enginedriven Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Hei der ! har en mercedes e190 automat, nå har den begynt med å kjøre på veldig høyt turtall før den girer , noen som vet hva det kan skyldes, den girer fort ned men opp så må den ha endel fart. i 80 km/h vil den ikke opp i fjerde gir , da ligger den på 3 i 3,5k omdreininger Takk for alle svar ! Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 (endret) Du trenger service :-) Oljeflush og filterbytte, så blir den nok bra igjen skal du se .-) Ta den til et automatgirverksted, ikke til et bilverksted! Endret 17. september 2013 av fikse Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 (endret) Det kan være den elektriske bryteren for "kick down" som er defekt. Girer greiene normalt dersom du starter med girvelgeren i "2" og deretter setter girvelgeren i "3" på et turtall som er normalt å gire på? Endret 17. september 2013 av mobile999 Lenke til kommentar
enginedriven Skrevet 17. september 2013 Forfatter Del Skrevet 17. september 2013 må ha litt fart for å få an i 3 gir uansett , ellers vill an ikke opp , men oljeskift å skifte filteret , det må jo være lett å gjøre hjemme istedenfor verksted ? Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Ikke oljeskift, oljeflush. På et oljeskift klarer du bare å bytte halvparten av oljen. Du bør ta den bil et verksted som kan flushe. Koster litt, men uansett langt rimeligere enn å tryne kassen. Noe du kommer til å gjøre om du ikke har regelmessig service på den .-) Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 (endret) Sjekk olje nivå og farge. Oljen skal være rød. Du kan også forsøke å koble vekk de elektriske koblingene på kick-down bryteren. Endret 17. september 2013 av mobile999 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 I Osloområdet er det Bergsauto.no som gjelder for MB. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 Dette er typiske indikasjoner på for lavt systemtrykk. Flushing KAN løse problemet og er absolutt verd å prøve, men det kan også bety at kassa er utslitt. Lenke til kommentar
enginedriven Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 hmm , det kom helt plutselig etter jeg hadde kjørt litt så lurte på om kickdownen kunne hengt seg opp siden den girer ned hele tida men sent opp ? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 19. september 2013 Del Skrevet 19. september 2013 (endret) Ja (som sagt) forsøk å koble den vekk ved å ta av de ledningene til kickdown-bryteren. Vær forsiktig siden det er gammelt. Endret 19. september 2013 av mobile999 Lenke til kommentar
enginedriven Skrevet 19. september 2013 Forfatter Del Skrevet 19. september 2013 skal prøve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå