RichyRomero Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Vell.. jeg var dum nokk til og prøve og bygge en pcResultatene gikk som forventet vell, den funka ikke. når jeg slo på strømmen, kom det ett gult lys i skjermkortet, thats it. når jeg skulle trykke på på knappen, ingenting skjedde, ikke noe responds..Hva kan problemet være ? Lenke til kommentar
indahla Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Sjekk alle kabler. Høres ut som det ikke kommer nok strøm til HK. Lenke til kommentar
RichyRomero Skrevet 17. september 2013 Forfatter Del Skrevet 17. september 2013 Hmm det kan stemme, fordi jeg har bare 2 kabler ut fra strømforsyningen + 2 kabler som er fra før av.. og bare 2 av dem går til hovedkortet. det ene går til hardiskene og den andre til skjermkortet.. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Du var heller smart nok til å prøve å bygge din egen pc. Hvis du aldri gjør det, vil du heller aldri lære deg det. Man lærer av sine egne feil, og du vil bli en flink pcbygger før du får vite ordet av det. Du får heller gå grundig til verks, se om alt er koblet til. Skal mye til for å ødelegge en komponent. Prøv å boot med kun en rambrikke for eksempel. Ofte kan det være rambrikkene som er satt i for dårlig. Har du satt på 8pin atx strøm til hk'et? Og ikke minst den 24pin atx kontakten. 4 Lenke til kommentar
RichyRomero Skrevet 17. september 2013 Forfatter Del Skrevet 17. september 2013 Ja, er satt en 6+2 pinner oppe i hovedkortet også 24 pin må vell surfe på nettet og se etter noob tips Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 6+2 er til skjermkortet. Skal være 4+4pin Lenke til kommentar
RichyRomero Skrevet 17. september 2013 Forfatter Del Skrevet 17. september 2013 oi, uhm, kanskje jeg skal ta en nærmere skikk på det Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 ja, bruk den tida du trenger. Se å forstå hvordan kablene til psu'en din er. Hva som skal hvor. Lenke til kommentar
RichyRomero Skrevet 17. september 2013 Forfatter Del Skrevet 17. september 2013 nvm, er brukt 4+4 pin, meeen, det står cpu1 på pinnene Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Du har husket spacer mellom hovedkort og kabinett? Det har du sikkert, men opplever alt for ofte at folk ikke har brukt spacere når de bygger sin første pc. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Skal jo være til cpu, den 4+4pin kontakten. Hvilken psu har du kjøpt deg? Lenke til kommentar
RichyRomero Skrevet 17. september 2013 Forfatter Del Skrevet 17. september 2013 spaccer mellom hovedkort og kabinett og kabinett ? w00t ?PSU:http://www.dustinhome.no/product/5010619566/nzxt-hale-90-psu-80-gold-750w-modular/ Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 sånne små skruer som skal løfte hovedkortet litt oppover fra selve kabinettet/hovedkort tray. Se bildet i linken under. http://www.build-your-own-computer.net/image-files/installing-a-motherboard-01.gif Lenke til kommentar
RichyRomero Skrevet 17. september 2013 Forfatter Del Skrevet 17. september 2013 haha jeg har dem i en pose her, aner ikke hva dem er til Lenke til kommentar
phlake Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Hehe, skru de fast i kabinettet og legg SÅ på hovedkortet og skru fast. Uten disse risikerer du at alt kortslutter. 1 Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 hvis du har skrudd fast hovedkortet til selve kabinettet, så kan det hende at hk'et ditt har blitt kortsluttet. Vi får håpe at det ikke har blitt det. Skru av pc'en med engang. Få av hovedkortet, sette på de spacerne og prøv igjen. Lenke til kommentar
RichyRomero Skrevet 17. september 2013 Forfatter Del Skrevet 17. september 2013 holy shit.. hvorfor sto det ikke i bruksanvisingen :/pcn har ikke stått på engang.. den har ikke villet det offffffffffffff, dere skal få vite når jeg kommer hjem fra jobb i morra.. Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Det sto i bruksanvisningen. Det står i alle bruksanvisninger for hovedkort og for kabinetter. Men du kan trøste deg med at du ikke er den første som har gått på denne blemma og i de fleste tilfellene går det bra. 1 Lenke til kommentar
RichyRomero Skrevet 18. september 2013 Forfatter Del Skrevet 18. september 2013 Syns det er litt rart at linustech,newegg og easybiilder sine how to build a pc ikke viser dette, med mindre jeg er blind Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 18. september 2013 Del Skrevet 18. september 2013 For å si det sånn, etter denne gangen vil du aldri glemme det igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå