio-p3714/P3714,en,pd.html?start=1&cgid=Suits Hva med denne? Den ser litt "grovere" ut i stoffet. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Men hvorfor ikke bare kjøpe en av blazerne? Det ser rett og slett mye bedre ut med litt mindre glatte jakker. Mindre konstruksjon (bedre begrep noen?) er stikkord, gjerne også patch pockets med mindre du kun skal bruke det til flanellbukser/tilsvarende. Lenke til kommentar
Dundermix Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Var litt gira på en grå en skjønner du, fant lite av grått under "jackets", dere har ikke andre sider da hvor dere vil anbefale meg å se? Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Grunnen til at du ikke finner så mange grå blazere er at grå blazere generelt alltid ender opp med å se ut som dressjakker, med mindre de er supercasuale (tweed kan være et unntak her). Jeg anbefaler deg å gå for en annen farge. En annen side hvor man kan gjøre gode kjøp på blazere er yoox.com, men der skal man gjerne vite litt hva man ser etter. Lenke til kommentar
Dundermix Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Det jeg egentlig leter etter er en jakke jeg kan bruke på byen da til noen mørke jeans, skjorte under, etc, går det da kanskje med jakker som er litt som dere sier "dressjakker", eller blir det veldig dumt? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 Hva med en av de som er i de lyseste blåtonene? Evt har du jo denne, som er grå. Lenke til kommentar
Dundermix Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Hva med blazerne på Tiger of Sweden sine sider, hva syns dere om de? Lenke til kommentar
SIcario Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 De ser helt ok ut,men ser ikke for meg at så mange av dem ville passet noe særlig godt til det bruksområdet du beskrev. Ellers er jo ikke ToS særlig god valuta for pengene. Lenke til kommentar
Dundermix Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 Hva vil du anbefale da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå